Puskureiden maalaus...
Puskurit vectrassa lommoilla ja joitain syviä naarmujakin löytyy. Millä kannattaa kitata että pysyy? Olen jo 2 kertaa yhtä puskurin kulmaa kitannut jossa n.1cm syvä lommo, niin kitti ei pysy millään(kuivuttuaan kitti lähtee "levynä" pois). Pienemmissä naarmuissa kyllä pysyy. Käytän 2-komp. muovikittiä(haggmans). Millä kannattaa hioa pienet naarmut vai häviääkö kun maalaan ja lakkaan? Entä mistä hyvä ja edullinen ruisku(max.500mk)? En viitti 2tonnia laittaa ruiskuun...
santulta unohtu se, että myös pohjamaalia pitää pistää kanssa tahi kitti rajat "nousee" pintaan ja wituralleen menee.elikkä ekaks ns.raaka oikaisu, sitten peruskittiä ja sitten lopuks naarmut ja pikku feidaus, (jos haluaa) ruiskukitillä peittoon ja sitten pohjaväri/hiomaväri ja sen päälle värimassa ja lakka.ei kannata ihan pikkujutun takia ostaa ruiskupakkeli purkkia, -tulee melko kalliiks.osta kunnon pohjaväriä ja pistä sitä reilusti ettet hio helposti sitä sitten puhki.pohja/eriste väri ei saa mennä puhki mistään. eipä oo se haggmanssin kitti kovin kaksista. kokeile esim.soudalin softia.eihän se sinun kittipurkki oo päässy jäätymään? kyllä 500mk saa jo semmosen ruiskun jolla jo maalaa yllättävän paljonkin - osta jostain halpahallista n.150mk ruutta ja hyvin toimii.
<font size=-1>[ This Message was edited by: -TH- on 2002-06-10 01:45 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: -TH- on 2002-06-10 01:45 ]</font>
ite oon vetänyt monen monta paikkaa SPRAY kitillä. (maksaa n 10-15ecuu) sehän on periaatteessa PAKSUA pohja maalia muttei kummiskaan... siis esim puskurin paikkaus. karhentaa pinta,hyvä tasoite kitti,karheaalla hiominen,hienolla hiominen,spray kitti, veden kanssa tasaseksi, ja pinta tai pohja maali seuraavax... oon myös käyttänyt ko. s.kittiä pohjustuksena kun oon muovi osia maalannut. eka karheax sitte s.kitti ja väri päälle.. mutta onhan niitä keinoja yhtä monta ku ukkojakin vai???