Heiluuko tuo lämpötila ollenkaan vain kiinteä? Itse veikkaisin, että joko a) termari jumissa/auki b) anturissa vikaa... Meillekkin pistettiin tammikuussa uusi sw ja just la katselin lämpöjä ja nätisti 95-105 pyöri lämmöt. Normiajossa lähinnä 102-105.Astra_X_2 kirjoitti:Tulipa taas huomattua Astrassa uusi ominaisuus. Uutenahan kone (1.6 Twinport) kävi normaaliajossa 105 asteisena, nykyään maksimilämmöt näyttäisivät olevan 90 astetta. Tuossahan on sähköisesti ohjattu termari, joten olisikohan uusi moottorinohjausofta syynä tuohon muutokseen? Onko kellään tuosta tietoa?
btw: Joskus aikoinaan kommentoin, että itsellä oli aina fiilis emännän Astralla ajaessa että jonkin "pidättelisi/leikkaisi" tehoja varsinkin alle 4000rpm:n ja nyt tuota ominaisuutta ei enää ole. Mun mielestä se hävisi jossain 25-30tkm välissä ja nyt tuntuu tuo 1.6tp kuljettavan arkitarpeisiin ihan riittävästi
On muuten ollut jostain syystä huonoa tuuria tuon auton takapuskurilla. Talvella joku jätti auton pesujonossa ilman käkkäriä ja vaihdetta ja pussasi suoraan Astran peppua, jäljet pienen fiksauksen jälkeen tosin niin pienet etten jaksanut vaivauta jatkotoimiin. Nyt viikolla jollain parkkiksella joku oli kääntänyt liian jyrkästi ja repinyt mennessään oikean takapyörän takaan puskurin paikaltaan ja jäljet mustaan muoviin asti (onneksi on tumma sävy...). Painelin puskurin paikalleen ja pesun jälkeen jäljet näkyy, muttei mikään silmille hyppiviä ja pitää taas kokeilla eka itse hiovalla vahalla ja ehkä paikkamaaleilla. Jotenkaan ei jaksa rahaata pajalle tuota maalattavaksi.