Näköjään kohtuu pienellä kulutuksella astra g 1.8 pääsee.
Näköjään kohtuu pienellä kulutuksella astra g 1.8 pääsee.
Ostin emännälle tollasen biilin äskettäin. Pistin eilen tankin piripintaan. Tänään tankille ja 45 litraa sain menemään ja matkaa tuli 800 km. Eli alta 6 litraa eikä oltu tien tukkona.
Mitä noista kannattaa tarkistaa/huollattaa et pääsin mahdollisimman pienellä kulutuksella jatkossakin. Tietysti normi huollot ainakin.
Entäpä onko tuollaisesta 115 hv mallista helposti saatavissa lisätehoja? Läytyykö ohjeita/pajaa?
Tiedoista kiitollinen.
Mitä noista kannattaa tarkistaa/huollattaa et pääsin mahdollisimman pienellä kulutuksella jatkossakin. Tietysti normi huollot ainakin.
Entäpä onko tuollaisesta 115 hv mallista helposti saatavissa lisätehoja? Läytyykö ohjeita/pajaa?
Tiedoista kiitollinen.
Re: Näköjään kohtuu pienellä kulutuksella astra g 1.8 pääsee
Eipä näistä vähäpäästöisistä turbottomista taida paljoa olla lisää ruuvattavissa, laillisesti ainakaan. Pääseehän tollakin eteen ja tarpeen mukaan taaksekinpäin, itselleni toistaiseksi riittänyt...astristi kirjoitti: Entäpä onko tuollaisesta 115 hv mallista helposti saatavissa lisätehoja? Läytyykö ohjeita/pajaa?
Tiedoista kiitollinen.
Zafira C A14NET -18
Exät: Vectra B X18XE -98, Vectra B 1.6 1998, Kadett C 1.2, Corsa A 1.2ST -89, Zafira B Cosmo -06 Z18XER
Exät: Vectra B X18XE -98, Vectra B 1.6 1998, Kadett C 1.2, Corsa A 1.2ST -89, Zafira B Cosmo -06 Z18XER
Itellä kans toi coupé 1.8i koneella ja ei voi kun kehua.. Suht pirteä (9.5sek 0-100kmh (tehdas lupaa)) ja kesä kumeilla (225/40/18 ) maantie kulutus semmosta 6.3l/100km ja talvikitkoilla 5.8l/100km.. ja kiva auto ajaa.. sama 115hv malli ja jos/ja kun lujempaa täytyy päästä nii moottoripyörä kaupoille täytyy mennä

Edit: Emännän 03- vm 1.4l golopallo tuppaa viemään enemmän menovettä mitä astra..
1.8l aika hyvä näille suomen teille.. mun mielestä =) kertokaa jo oon väärässä..
Edit: Emännän 03- vm 1.4l golopallo tuppaa viemään enemmän menovettä mitä astra..
1.8l aika hyvä näille suomen teille.. mun mielestä =) kertokaa jo oon väärässä..

Re: Näköjään kohtuu pienellä kulutuksella astra g 1.8 pääsee
Dbilakselta löytyy kaikkee kivaa.astristi kirjoitti:Entäpä onko tuollaisesta 115 hv mallista helposti saatavissa lisätehoja? Läytyykö ohjeita/pajaa?
Tuo ajo oli pelkästään maantieajoa. Muutamien taajamien ja kaupungien läpi tosin ajettiin ja pysähdeltiin. Käytetään ajossa mahdollisimman paljon moottorijarrutusta. Monta isoa mäkeä oli matkan varrella jossa pääsi yli 1 km moottorijarrutuksen avulla eikä vauhti tippunut alle rajoituksen. Toistaseksi enemmän kuin tyytyväisiä autoon.
Ainut asia mikä ihmetyttää on lämpoömittari. Jos laittaa puhaltimen puhaltamaan lämmintä niin moottorin lämmöt tippuu alta 80 C. Puhalluksen ollessa kylmällä lämmöt nouseet sinne 85 C pintaa.
Ainut asia mikä ihmetyttää on lämpoömittari. Jos laittaa puhaltimen puhaltamaan lämmintä niin moottorin lämmöt tippuu alta 80 C. Puhalluksen ollessa kylmällä lämmöt nouseet sinne 85 C pintaa.
Matzi kirjoitti:Saattaa termostaatti hieman päästää läpi. Ei ole paha osa vaihtaa itsekään.astristi kirjoitti:Ainut asia mikä ihmetyttää on lämpoömittari. Jos laittaa puhaltimen puhaltamaan lämmintä niin moottorin lämmöt tippuu alta 80 C. Puhalluksen ollessa kylmällä lämmöt nouseet sinne 85 C pintaa.
Kyllä. Itsellä oli sama vika ja termostaatin vaihdolla korjaantui.
Tuosta C Corsasta löytyy dbilaksen tavaroita...astristi kirjoitti:Emäntä ei kaipaa tehoa mut itse tulee silloin tällöin ajeltua:) Autoa ei vaihdeta heti oston jälkeen. Onko kellään kokemusta tuosta dbilaksesta? Entäpä egr tulppaaminen onko mitä hyötyä?
http://www.opelclubfinland.fi/jauto/himh/index.htm