pakosarja NE20:een
-
J.Toivanen
- 'Diplomat'

pakosarja NE20:een
Eli mikä olisi hyvä pakosarja kohtuu pienillä muutoksilla?
2,5" putki pitäs väsätä tohon "hengittämään"
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
Re: pakosarja NE20:een
Eikös Marteliukselta löydy peltisarjaa? Ja eikö toi 2,5" rööri ole jo liian suuri 2-litraselle, tai sillä rajalla? Meinaan, ettei vastapaineet kärsi...J.Toivanen kirjoitti:Eli mikä olisi hyvä pakosarja kohtuu pienillä muutoksilla?
Vai mitä tuo kone on syönyt/tulee syömään?
Itse olen ajatellut pärjätä C20NE:n kanssa Marteluksen 2" peltisarjalla ja putkistolla. Ja sisuskaluiksi tulee 20XE:n männät ja veivit, Cranen 274-asteinen nokka ja 20E-virikansi by Kansiset.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Eli siis laita pientä putkea jotta saat hyvän virtausnopeuden mutta pillin mistä ei kulje tarpeeksi tavaraa pihalle=vastapaine kasvaa ja teho/vääntö pieneneeTuomas kirjoitti:Eipä taida vastapaineita paljon kaivata tuokaan kone. Virtausnopeus kärsii liian isolla röörillä.
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
No ei 2" rööri mitään pilliä ole.Kaitzu kirjoitti:Eli siis laita pientä putkea jotta saat hyvän virtausnopeuden mutta pillin mistä ei kulje tarpeeksi tavaraa pihalle=vastapaine kasvaa ja teho/vääntö pieneneeTuomas kirjoitti:Eipä taida vastapaineita paljon kaivata tuokaan kone. Virtausnopeus kärsii liian isolla röörillä.
Mut edelleenkään en laittaisi 2,5" rööriä vakiokoneeseen.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Tuo ei ollutkaan mun pointti että joku putki olis pilliä, tuo Tuomaksen kirjoitus nyt oli vähän outo mun mielestä...Timonen kirjoitti:No ei 2" rööri mitään pilliä ole.Kaitzu kirjoitti:Eli siis laita pientä putkea jotta saat hyvän virtausnopeuden mutta pillin mistä ei kulje tarpeeksi tavaraa pihalle=vastapaine kasvaa ja teho/vääntö pieneneeTuomas kirjoitti:Eipä taida vastapaineita paljon kaivata tuokaan kone. Virtausnopeus kärsii liian isolla röörillä.Vakio taitaa olla jotain 1,6" tai jotain.
Mut edelleenkään en laittaisi 2,5" rööriä vakiokoneeseen.
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
haluuko joku selvittää tarkemmin tota tarvittavaa vastapainetta?? olen vahvasti sitä mieltä että vastapaine tässä tilanteessa vain pahentaa tilannetta! liian pienellä pakosarjalla sen saa varmasti aikaseksi. Liian isolla taas se virtausnopeus voi kyllä pienentyä ja samalla eritahdissa olevan sylinterin pakosarjaan aiheuttama ns. "imu" heikkenee.
Ei kai kellään ollut tarkoitus laittaa sellasta pakosarjaa, jossa lähtee putket kannesta 2,5 tuumasella?
Varmaan se 2,5 tuuman putki sieltä pakosarjan jälkeen, jossa sillä virtausnopeudella ei enää ole mitään merkitystä, jos se pienenee.
Ei kai kellään ollut tarkoitus laittaa sellasta pakosarjaa, jossa lähtee putket kannesta 2,5 tuumasella?