Zafira CDTI A 88 kW/120 hv
Zafira CDTI A 88 kW/120 hv
Pääsi käymään niin, että 120 hv CDTI A Enjoy Edition on tulossa, eli sillä OPC -line paketilla.
Tomaattia en ole koeajanut, paitsi 150 hv mallin joskus taannoin. Nyt koeajettavana oli vain manuaali-askilla 88 KW/120 hv -malli.
Ulkomaan lehdissä 88 kW CDTI +automaatti on saanut kehuja.
Onko tomaatista CDTI:n jatkeena kokemuksia ?
Tomaattia en ole koeajanut, paitsi 150 hv mallin joskus taannoin. Nyt koeajettavana oli vain manuaali-askilla 88 KW/120 hv -malli.
Ulkomaan lehdissä 88 kW CDTI +automaatti on saanut kehuja.
Kyseinen malli tuli vuos sitten koeajettua ja pidin kovasti. Puolen tunnin koeajolla
ei nyt paljon ehtiny kokea mutta 6-vaihteinen automaatti toimi kuin unelma. Vaihtoi
nopeasti mutta pehmeästi. Käsivalinnallakin vaihdot toimivat nopsasti. Sport-napilla
vaihteisto vaihtoi korkeemmilla kierroksilla. Kyllä tomaatti sopii yhteen dieselin kanssa.
ei nyt paljon ehtiny kokea mutta 6-vaihteinen automaatti toimi kuin unelma. Vaihtoi
nopeasti mutta pehmeästi. Käsivalinnallakin vaihdot toimivat nopsasti. Sport-napilla
vaihteisto vaihtoi korkeemmilla kierroksilla. Kyllä tomaatti sopii yhteen dieselin kanssa.
Honda Accord CL7 K20A6
Tosi mukava ajella...
Eipä muuta voi sanoa, kuin että mukavaa on automaatti-dieselillä huristella. Ensimmäinen automaattiauto mitä olen omistanut/ajan ja varmaan "jää vaihde päälle". Se active select on tosi näppärä jos haluaa ajaa urheilullisemmin tai manuaalia muistuttavasti. Vaikutusta kulutukseen en tiedä, koko ajan tutkinnassa... Jostain syystä tykkään itse ajaa n. 9/10 ajasta tuolla active selectillä. Tuo sport-nappi taitaa olla lisävaruste, se ei madalla alustaa kuten IDC tms. sen tyyppinen ja sen kautta en ole saanut esp:iä kokonaan pois vaikka manuaalissa niin sanotaankin.
Opel Zafira B 1,9 CDTI AT -07 163 tkm Z19DT 8-venttiilinen, hyvin nakuttaa ja rullaa...
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
Re: Zafira CDTI A 88 kW/120 hv
ks. http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... t=#1208896P3 kirjoitti:Pääsi käymään niin, että 120 hv CDTI A Enjoy Edition on tulossa, eli sillä OPC -line paketilla.
ja tuo OPC-line paketin etuspoileri on sitten herkkä rikkoutumaan, ei kannata osua sillä esim. parkkipaikan lumipenkkaan.
Tämä johtuu siitä että huollon aikalaskuri lähtee päälle heti tehtaalla kun siihen laitetaan akku kiinni. Sitten auto seisoo varastossa tai on matkalla omistajalle pari kuukautta ja sitten jälleenmyyjällä luovutushuollossa se huoltovalo pitäisi nollata ettei syty liian aikaisin.kapiteeli kirjoitti:- ensimmäinen huolto oli jo 16 000 km kohdalla (vaikka pitäisi olla 30 000 km tai vuosi)
Siitä voi sitten kinastella että missä vaiheessa auto täyttää vuoden ja pitäisi tehdä huolto, ensimmäisestä käyttöönottopäivästä laskien vai auton syntymästä tehtaalla laskien. Teknisesti oikea vastaus on jälkimmäinen mutta itse ainakin teen huollon vasta kun auto on minulla ollut vuoden.
Ihan hyvä tarjous...
Joo, kyllä tuo ihan hyvältä tarjoukselta kuulostaa. Tosin kun vertaa omiin käytettynä ostetun varusteisiin, ei tuossa OPC-line paketissa ole juuri mitään eroa. Omassakin taitaa tuo olla vaikkei mitään OPC logoja missään olekaan. Tai sitten ne on otettu vain erillisvarusteina just samat lasin tummennuksia myöten.
Tuo "puoliautomaattinen" ilmastointi on kait se perusrupellihomma, jossa lämpötilat, suutinten suunnat yms. tehot väännellään niistä isoista nappuloista eli ihan vakiovaruste.
Kevätttarjouksella varmaan halutaan vähentää varastoissa mahdollisesti olevaa 1,9 CDTI -kantaa uusien 1,7 CDTI moottorimallien tieltä? Tosin automaattia ei tulla varmaan asentamaan tuon uuden 1,7 moottorimallin kanssa ainakaan heti?!?
Toinen jännä homma noista logoista tai merkeistä olen huomannut että kun sitä OPC merkkiä ei omassa ole sivulla, niin ei ole myöskään 1,9 CDTI "koodia" takaluukussakaan!!! Mites teillä muilla?!? 150-heppaisissa tuon olen kaikissa nähnyt (punaisella TI) ja muutamia 100/120-heppaisissa. Ilmeisesti sen saa siis ilmankin/pois asennettuna muutaman kympin alennuksella ...
Tuo "puoliautomaattinen" ilmastointi on kait se perusrupellihomma, jossa lämpötilat, suutinten suunnat yms. tehot väännellään niistä isoista nappuloista eli ihan vakiovaruste.
Kevätttarjouksella varmaan halutaan vähentää varastoissa mahdollisesti olevaa 1,9 CDTI -kantaa uusien 1,7 CDTI moottorimallien tieltä? Tosin automaattia ei tulla varmaan asentamaan tuon uuden 1,7 moottorimallin kanssa ainakaan heti?!?
Toinen jännä homma noista logoista tai merkeistä olen huomannut että kun sitä OPC merkkiä ei omassa ole sivulla, niin ei ole myöskään 1,9 CDTI "koodia" takaluukussakaan!!! Mites teillä muilla?!? 150-heppaisissa tuon olen kaikissa nähnyt (punaisella TI) ja muutamia 100/120-heppaisissa. Ilmeisesti sen saa siis ilmankin/pois asennettuna muutaman kympin alennuksella ...
Opel Zafira B 1,9 CDTI AT -07 163 tkm Z19DT 8-venttiilinen, hyvin nakuttaa ja rullaa...