Merkinvaihto

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
kurttu
'Senator'
'Senator'

Merkinvaihto

Viesti Kirjoittaja kurttu »

Tai oikeammin autonvaihto tapahtui osaltani. Ostin -00 Primeran, koska kolmen lapsen kanssa ei sovi Astraan. En ole merkkiuskovainen, minulla ei ole ollut kahta samanmerkkistä autoa tähän mennessä.

Hyvinhän tuo -92 1.8 Astra palveli 4v/90tkm. Nyt mittarissa 348tkm. Saihan sitä korjailla, mutta koskaan ei jättänyt tielle tai pihaan. Sen verran tutuksi ooppeli kuitenkin tuli, että voin edelleen jakaa ylivertaista viisauttani ja tietämystäni foorumilla :D

On nimittäin sen verran hyvä foorumi tämä, että mukava aina palata tänne lukemaan. Kattelin tossa Datsun/nissan clubin foorumia ja ei voi muuta sanoa, kuin että KUOLLUTTA!
kurttu
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jari79 »

kyllä se auton merkki kannattaa ehdottomasti valita foorumin tason mukaan... :)
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Kyllä vectraan olis menny kolme turvaistuinta vierekkäin 8)
kurttu
'Senator'
'Senator'

Ehkä olis, ehkä ei. Olen saanut kylläkin sellaisen käsityksen, että mun budjettiin sopivan eli B-Vectran takatilat ei olis luokkansa parhaimmasta päästä. Suurempi syy jättää Vectra väliin oli kuitenkin se, etten oikein luota sen kestävyyteen. Sen verran olen tätä foorumia lukenut.. :roll:
kurttu
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

kurttu kirjoitti:Suurempi syy jättää Vectra väliin oli kuitenkin se, etten oikein luota sen kestävyyteen. Sen verran olen tätä foorumia lukenut.. :roll:
Mjoo. Ehkä sitten ihan hyvä, että et käyny missään Nissan foorumilla etsimässä vikajuttuja. Itsekin tuli jossain vaiheessa harkittua vanhan bemarin tai audin romun hankintaa, mutta kun kävin katselemassa niiden merkkifoorumien vikajuttuja. Totesin ettei ruoho olekaan sen vihreämpää aidan toisella puolen. :) ...kalliimpaa tosin.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

kurttu kirjoitti:Suurempi syy jättää Vectra väliin oli kuitenkin se, etten oikein luota sen kestävyyteen. Sen verran olen tätä foorumia lukenut.. :roll:
Tuliko yllätyksenä, että tekniikkaosiosta löytyy keskustelua ongelmista, eikä yhtään topiccia ole aloitettu aiheesta: terve, mun auto toimii :roll:
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
nuu6
'Kapitän'
'Kapitän'

Merkin vaihto

Viesti Kirjoittaja nuu6 »

TJT kirjoitti:
Tuliko yllätyksenä, että tekniikkaosiosta löytyy keskustelua ongelmista, eikä yhtään topiccia ole aloitettu aiheesta: terve, mun auto toimii :roll:

Ite yritin katella talvella tosi siistiä octavia skopotaa.Kävin koeajoillakin muuten hyvä mut ihottumaa siitä tuli ja paha!! Ite ajellu blitseillä 10v/6kpl ja suht hyvin ovet toimineet.

Ratsunit ja Toyotat on varmaan ihan hyviä vekottimia mut ei niillä oo mitään mieltä ajella kun ne toimii niin hyvin,pitää aina olla vähä jännitystä :)
opel-blitz
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

Kyllä se kannattaa Nissan ostaa, niin tekee sitten äkkiä mieli siirtyä takas Opeliin.

Ja vakavasti kyllähän se järkeily menee auton merkin edelle.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
kurttu
'Senator'
'Senator'

Toinen automerkkiä tärkeämpi juttu käytetyn ostossa on se, millainen yksilö sattuu kohdalle. Eipä toi nisu herätä juuri minkäänlaisia tunteita, mutta hyvin pidetyn näköinen se on. Kaikki huoltokirjat ja 2x ruostesuojaus lisukkeena.

Mielestäni Vectra on hienomman näköinen sisältä ja ulkoa sekä parempi ajettava. Mutta nyt sattu hyvä nisu kohdalle ja kaikkea pitää kokeilla. Muuten ei _tiedä_ eri merkeistä mitään.
kurttu
JuhaKHJ
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JuhaKHJ »

kurttu kirjoitti:Ehkä olis, ehkä ei. Olen saanut kylläkin sellaisen käsityksen, että mun budjettiin sopivan eli B-Vectran takatilat ei olis luokkansa parhaimmasta päästä. Suurempi syy jättää Vectra väliin oli kuitenkin se, etten oikein luota sen kestävyyteen. Sen verran olen tätä foorumia lukenut.. :roll:

Kyllä B-Vectra on tiloiltaan paljon isompi kuin monet muut merkit. Pari suht isokokoista kaveria löytyy kaveripiiristä eivätkä takapenkillä ole ikinä maininneet tilanpuutteesta. Sen sijaan uusista "tila-autoista" olen kuullut että etupenkkiläisten tilat ovat todella ahtaasti mitoitetut. Eräs tuttu päätyi Toyotan johonkin versoon kun ei Zafirassa mahtunut istumaan kuskin penkillä..

Mutta palatakseni B-Vectraan, veljelläni on farkkumalli ja kasa mukuloita, muistaakseni takapenkillä kaksi istuinta ja keskellä isoin mukula. Ja tilaa on.

B-Vectran entisenä omistajana tiedän nyt sanoa että tyyppiviat ovat todella vähäisiä, mutta ennen kaikkea suhteellisen halpoja korjata. Osat ovat muutaman kympin luokkaa aina. Ennemmin itse hyväksyn sellaiset viat autooni kuin että kerran vuodessa pitää laittaa johonkin tyyppivikaan useampi satanen. Aika näyttää millainen C-Vectra on vikojen kanssa. Ajotapa toki vaikuttaa miten usein viat ilmestyy.
Jaska70
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Jaska70 »

Joo mulle taas ooppeli tulee uutena tuttavuutena.
perheen 4 viimesintä autoa on ollut Skodia. Kyllä Octavioilla hyvin meni.
Perhe pääsi vaan kasvamaan ulos "perheauto" luokasta.
7h tila-autoa piti ruveta etsiskeleen. Skodalla ei ollut. Valikoiman katsastettuani päädyin valitsemaan
Renault Scenicin, Citroen C4 Grand Picasson ja Opel Zafiran väliltä.
Koeajojen ja tarjousten jälkeen tuli päädyttyä Zafiraan tarjousmalliin Enjoy 120 heppanen CDTI.

Ooppelista ei tätä ennen ole ollut minkäänlaista kokemusta. No 1,5kk päästä sellasella ajellaan.
En ole kyllä ikinä ollut merkkiuskollinen vaikka noita skodia olikin monta peräjälkeen.
veera
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja veera »

meillä 3 lastenistuinta ollut b- vectran (farkku) takapenkillä, hankalaa mutta onnistuu. lastenvaunut, matkasänky+ muut tavarat lisäks matkassa. Tilaa on ollut juuri ja juuri riittävästi.
via
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja via »

Jaska70 kirjoitti:Joo mulle taas ooppeli tulee uutena tuttavuutena.
perheen 4 viimesintä autoa on ollut Skodia. Kyllä Octavioilla hyvin meni.
Perhe pääsi vaan kasvamaan ulos "perheauto" luokasta.
7h tila-autoa piti ruveta etsiskeleen. Skodalla ei ollut. Valikoiman katsastettuani päädyin valitsemaan
Renault Scenicin, Citroen C4 Grand Picasson ja Opel Zafiran väliltä.
Koeajojen ja tarjousten jälkeen tuli päädyttyä Zafiraan tarjousmalliin Enjoy 120 heppanen CDTI.

Ooppelista ei tätä ennen ole ollut minkäänlaista kokemusta. No 1,5kk päästä sellasella ajellaan.
En ole kyllä ikinä ollut merkkiuskollinen vaikka noita skodia olikin monta peräjälkeen.
Olisko iskällä antaa neuvoa veljelleni, jonka Mitsu, space jotain, pieneni keväällä kun heille tuli kuudes lapsi.
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

via kirjoitti:
Olisko iskällä antaa neuvoa veljelleni, jonka Mitsu, space jotain, pieneni keväällä kun heille tuli kuudes lapsi.
8h autoa jos tarvitsee niin tavalliset tila-autot saa hylätä heti ajatuksista ja katsella pikkubusseja, toki C-kortillinen voi ostaa esim. 1+8 rekisteröidyn kuorma-autonkin tai jos D-kortti löytyy niin ehdottomasti linja-autoa alle vaan.
Vastaa Viestiin