Auto myyty voi poistaa

Esittele Opel-projektisi tai autosi
JaniPetteriVirtanen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja JaniPetteriVirtanen »

minkäslaista voimansiirtoa oot suunnitellut? Pikkuloota ja perä vai jotakin vahvempaa?
janikoo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja janikoo »

Mulla on vakioloota, perä ja kytkin jotka ovat kestäneet hyvin käytössä vuosikausia. Pääasia ettei koita burnouteja ja ota repiviä lähtöjä. Tossa koneessa käytetty 0,75-2,4 barin ahtoja. :D
JaniPetteriVirtanen
'Admiral'
'Admiral'

Paljonko on sitten ollut hevosia käytössä?
Meinaan itse olen pikkulootan rikkonut ihan vakiohevosillakin...
janikoo
'Kapitän'
'Kapitän'

JaniPetteriVirtanen kirjoitti:Paljonko on sitten ollut hevosia käytössä?
Meinaan itse olen pikkulootan rikkonut ihan vakiohevosillakin...
Hevosista ei oo tietoa..auton ex-omistaja sanoi kaivavansa esille dynolaput. Tehot on mitattu vanhalla IHIn ahtimella ja nyt mulla on paikoillaan Garrett+ muut lisukkeet.

Joka tapauksessa Porissa on testattu auton kiihtyvyyttä turboruuvi levällään bemarin 535:sta vastaan jolloin bemun valot näkyivät rinnalla mutta ohi ei päässyt.

Ex-omistaja todisti myös että paikoillaan on orkkislaatikko.
JaniPetteriVirtanen
'Admiral'
'Admiral'

hmmm... Pakko kai se on uskoa.. Tuntuu vaan niin hassulta kun tommosiin kiihtyvyyksii tarvitaan kuitenkin semmoset vähintään noin 120hv pyöriltä... Ja vakio loota on kuitenkin suunniteltu noin 55hepan koneteholle...

Oiskos sulla kuvia jossakin tosta sun paketista... Ihan uteliaisuuttani kattoisin... :D
janikoo
'Kapitän'
'Kapitän'

Mä otan joku päivä kuvia konehuoneesta..poistin jokunen aika sitte nettisivulta kuvat kun ne oli aika surkeita.

Kyllä mäkin ihmettelen miten toi laatikko on voinu kestää, samoin monet muut osat kun lähes kaikilla tikkuturbon omistajilla on ollu vaikeuksia perän, laatikon tai kytkimen kanssa..liekö sitten vahvempaa valua.

No mulle on sama onko koneessa 40 heppaa tai 150 ei noin vanhaa enää raaski repiä, fiilis on tärkeempää 8)
JaniPetteriVirtanen
'Admiral'
'Admiral'

Mitenkäs tämä kapine? Jokos on ajossa?

Mites ne kuvat? :D
teg
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja teg »

JaniPetteriVirtanen kirjoitti:Tuntuu vaan niin hassulta kun tommosiin kiihtyvyyksii tarvitaan kuitenkin semmoset vähintään noin 120hv pyöriltä... Ja vakio loota on kuitenkin suunniteltu noin 55hepan koneteholle...
Itselläni oli myös samanlaisella tekniikalla (tosin 2-pisteruisku) ja dynossa kävin 0,5bar paineilla 2 päivän katuajolla säädettynä 97hp. Hyvin se sen kesti, mutta sen jälkeen nostettiin ahtopaineet n 1 bariin ja ennakkoja rukattiin. Vääntöä tuli rutkasti lisää, mutta sen jälkeen alkoi vaihteistot poikimaan.

Kyllästyin 3. askin kohdalla.
janikoo
'Kapitän'
'Kapitän'

Tässä sen näkee kun ei mitään saa aikaseks.. Viikonloppuna ajoin kadetin ulos tallista mut kameraa en tietenkään muistanu ottaa käteen. Pihalta olis saanu hyviä kuvia toisin kuin tallista jossa ei riitä etäisyydet.

En uskalla varmaan leikkiä kovin suurien ahtojen kanssa ettei tarvii ruveta noita askeja rikkomaan eikä niitäkään ihan loputtomasti riitä. Olkoot alkuun ahtimen vakioahdot 0,65-0,75...jos saan sen viimeinkin liikenteeseen niin fiilistellään vaan 8)

Takapään yläjousikupit kaipaa vielä hitsaria, ennen en uskalla konttorille mennä tai no nehän voi halutessaan vaikka mistä laittaa ajokieltoon :lol:
Vastaa Viestiin