Terve, mulla on tommonen ruoska ja nyt pitäs saada popit siihen. Miten tuo johdotus olisi fiksua hoitaa? Kannattaako itse edes siihen hommaan ryhtyä, vai kääntyäkkö ammattilaisen puoleen?
No aika vaikea tuohon on johtoja laittaa ilman sitä liitintä.. Jos kaverisi uusi mankka meni vanhaan johtoon suoraan, mitä tapahtui uuden mukana tulleelle johdolle?
Presterin kirjoitti:No aika vaikea tuohon on johtoja laittaa ilman sitä liitintä.. Jos kaverisi uusi mankka meni vanhaan johtoon suoraan, mitä tapahtui uuden mukana tulleelle johdolle?
Tuleeko uuden mankan mukana aina johdot? Mutta jostainhan nekin johdot on vedettävä tai siis asentaa, eikö? Ja mun corsassa ei siihen "mankkakoloon" oo vedetty minkäänlaisia piuhoja...
... Eli johdot on ilmeisesti jäänytkin edelliselle omistajalle, joka asuu 200km päässä. Saako noita tarvittavia johtoja mistään, esim. purkaamot tms? Vai täytyykö ostaa kokonaan uusi soitin?
Kyllä varmaan saa johdot esim maahantuojalta,kun vaikuttaa olevan "merkkisoitin",sony tai pioneer,ellen aiva erehdy? Hinta vain saattaa olla melko kova.
Mutta yhtä kaikki,luultavasti kannattavampaa on ostaa kokonaan uusi soitin.
Kun vedät johtoja poppikoneille, niin sulakerasiasta löytyy valmiina jatkuva virta radion sulakkeelta sekä virtalukolta tuleva virta. Sinne sopii uros-abikot suoraan. Mitään omia virityksiä siis ei kannata tehdä kun valmistaja on asian jo huomioinut. Maadoituksen saa esimerkiksi suoraan radion takaa, siellä on poikkipalkissa pieniä reikiä, joihin saa maadoituksen laitettua peltiruuvilla siististi.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B