Meidän puljussa on selkeesti semmosia naisten ja miesten hommia, vaikka jokaisen työsopimuksessa lukee että kaikki työt kuuluu kaikille. Yksinkertasesti varsinkin iäkkäämmät miehet kieltäytyvät tekemästä joitakin "kevyempiä" hommia koska ne on kuulemma aina naiset tehny ne hommat. Samaten kun fyysisesti raskaammasta työpisteestä vapautui paikka, kysyin sitä itselleni niin vastaus oli ettei siinä ole koskaan tyttöjä ollut. Sanoin vaan että näytänkö mä heiveröiseltä jne mutta asialle vaan naureskeltiin... Sen sijaan voittaisin kädenväännössä ainakin kolmasosan niistä hernekepeistä ketä siinäkin on (
Tasa-arvon nimissä
Mutta eipä se tasa-arvo ja töiden jakaminen ole ainoastaan naisten pääkopan sisällä oleva ongelma.
Meidän puljussa on selkeesti semmosia naisten ja miesten hommia, vaikka jokaisen työsopimuksessa lukee että kaikki työt kuuluu kaikille. Yksinkertasesti varsinkin iäkkäämmät miehet kieltäytyvät tekemästä joitakin "kevyempiä" hommia koska ne on kuulemma aina naiset tehny ne hommat. Samaten kun fyysisesti raskaammasta työpisteestä vapautui paikka, kysyin sitä itselleni niin vastaus oli ettei siinä ole koskaan tyttöjä ollut. Sanoin vaan että näytänkö mä heiveröiseltä jne mutta asialle vaan naureskeltiin... Sen sijaan voittaisin kädenväännössä ainakin kolmasosan niistä hernekepeistä ketä siinäkin on (
)... ihme touhua. Henkilökohtaisesti tekisin töitä paljon mieluummin miesten kanssa kun niitten kanssa tulee toimeen niin paljon paremmin. Akat tee muuta ku valittaa ja jauhaa toisista paskaa...
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
Nimen omaan, akat vaan valittaa ja jauhaa paskaa. On huomannut kotonakin tuon saman asianmimmix kirjoitti:Mutta eipä se tasa-arvo ja töiden jakaminen ole ainoastaan naisten pääkopan sisällä oleva ongelma.
Meidän puljussa on selkeesti semmosia naisten ja miesten hommia, vaikka jokaisen työsopimuksessa lukee että kaikki työt kuuluu kaikille. Yksinkertasesti varsinkin iäkkäämmät miehet kieltäytyvät tekemästä joitakin "kevyempiä" hommia koska ne on kuulemma aina naiset tehny ne hommat. Samaten kun fyysisesti raskaammasta työpisteestä vapautui paikka, kysyin sitä itselleni niin vastaus oli ettei siinä ole koskaan tyttöjä ollut. Sanoin vaan että näytänkö mä heiveröiseltä jne mutta asialle vaan naureskeltiin... Sen sijaan voittaisin kädenväännössä ainakin kolmasosan niistä hernekepeistä ketä siinäkin on ()... ihme touhua. Henkilökohtaisesti tekisin töitä paljon mieluummin miesten kanssa kun niitten kanssa tulee toimeen niin paljon paremmin. Akat tee muuta ku valittaa ja jauhaa toisista paskaa...
Mun mielestä kans kumma, että pitää olla jotain vitun kiintiöitä ym. että paljonko pitää naisia olla siellä täällä ja tuolla. Kyllä se niin pitää olla, että joka hommaan valitaan se pätevin henkilö, ja jos halutaan että naisia on jossakin yhtä paljon kuin miehiä, niin sitten pitäis olla niitä päteviä naishakijoita ko. tehtäviin eikä mitään perkeleen kiintiöitä...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
-
Savolainen
- 'Diplomat'

Totta. Se on helvetin kiva mennä sellaisen 162cm/49kg naisen kanssa kotikeikalle, jossa on väkivaltaista vastustamista näin poliisissakin..m.k kirjoitti:Kyllä se niin pitää olla, että joka hommaan valitaan se pätevin henkilö, ja jos halutaan että naisia on jossakin yhtä paljon kuin miehiä, niin sitten pitäis olla niitä päteviä naishakijoita ko. tehtäviin eikä mitään perkeleen kiintiöitä...
No prkl teillä sentään kaikki kantaa asetta...toisinkuin täällä. Tosin muutaman naisen ampumataidon tuntien on ehkä turvallisempaakin että pysyvät kaukana aseista...sama kyllä koskee muutamaa miestäkin.Savolainen kirjoitti:Totta. Se on helvetin kiva mennä sellaisen 162cm/49kg naisen kanssa kotikeikalle, jossa on väkivaltaista vastustamista näin poliisissakin..m.k kirjoitti:Kyllä se niin pitää olla, että joka hommaan valitaan se pätevin henkilö, ja jos halutaan että naisia on jossakin yhtä paljon kuin miehiä, niin sitten pitäis olla niitä päteviä naishakijoita ko. tehtäviin eikä mitään perkeleen kiintiöitä...
-
Savolainen
- 'Diplomat'

No varmaan tiedät, että nykyisillä pääsymäärillä aikamoisia töhöjä pääsee poliisiinkiin. Pituusrajan ja toisen fyysisen esteen poisto olivat virhe. Jotenkin tuntuu huvittavalta, kun harjoitteluun tulee 163cm mies poliisiksi kentälleEnochian kirjoitti: No prkl teillä sentään kaikki kantaa asetta...toisinkuin täällä. Tosin muutaman naisen ampumataidon tuntien on ehkä turvallisempaakin että pysyvät kaukana aseista...sama kyllä koskee muutamaa miestäkin.
Ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, kun tuollaisia on mukana keikalla. Kyllä joku roti pitäisi olla näissä kiintiöissä ja tasa-arvoistamisissa.. Onpa kyseessä sitten sukupuoli- tai pituusrasismi.
No mites muilla, löytyykö sitä tasa-arvoa ja akkakin vaihtaa renkaat. Meillä minä vaihan renkaat pihan kaltevuuden takia, joten se siitä tasa-arvostaVaihdatko itse autosi renkaat?
Nastarenkaiden käyttöaika päättyi jo viikko sitten, mutta varsinainen renkaidenvaihtosesonki on vasta alkanut. Tällä ja ensi viikolla riittää eteläisen Suomen rengaspajoilla kiirettä.
Äänestäneitä yhteensä: 1219
Kyllä 61%
Ei 39%
Miesten hommia!
Wanda (8.4.2008 08:55)![]()
En ole mikään uusavuton. Se joka sanoo että miestenhommia on vaan laiska. Viina ton (8.4.200809:33)![]()
Mieheni hoitaa renkaiden vaihdot!
Marita (8.4.2008 08:34)
Kyllä vaihdan ja olen nainen.
Inkku (8.4.200807:03)![]()
Meillä on perinteiseti vaimo hoitanut kaikki ns. kotityöt, joihin renkaiden vaihtokin luonnollisesti kuuluu. Hoidan kyllä auton pesun, joka 5. pesu ilmainen.
Raaka-Arska (8.4.2008 07:41)
Meillä on käytäntö: Joka ajaa, vaihtaa myös renkaat.
Airam (8.4.200808:02)
Itse ainakin vaihtanut isän autoon renkaat monet kerrat. Ja isä katsellut vierestä ja ehkä tehnyt loppukiristykset
Ekan kerran varmaan ollut varmaan apuna jonain 5 vuotiaana pyörittämässä renkaita tietä pitkin 
Omaan autoon en vaihtanut nyt kun käytin tasapainotuksessa niin pyysin heittelemään ne samalla alle. Laiskaksi tainut tulla
Omaan autoon en vaihtanut nyt kun käytin tasapainotuksessa niin pyysin heittelemään ne samalla alle. Laiskaksi tainut tulla
Ristikkoavaimeen sopiva putki mukaan vipuvarreksi niin kolmevuotiaskin saa mutterit aina aukimimmix kirjoitti:Ite oon renkaat vaihtanu, tosin useimmiten on tarvinnu vähän ulkopuolista apua siihen avaamiseen...vaikka tosi voimakas oonkin.
VW Transporter T3 (tulossa 1,9td), Nissan 200sx s13 2,0t, Opel Omega 2,5td
Takavetoisia turboja..hmm
Takavetoisia turboja..hmm