Ainakin aina istuessani S 80:n rattiin tuntuu premiumiltam.k kirjoitti:Tuo oli kyllä paras kuulemani vitsi pitkiin aikoihin, Volvo premium-autoBoah kirjoitti:Volvo on premium-auto![]()
![]()
Vectra vastaan V70
-
Dave From Sheffield
- 'Senator'

Molempia ajajeena ja tavaraakin kuljettaneena, voi kertoa molemmat hyviä.
Mutta ajettavuus Volvossa on mielestäni parempi.
Tilavia molemmat.
Itse pyrin kokeilemaan mahdollisimman monia autoja, kokoja, malleja jne jne. Ainahan voi vihtaa!
Asiaa sivuten, on tullut ajelua 3 viikossa liki 2000 kilometriä ja eniten mitä olen nähnyt tien päällä ( tai ainakin siltä on tuntunut) on ollut volkkareita ja varsinkin uudempia passatteja sedania + farkkua...
Mutta ajettavuus Volvossa on mielestäni parempi.
Tilavia molemmat.
Itse pyrin kokeilemaan mahdollisimman monia autoja, kokoja, malleja jne jne. Ainahan voi vihtaa!
Asiaa sivuten, on tullut ajelua 3 viikossa liki 2000 kilometriä ja eniten mitä olen nähnyt tien päällä ( tai ainakin siltä on tuntunut) on ollut volkkareita ja varsinkin uudempia passatteja sedania + farkkua...
Uusista en tiedä mutta tuolkla volvolandian puolellakin spekuloitiin tällä hetkellä noin 5v vanhoja vectroja ja volvoja että tuo 10 ke hintaero tulee jälleenmyynnissä... jepjep..
Itse kun Vectraani hommasin yhtenä vaihtoehtona oli V70, johon en halunnut koskea pitkällä tikullakaan sen jälkeen kun muistelin paljonko isännän ja enon v70 olivat hyuollossa omistusajasta.
2002 V70 D5 ainakin oli lepposa ajettava maan tiellä ja pirteä oli konekkin. Helkkarinmoinen laiva ja parkkiksilla yksi riesa. Sporttisuudesta alustassa ei ollut tietoakaan...
Omasta vecustani maksoin sen mitä olisi pitänyt yllämainitusta maksaa halvimmillaan saksasta tuotuna. Vectra puolestaan on hippasen sporttisempi ja näppärämpi ajaa. Moottori tosin on huonompi omassani. Eikä veccu ehkä niin arvokkaan oloinen mielikuvissa ole. Ja V aikka tässä vectrassa on vikaa ollukkin niin ei se pääse silti samoihin lukemiin korjausten ja vikojen kanssa kuin nuo suvun V70 pääsivät tuliterinä.. Ajoasennoista nyt sinänsä ole hirveesti sanottavaa mutta ainakin tuossa B2 vecussa ompi enemmän kuskilla tilaa kun v70 2002 mallissa
Molemmilla oli mukava ajeleskella ei siinä...
Jännä nähdä miten ooppelin imago nouseepi vai nouseeko ollenkaan... Automaailmassakin on se paska homma että kerran ku saa paskan maineen niin siitä on vaikea päästä eroon.
Itse kun Vectraani hommasin yhtenä vaihtoehtona oli V70, johon en halunnut koskea pitkällä tikullakaan sen jälkeen kun muistelin paljonko isännän ja enon v70 olivat hyuollossa omistusajasta.
2002 V70 D5 ainakin oli lepposa ajettava maan tiellä ja pirteä oli konekkin. Helkkarinmoinen laiva ja parkkiksilla yksi riesa. Sporttisuudesta alustassa ei ollut tietoakaan...
Omasta vecustani maksoin sen mitä olisi pitänyt yllämainitusta maksaa halvimmillaan saksasta tuotuna. Vectra puolestaan on hippasen sporttisempi ja näppärämpi ajaa. Moottori tosin on huonompi omassani. Eikä veccu ehkä niin arvokkaan oloinen mielikuvissa ole. Ja V aikka tässä vectrassa on vikaa ollukkin niin ei se pääse silti samoihin lukemiin korjausten ja vikojen kanssa kuin nuo suvun V70 pääsivät tuliterinä.. Ajoasennoista nyt sinänsä ole hirveesti sanottavaa mutta ainakin tuossa B2 vecussa ompi enemmän kuskilla tilaa kun v70 2002 mallissa
Jännä nähdä miten ooppelin imago nouseepi vai nouseeko ollenkaan... Automaailmassakin on se paska homma että kerran ku saa paskan maineen niin siitä on vaikea päästä eroon.
Kuvausta ja arttia: juhakarjalainen.com
Rx8 HighPower, Jeep Grandi WH,
EXÄT: -04 9-3 Aero Cabrio, -03 S60 2.5T AWD, -02 Vectra 2.2 dti Sport OPC, -01 Astra 2.0 T Bertone Coupe, -01 Peugeot 406 coupe v6, 2x Calibra (95 ja 93)
Rx8 HighPower, Jeep Grandi WH,
EXÄT: -04 9-3 Aero Cabrio, -03 S60 2.5T AWD, -02 Vectra 2.2 dti Sport OPC, -01 Astra 2.0 T Bertone Coupe, -01 Peugeot 406 coupe v6, 2x Calibra (95 ja 93)
-
Dave From Sheffield
- 'Senator'

Apropoo...
Miten kenellekään tulee edes mieleen verrata keskenään B-Vectraa (farkku) & V70 Volvoa??
C-Vectra (farkun) & V70 vertailun ymmärrän paremmin....
B-Vectraa pitäisi verrata S/V40 tuotteisiin.
Itse aiheeseen -> kyllä se V70 vaan on kaikinpuolin laadukkaamman oloinen laitos niin sisäisesti kuin ulkoisestikin jos Vectraan verrataan..
Miten kenellekään tulee edes mieleen verrata keskenään B-Vectraa (farkku) & V70 Volvoa??
C-Vectra (farkun) & V70 vertailun ymmärrän paremmin....
B-Vectraa pitäisi verrata S/V40 tuotteisiin.
Itse aiheeseen -> kyllä se V70 vaan on kaikinpuolin laadukkaamman oloinen laitos niin sisäisesti kuin ulkoisestikin jos Vectraan verrataan..
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Aika montaa noista ns kalliimmista merkeistä perustellaan monesti paremmalla jälleenmyyntiarvolla. Jotenkin mulla on ollut aina hieman vaikea ymmärtää tuota... Jos kuitenkin lähes esim Vectra vs V70:ssä suhteelliset hinnanpudotukset samanikäisissä autoissa on aika lailla samaa tasoa niin tarkoittaahan se silloin 1,5 kertaisesta lähtöhinnasta laskiessa 1,5 kertaista arvonpudotusta...? Nopeasti nettiautosta esim 2004-2005 ikäisiä farkku-Vectrojen ja V70:sten hintoja tutkiessa silmämääräisesti keskimääräinen hp:n ero oli noin 5-7ke:n luokkaa ja ei varmaan tartte eedes mainita paljon noiden hankintahintojen erot on olleet... Varmaan jotain sitten lämmittää ajatus saada V70:stä esim 7ke enemmän ajattelematta, että maksoi siitä aikoinaan 12ke enemmän (esim Vecun 2.2 farkku ja V70 2.4 170hp business-mallien hinnat...) sekä lisää Volvon "individuaaleja" varten hinnoiteltu lisävarustelista...
Ehkä se on sitä Brändilisää mistä ollaan valmiit maksamaan... Eihän autokauppaa muutenkaan järjellä saa tehdä...
Ehkä se on sitä Brändilisää mistä ollaan valmiit maksamaan... Eihän autokauppaa muutenkaan järjellä saa tehdä...
Yhdyn tähän, lauantaina ajelin uudella (66tkm mittarissa) passatilla 1200km. Eihän tuossa tarvinnut kuin kolme kertaa lisätä öljyä, yht. 1.3LVectr@ B kirjoitti: Asiaa sivuten, on tullut ajelua 3 viikossa liki 2000 kilometriä ja eniten mitä olen nähnyt tien päällä ( tai ainakin siltä on tuntunut) on ollut volkkareita ja varsinkin uudempia passatteja sedania + farkkua...
Kone ulkopuolisesti täysin kuiva eli vuoto se tuskin on
Tällä viikolla menee taas vaihteeksi tuonne laakkoselle remonttiin
Menee kyllä koko vehje vaihtoon, liikaa ongelmaa ollut tässä 1.5v aikana
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Vielä tuohon passattiin sen verran, että tuli itsellä istuttua semmoisen kyydissä viime viikolla ja eipä siinä kolmosvaihe toiminu. Tai rusahti tosi ikävästi, omistaja valitteli kun on vittumainen ajaa ilman kolmosta ja onhan se varmasti. Autolla oli kyllä rullattu jo sen 270 000 ja ei auto uusi ollut, muttei vanhakaan. Vm. 95-00 luultavasti. Sori OT.
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2