rengas-online.com & camskill.co.uk & reifenversand.com

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Juhi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Juhi »

_remuz_ kirjoitti:onko kellään kokemuksia noista goodriden renkaista. ja eniten kiinnostais noi 17 tuumaset.

kun itse olen vanteita ostamassa ja nuo kyseiset renkaat ois ainakin halvat ( 216,40€ satsi )
Säästä vanteissa, älä renkaissa !
_remuz_
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja _remuz_ »

no ei oo vanteet enää sen halvempia ku meinasin ostaa.. 400 satsi 17 aluja ihan uusia.. mutta kysyinkin sitä että onko kokemuksia noista goodriden renkaista enkä mielipidettä säästämisestä!!! :evil:
bumper
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja bumper »

Tekniikan maailma, olikohan 5/08 kannattaisi lukaissa. Tosin testissä oli 16" gummit, mutta eiköhän jotain suuntaa anna.
Opel Astra Caravan Diesel Automatic -01, Muu merkki auf Deutschland, Opel Vectra 1,8 CDX -95, Opel Astra Caravan 1,6 16V -97, Opel Kadett 1,6 Automatic -90, Opel Vectra CD 2,0 -93
Juhi
'Senator'
'Senator'

_remuz_ kirjoitti:no ei oo vanteet enää sen halvempia ku meinasin ostaa.. 400 satsi 17 aluja ihan uusia.. mutta kysyinkin sitä että onko kokemuksia noista goodriden renkaista enkä mielipidettä säästämisestä!!! :evil:
Eiks se oo vähä niin et mielipide on kuin persereikä, kaikilla omansa. Ja mun mielipide onkin et miksi säästää renkaissa ? ehkä tuumakokoo pienempi vanne niin sen jälkeen vois olla enemmän sijoittaa renkaisiin. :roll:
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Juhi kirjoitti:Ja mun mielipide onkin et miksi säästää renkaissa ? ehkä tuumakokoo pienempi vanne niin sen jälkeen vois olla enemmän sijoittaa renkaisiin. :roll:
Ja toisaalta turha pistää tolkuttomia summia johonkin huippu merkkirenkaisiin, kun halvemmallakin saa ihan päteviä kumeja ;)
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Juhi
'Senator'
'Senator'

TJT kirjoitti:
Juhi kirjoitti:Ja mun mielipide onkin et miksi säästää renkaissa ? ehkä tuumakokoo pienempi vanne niin sen jälkeen vois olla enemmän sijoittaa renkaisiin. :roll:
Ja toisaalta turha pistää tolkuttomia summia johonkin huippu merkkirenkaisiin, kun halvemmallakin saa ihan päteviä kumeja ;)
...no miksi pistää yli 10000 euroa auton hankintaan kun 3000 eurollakin saa ihan päteviä pelejä joilla pääsee paikasta A paikkaan B :wink:
Partajeesus
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Partajeesus »

No ne renkaat harvoin on niin hienot ulkonäöltään, että niistä kannataa maksaa ylimäärästä...
Tosin autossa se taitaa merkitä kuitenkin jotain. Eri asia tietenkin ne jotka hommaa auton turvallisuus mielessä :no:
:wink:
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Juhi kirjoitti:
TJT kirjoitti:
...no miksi pistää yli 10000 euroa auton hankintaan kun 3000 eurollakin saa ihan päteviä pelejä joilla pääsee paikasta A paikkaan B :wink:
Ennemminkin niin, että miksi ostaa vaikkapa bemari kun halvempi opelikin ajaa saman asian ;)
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

No kuitenkin se renkaan kämmenenkokonen alue on auton ainut kosketus tiehen, niin mä en ainakaan rupee renkaissa säästelemään :roll:
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja ChiEf »

Zafira kirjoitti:No kuitenkin se renkaan kämmenenkokonen alue on auton ainut kosketus tiehen, niin mä en ainakaan rupee renkaissa säästelemään :roll:
Joko olet montakin sarjaa renkaita itse ostanut?
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Zafira kirjoitti:No kuitenkin se renkaan kämmenenkokonen alue on auton ainut kosketus tiehen, niin mä en ainakaan rupee renkaissa säästelemään :roll:
Nyt vaikuttaa siltä, että porukka on vähän ymmärtänyt väärin.
Ei kai tässä mitään halppis uusiorenkaita ole kukaan ostamassa, vaan sanotaanko järkevämmän hintaisia.

Voihan sitä tietty aina jotain GY eagle F1:siä ostella sarjan kesässä jos siltä tuntuu(lähinnä meinaan, että nuo überpitävät kalliit renkaat tuppaavat yleensä olemaan senverran pehmeää seosta, että kuluvat silmissä), mutta halvemmillakin kumeilla pysyy ihan hyvin tiellä ja taitaapi jotkut radallakin käydä ajelemassa ;)

Ei nuo omat Marangonin Zetatkaan ole todellakaan sieltä kalliimmasta päästä, eikä juurikaan pahaa sanottavaa niistä ole.
Ajokäytös melko ennalta arvattava, ei juuri vetele urissa, eikä ajomelukaan ole kummoinen.

Märkäpito tosin on jo kärsinyt, kun 4 kesää tullut noilla ajeltua.

Pintaa vielä olisi jäljellä, mutta taidan silti tänä kesänä pistää uutta renkulaa alle, eikä seuraavatkaan todellakaan ole sieltä hintahaitarin yläpäästä...

Ei ne kalliitkaan renkaat aina välttämättä ole yhtään sen parempia normaaliajossa kuin edullisemmatkaan.
Maksimaalista pitoa haettaessa(esim ratakäytössä) ei renkaitten kestoiällä ei välttämättä taasen sitten ole paljoakaan painoarvoa.

Mitkäs läskit siellä zaffen kulkineen alla majailee?
bumper
'Senator'
'Senator'

B-Na kirjoitti:
Juhi kirjoitti:Mä haenki suoraan koeosastolta renkaat nii ei tartte tilailla...
mut eihän kukaan selväjärkinen nokialaisilla aja. :wink:
Just joo, mikähän on on vuodesta toiseen valittu voittajaksi testeissä ja muutenkin todettu hyväksi, aika kurko kuitekin ollut aina talvirenkaissa.

Kesärekaissakin pärjännyt kunnon Nokian renkailla hyvin, asia erikseen joku NRe tai I3, no ne olikin Indonesialaisten tai ryssien tekemiä, tosin kyllä ne kampoihin laittaisi varmasti Linglongille tai Goodridelle mennentullen.

Goodriden harkitsijalle viel,

Aikannaan ihastuin Hankookeihin alkuun(perustossut 195/65/15, malli joku 702 Centum) olihan ne hyvät alkuunsa, helvetin hiljaiset yms. ja halvat, ai jumalaut että hymyilytti, halvat ja hyvät. 5 tonttua sitten takana, oli kulunut vähän epämääräisesti, sateella kuin saippuapalat, 900-kaasarisaabinkin sai sutimaan 1-2 vaihteen läpi punarajalle liikennevaloista. Muuttui koko kulkine pikkuhiljaa hieromakoneeksi kulumisen takia ja nuo oli sentään perusrekaat, osta sitten 17" nopeaan ajoon tarkoitetut tekeleet. Ja nuo oli sentään Korealaisten tekemät, Kiinalaiset ei osaa kuin kopioida kaiken paskan. Kumhot on tosin osalta malleista osoittautuneet ihan hyviksi, tosin kestoltaan taas ihan berberistä revityksi.

Mutta onnea, jos Goodridet ostat, toivottavasti et tule vesisateessa mutkassa vastaan.
Opel Astra Caravan Diesel Automatic -01, Muu merkki auf Deutschland, Opel Vectra 1,8 CDX -95, Opel Astra Caravan 1,6 16V -97, Opel Kadett 1,6 Automatic -90, Opel Vectra CD 2,0 -93
MME
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MME »

Nokialaiset on uutena ihan ok,hiljaiset ja pitävät. Mutta runkojen laatu on aivan suolesta! En todellakaan ole ainut jolla on huonoja kokemuksia Nokian rungoista,itseasiassa jokainen Nokialaisia omistanut jonka kanssa olen asian ottanut puheeksi on kertonut saman suuntaisia kokemuksia,jopa eräs kyseistä merkkiäkin myyvä rengaskauppias. Laatuunsa nähden ylihintaisia paskoja!

Kuorma-auton renkaiden rungothan kuulemma tulee Nokialle joltain isommalta valmistajalta.. tossa kaverin kanssa todettiin yhteen ääneen,että voisi olla aihetta ottaa ha renkaidenkin rungot joltain hommansa paremmin osaavalta valmistajalta :lollis:

Nankangit tulee minulle,eikä yhtään epäilytä laatu,kuultujen ja luettujen kokemuksien perusteella. Eikä edes hirveästi vituta,vaikka ei täysin vastaisikaan odotuksia,kun tuo hintapolitiikka on enemmän kuin kohdallaan ylihintaisiin "laaturenkaisiin" verrattuna.
*RWD + 6 ZYL*
Tepi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tepi »

Itse olen todennäköisesti hankkimassa Falkenin FK-452 kokoa 235/35 19 ja 265/30 19. Ihan hyvät kokemukset calibran alla noista tosin pari tuumaa pienempinä. Ja tietysti hintakin hieman ratkaisee, alle 800€ toi setti olis... :roll:
Vectra -07
Meriva -03
bumper
'Senator'
'Senator'

Varmasti hyvän kesärenkaan jos haluaa, niin se on Contin tekele, koosta riippumatta. Talvirenkaisiin en luota yhtään, kun kusettivat testeissäkin eri sarjoilla, mutta kesärenkaat on hyvät. Nokianistakaan ei ole valittamista sileäksi liki on ajettu Rollsterin A100:set/TS:t NRT:t/NRt2:set, NRHi:t ja ja nyt näköjään H:t tulee kulutettaviksi. Makuasioita toki, Conti on varmasti hyvä kesällä, mutta niin on ollut Nokialaiset myös.
Vastaa Viestiin