Meillä ollu 4kpl uudempaa Opelia (g-astra, b-vectra-f-astra-b-omega) ja tuo viimesin v6 sport omega ollut noista kaikkein huolettomin laite, eikä noissa aiemmissakaan ole kovin radikaaleja vikoja
ollu... 65thkm ajettiin Omegalla (150thkm-215thkm) ja tuona aikana parit koiranluut, jakopää, tulpat, lämppärin vesiventtiili, jarrulevyt ja palat + tietty normit huollot päälle. Mitään sähköosia ei tarvinnut uusia...
Omega B, luotettavuus? Kaikki haukkuu!!
-99 mallinen 2.0 16V Sport tuli joskus hommattua ja piti alunperin pitää se normi 5 vuotta,mutta liikaa oli tuota ohjelmaa auton kanssa,joten meni 2 vuoden jälkeen vaihtoon.Muuten auto oli kyllä jämäkkä ja massiivinen + hyvin varusteltu.
Kyllähän noi Omegat on valitettavan usein kaikenmaailman keskeytys ja hylkäystilastojen häntäpäässä olleet.
Edellinen A-Omega oli aika pomminvarma peli C20NE tekniikalla,sitä tuli pidettyä 5 vuotta.
Kyllähän noi Omegat on valitettavan usein kaikenmaailman keskeytys ja hylkäystilastojen häntäpäässä olleet.
Edellinen A-Omega oli aika pomminvarma peli C20NE tekniikalla,sitä tuli pidettyä 5 vuotta.
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
kun huollettu niin todella hyvä ajaa.
kyllä ne kokemattomat niitä haukkuu!!
itsellä pelkkiä kuluma vikoja vm-96 ja 247000 km
tutuilla on myös opeleita esim 03 vectra joka on omasta mielestä suht hirveä ajaa verratuna omegaan.
(kevyt pieni laatikko+vetelee)
kanntaa ottaa selvää mitä vikoja noilla kavereilla oikestaan on, koska ei kukaan omaa autoa hauku.
monessa pelkät öljy/poltin vaihdot vuodessa voi olla jo 200-300e (esim. volvot/uudet)
ainut iso vika tuli kun en viitsinyt vesivuotoa korjata, pieni vuoto mutta vesi meni tulpanjodon reikään
rikkoi tulpanjohdot+puolan ja kampitunnistimen.
eli opetus että kun pieni vika tulee niin kannattaa korjata ennen kuin tulee suurempi ongelma.
Mutta Nämä VAIN minun HENK.KOHT mielepiteitä.
OSTA B-2 Mallin Omega.
kyllä ne kokemattomat niitä haukkuu!!
itsellä pelkkiä kuluma vikoja vm-96 ja 247000 km
tutuilla on myös opeleita esim 03 vectra joka on omasta mielestä suht hirveä ajaa verratuna omegaan.
(kevyt pieni laatikko+vetelee)
kanntaa ottaa selvää mitä vikoja noilla kavereilla oikestaan on, koska ei kukaan omaa autoa hauku.
monessa pelkät öljy/poltin vaihdot vuodessa voi olla jo 200-300e (esim. volvot/uudet)
ainut iso vika tuli kun en viitsinyt vesivuotoa korjata, pieni vuoto mutta vesi meni tulpanjodon reikään
rikkoi tulpanjohdot+puolan ja kampitunnistimen.
eli opetus että kun pieni vika tulee niin kannattaa korjata ennen kuin tulee suurempi ongelma.
Mutta Nämä VAIN minun HENK.KOHT mielepiteitä.
OSTA B-2 Mallin Omega.
Opel-> Oikea Peli Euroopan Liikenteeseen!! 
niimpä niin
itelläni on ollut ajossa noin reilut vuodenpäivät 2.5 V6 vm.95 Kilometrejä on tullut n.70 tkm ja auton mittarissa raksuttaa nyt 260tkm.
eipä mitään suurempia vikoja ole vastaan tullut.. kesällä meni kampiakselin asentotunnistin.. uus makso tarvikkeena n.70€ varttitunnin punerrus ja taas liikkuu. syksyllä sitten rupes lämppärinkenno vuotamaan.. tilasin uuden. hinta oli 80€. päivän asennus ja voilá.. talvella vaihdoin jakohihnan, hihna v-pumppuineen oli noin 250€. siinä hommassa tuhraantu kalliita tunteja noin 4h. ja autoon olen tehnyt perushuollot eli tulpat, ilmansuodattin, nesteet, öljyt+s, perä/loota öljyt..
eli jos auton korjauksiin+ huoltoihin on uponnut vuoden sisällä n.500€, niin se on mun mielestä aika halpaa menoa.. no, täytyy tietenkin huomioida että kaikki remontit on tullut itse tehtyä, liikkeessä käytettynä näihin hommiin olisi uponnut pieni omaisuus... ens kesänä olisi vuorossa kori työt.. "pikkasen" on päässy ruostumaan.. mut johan toi pirssi uutta maalia tarviikin.
eipä mitään suurempia vikoja ole vastaan tullut.. kesällä meni kampiakselin asentotunnistin.. uus makso tarvikkeena n.70€ varttitunnin punerrus ja taas liikkuu. syksyllä sitten rupes lämppärinkenno vuotamaan.. tilasin uuden. hinta oli 80€. päivän asennus ja voilá.. talvella vaihdoin jakohihnan, hihna v-pumppuineen oli noin 250€. siinä hommassa tuhraantu kalliita tunteja noin 4h. ja autoon olen tehnyt perushuollot eli tulpat, ilmansuodattin, nesteet, öljyt+s, perä/loota öljyt..
eli jos auton korjauksiin+ huoltoihin on uponnut vuoden sisällä n.500€, niin se on mun mielestä aika halpaa menoa.. no, täytyy tietenkin huomioida että kaikki remontit on tullut itse tehtyä, liikkeessä käytettynä näihin hommiin olisi uponnut pieni omaisuus... ens kesänä olisi vuorossa kori työt.. "pikkasen" on päässy ruostumaan.. mut johan toi pirssi uutta maalia tarviikin.