3000 Omegan kustannukset?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Niki
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Niki »

Jep, joskus olisi tarkoituksena vaihtaa autoa, ja mielessä on pyörinyt 3000 24V Omega ja E34 BMW.
Nyt kiinnostaisi tietää Omegan käyttökustannuksia. Kertokaa auton kulutuksesta, ylläpidosta, vakuutuksista yms yms.
Nyt näyttää siltä, että Bemu vetäis pidemmän korren :eek:, joten nyt olis hyvä paikka puolustella Omegaa.
Tällä hetkellä minulla on 2.0 Omega, joten tiedän, miten mukava auto muuten on, mutta 3000:sen käyttökustannukset kiinnostavat.
Toivottavasti ei mennyt liian vaikeaksi... :wink:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Niki on 2003-05-31 11:50 ]</font>
Niki
'Admiral'
'Admiral'

Minä kun luulin, että tälläkin foorumilla on kolmetonnisten omistajia kirjoittamassa, mutta ei?? :???:
Ostanpa sitten joskus siis Bemarin! :grin:

ps. Eikä sitten mitään Kuva :wink:
Irmscher
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Irmscher »

Jos käyttökustannukset(kulutus ym.) ovat tärkeitä, niin osta polkupyörä :smile: :smile:
Niki
'Admiral'
'Admiral'

Kiitos paljon avustanne ja ystävällisyydestänne! Olen taas todella ylpeä, että omistan Opelin ja saan käyttää tätä mahtavaa foorumia! :evil:
icebox
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja icebox »

Kannattaisikohan ottaa huomioon, että nyt on vielä viikonloppu ja porukka ei varmaan ole pahemmin koneen ääressä. :smile:
gremlin
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gremlin »

Vakuutukset mulla on tapiolassa 699e ilman mitään alennuksia. Kannattaa käydä eri vakuutusyhtiöiden web sivulla kattomassa. Sielä on sivut jonne tiedot antamalla saa vakuutusmaksun suuruuden.

Mulla keskikulutus on 10 - 11 paikkailla kesällä ollut.

Moottoriin menee 6 litraa öljyä.

Moottori on muuten kestävä, mutta ensiöjakoketju _kannattaa_ vaihtaa ennen 200 tkm:ää. Ketjun katketessa käy kannessa melkonen tuho.
kiekki
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kiekki »

Ei tuo voi niin kauhean kallista olla tuo ylläpito kun mullakin on varaa siihen. Bensan kulutus n. 11,3l sadalla, enemmän käupunkiajoa. Jos autoa ei polje niin tankissakaan ei käy pyörre. Varaosissa tuppaa oleen 24V lisää.
"Tää on niin siistii"
antzu
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antzu »

Itselläni kulutus ollut viimeisillä 9tkm 10,8l/100 automaatti farkussa. Moottorinosat ovat selkeästi kalliimpia, kun siihen ei ole saatavissa tarvikeosaa, vaan pitää alkuperäisosia tilailla. Etujarrut ja moottorin apulaitteet ovat myös kalliimpia, mutta muut osat sitten ovat paljon halvempia, kun ovat aika paljolti samaa kuin muissakin ompuissa.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Mua ei ainakaan yhtään käyttökustannukset mietityttäneet kun 2-litrasesta vaihdoin 3-litraseen. Vähän bensankulutus arvelutti, mutta ei sekään mahdottomasti noussut. Ja sen verran mitä nousi niin kyllä on jokaisen sentin arvoista :smile:

Enemmän tuossa haittasi itse auton hankintahinta. Mua ainakin vähän ihmetyttää kun sitä on jo moni kysynyt täälläkin että kuinka kallis on pitää... Onhan se nyt jo niin vanha auto että yleisimmät osat löytyy tarvikkeena ja purkuosista on jopa ylitarjontaa ja siksi ovat halpoja.
antzu
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antzu »

Tuohon C30SE/J koneeseen ei saa tarvikeosia vaikka vanha sekin on. Motonetista löytyy paljonkin osia C30NE koneeseen mutta SE koneelle lukee että ei saatavissa useimmissa paikoissa.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Niin no ei koneeseen varmaan saa, mutta jarrupalat sun muut kyllä luulis löytyvän.

Ja kyllä koneeseenkin tulpat ja sellaiset saa. Tosin esim. tiivistesarja on aika hintava mutta ei sitä kovin usein varmaan tarvitse ostaa.
gremlin
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gremlin »

Ekegreeniltä saa ainakin alkuperäisvaraosia ja ovat paljon halvempia kuin Opel liikkeessä.
Juzu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Juzu »

Kokkolassa oli kuulemma joku lauma pojan koltiaisia käyny koeajamassa tällasen 3000:en. Olivat antaneet kylmälle koneelle kuulemma kunnolla possua niin oli tullu sit kallis kansiremppa. Yks kaveri tuumas että kolmetonnisen kone on sellanen että kylmänä on tällä ajeltava erittäin nätisti. Kenkää saa antaa sitten vasta kun lämpenee kunnolla.
Järjellä ajattelee niin en anna 1.6 nelosnuhapumpullekkaan kylmänä kenkää.
Niki
'Admiral'
'Admiral'

Jeps, kiitos vastauksista, joita sitten vihdoin ja viimein tuli... :wink:
Vastaa Viestiin