Weitecit (-40) olleet B-vectrassa alla viikon. Joskus näyttäis toinen etukulma olevan alempana kuin toinen (lokarin reunan ja renkaan väli). Mittasin muutaman kerran tarkasti (tasaisella) ja toisella kerralla lokarista vanteen keskelle samat mitat, välillä -5 mm ero!
Voisko johtua huonosta iskarista? Ajoin nimittäin jonkinaikaa katkenneella jousella ja iskari pohjaili.
Voiko johtua Camberkulmien eroista tms. Auraukset säädettiin, mutta cambereita ei!
Missä "vika"?
Vectran madallus=> etukulmat eri korkeuksilla
Helpottaisi vähän tilannetta kun kertoisit, että kumpi kulma sulla on alempana. Mulla on ittelläni 16V GT Vectrassa Voglandin jouset ja Bilstein Sprint iskarit niin vasen kulma on n. 8mm alempana kuin oikea. Olen tässä vahän ajan sisällä vaihtanut etupään jouset päikseen (iskareilla ajettu n. 2000 km) ja ero on melkein sama, joten joko vasen etukulma on painavampi taikka vasemman puolen tolpassa on jotain vikaa. Epäilen enemmän tuota painosta aiheutuvaa ongelmaa.
-
OpelVectra
- 'Admiral'

Kiitokset kelju75 :lle!
Vasen kulma on alempana. Ai olet sitä mieltä et saattais johtua vaan etupään painosta. Itse tosiaan meinasin, et jos toi iskari ois kärsiny niistä muutamista pohjauksista, kun jousi oli poikki. Mulla on siis alkuperäiset, paljon ajetut iskarit! Onko jousen asennolla merkitystä? Ei kai ole mahdollista, et uuten jousisarjaan ois eksyny yks. maanantaikappale?
Onko b-vevtran omistajilla ollut vastaavia "ongelmia" Weitecin tai muiden jousien kanssa?
Vasen kulma on alempana. Ai olet sitä mieltä et saattais johtua vaan etupään painosta. Itse tosiaan meinasin, et jos toi iskari ois kärsiny niistä muutamista pohjauksista, kun jousi oli poikki. Mulla on siis alkuperäiset, paljon ajetut iskarit! Onko jousen asennolla merkitystä? Ei kai ole mahdollista, et uuten jousisarjaan ois eksyny yks. maanantaikappale?
Onko b-vevtran omistajilla ollut vastaavia "ongelmia" Weitecin tai muiden jousien kanssa?
-
OpelVectra
- 'Admiral'

Mulla oli kanssa A vectrassa toinen etujousi katkennut, niin se oli vääntänyt jousilautasen vinoon. Eli se oli siitä renkaan puoleiselta reunalta katkennut ja vääntänyt sen lautasen alenmmaksi. Ei ollut enää kuin n. 1cm ettei ottanut renkaaseen (15",195/65). Jos on näin, niin se varmaan vaikuttaa korkeuteen.
Jos se on kovasti pohjaillut niin joustintukien yläpään kumit ovat todennäköisesti antaneet periksi. Iskarien tehottomuus ei tuollaista tee. Omassa B-Vecussani olen nämä kumit jo kertaalleen vaihtanut (metallirunkoiset,heti iskarin yläpään mutterin alapuolella). Minulla ne oli painunut jo lähes sentin kasaan ja vika ilmeni siitä että ohjaus alkoi paukkua, syystä kun yläpään laakeri ei mahtunut enää pyörimään normaalisti. Madalletun auton varjopuolia kun tuo joustovara pienenee...