samsa87 kirjoitti:Jee jee.. Eilen olin baarissa juhlistamassa TJ 0 päivää ni samassa talossa asuva kaveri soittaa että missäs sun omegan bensatankinluukku on? Mä oon ihan et WTF!!?? -Joo joku on repiny sen helvettiin siitä... Onneks oli korkki kuitenkin jätetty paikalleen. Varmaan jotain ********* alkanu vituttaa takapuskurissa oleva OHI ON 362 tarra... Naapurin puntosta oli viety myös.. On sitä jonkun verran saanu repiä ku oli kuitenkin lukossa.
Pienen metsästyksen jälkeen Nastolasta purkaamolta löysin "uuden" luukun, se kun vain on hopeinen niin ei ihan passaa valkoiseen autoon. Maalaamalla siitä ei ikinä saa auton sävyistä kun maali on vuodelta 1995, joten tilasin Länsi-autosta tuommoisen irmscher tarran siihen
Mulla oli viime kesän omegassa edessä 8,5 vanne 225/40/18 renkailla ET 39 ja jos kääntyessä ajoi töyssyyn tai vast. niin hipo sisälokaria.
Ens kesäks eteen tulee 9,5 vanne kun vaihdan tuuman leveämmät huulet.
Kysymys kuuluukin että mitkä kumit 9.5 vanteisiin? 235/40/18, 245/40/18 vai245/35/18?
Takana on ja pysyy 10.5 vanne ja 265/35/18 nakit.
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Jäbä ainaki ahkerasti harrastaa rinksan ajelua:D Melkein joka viikonloppu bongattu Lahden keskustasta. Mut magee Omega, kyl sellaista kehtaaki esitellä;)
Ohimennen vaan.. ABE:ko se olikin ku tuli vastaan, rekkari NCN jotain ?
Kävin jo Essolta hakee uuden polttimon mut ei perkele valo syttyny
Täytyy joskus valosalla kattoa missä vika..
renkaat pitäsin samana, mikäs siittä niin laikukkaan on tehny? vedät orkkis valkosta väärän sävysten osien päälle ja mattaat loppu auton vedät vitusti helmiäis lakkaa päälle, niin aii jaaii
on kyllä tyylikäs
Opel Vectra -00 2,0
Opel kadett D
Opel Senator -78 3,0E
vw kolffi varkku -94
MEga3 kirjoitti:mikäs siittä niin laikukkaan on tehny?
Joku halus bensatankinluukun joten purkaamolta ei löytyny kun hopeinen..
Kuituhelmat jouduin repimään irti että sain auton nosturille ja ne oli liimattu valkoiseksi maalattuihin original helmoihin jotka katkaisin kahtia että kuituiset istu edes jotenkin....
Purkaamolta hain tummanharmaaks maalatut.
Emmehän toki unohda korroosiota jota on enemmän kuin tarpeeksi tässä omegassa Voisin joku päivä laittaa vähän ruskeita kuvia...
samsa87 kirjoitti:Ohimennen vaan.. ABE:ko se olikin ku tuli vastaan, rekkari NCN jotain ?
Kävin jo Essolta hakee uuden polttimon mut ei perkele valo syttyny
Täytyy joskus valosalla kattoa missä vika..
Sulake oli palanu
No niin sain vihdoin irroitettua nuo etuvanteiden huulet leveämpien alta pois, vielä kun jostain hakis kierrelukitetta ni sais ruuvattua uudet kiinni... Leveyttä uudella kokoonpanolla on 9,5" ET 39.
Kumeiks tulee 235/40/18
Vanha setti
Kehä irti
Uus kehä
EDIT: Peukalon päähän sian ainakin rakon kun noita ruuveja pyörittelin auki
__Joppe__ kirjoitti:pora vaan käteen ni rupee jo onnistuu
Kävi mieles Mut heikkeneekö vanne liikaa jos siihen poraa toiset reiät?
Tutkin asiaa paremmin ni nois mun alkup. vanteissa toisessa on 38 ja toisessa 40 reikää WTF?
Ne on täysin identtiset muuten ja ihan samat leimat molemmissa