Heräsin vähän myöhään oman Corsani katsastamiseen. Auto kävi eilen katsastushuollossa, pohjasta löytyi kaksi reikää ja pakoputkivuoto. Molemmat korjattiin ja auto on katsastuskypsä yhtä asiaa lukuunottamatta: hätävilkkuja. Ne eivät ole koskaan toimineet sinä aikana, kun olen Corsan omistanut (vajaan vuoden). Sulakkeen olen katsonut, se on ehjä.
Jotain taustatietoa:
Corsan sähkökytkennät menevät jostain syystä seuraavasti: sulaketaulun ykkössulake (taulukon mukaan hätävilkkusulake) ohjaa myös kello/päivämääräpaneelia, äänimerkkiä sekä autoradiota. Jos poistat sulakkeen, mikään näistä ei toimi. Lisäksi autoradion takaa lähtevien johtojen seassa on sähkö- ja kaiutinjohtojen lisäksi kolmas liitäntä, joka menee kello/päivämääräpaneeliin näyttäen radioaseman nimen päivämäärän tilalla käytettäessä alkuperäisiä stereoita. Noissa uusissa ei tietenkään ole lisäpaikkaa tuolle johdolle.
Tämän takia olen viimeisen vuoden ajatellut syyksi hätävilkkujen toimimattomuuteen.
Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään? Kannattaisiko vain kylmästi alkaa repimään verhoiluja pois ja katsoa johdot läpi?
Corsan viimeinen katsastuspäivä on ensi viikon maanantai, eli vähän kiirus tulee
Kiitoksia jo etukäteen!
edit: Viesti siirtyikin näköjään eri osioon. Pahoittelen, en ajatellut liittyvän erityisesti tähän kategoriaan