Huippunopeus

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Jartsa kirjoitti:sillon kun entinen calibra oli vielä C20NE niin vitosella rajottimelle.

Ja C20LET koneella 289km/h GPS:llä mitattuna.
Olen ajanut useammallakin Vectralla ja Calibralla C20XE-koneella ja yksikään ei ole mennyt viitosella rajoittajalle asti, vaikkakin ihan punarajan ja rajoittimen tuntumaan, joten en kyllä tuota usko että NE-koneella menisi viitosella rajoittajalle, ellei siinä ole jotain turboa tai muuta merkittävää viritystä. Ja nuo itse Saksassa ajamani 2 A-Vectraa XE:llä ja 1 Calibra XE:llä menivät tosiaan kaikki sen täsmälleen saman vauhdin, 240 oman mittarin mukaan eli varmaankin se 220 todellista (GPS:ää ei tuolloin vielä minulla ollut). Suomessa en huippunopeuksia rupea testailemaan. Oman Calibran huippunopeudesta ei ole kuin laskennallisia arvioita, koskaan en ole kokeillut enkä varmaan koskaan tule kokeilemaankaan (en tosiaankaan uskalla sillä mihinkään Saksaan lähteä ajelemaan... ei ole ihan NIIN luotettava auto...). Riittää kunhan tietää että nopeutta löytyy tarvittaessa 250+ että kaikki tehtaalla 250 rajoitetut jäävät tarvittaessa... :D
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
jperala
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jperala »

On vasta hetkellisesti käynnyt mittari 120 km/h, mutta oletettavasti tuo -98 Omega kulkee kovempaa :D
Guns and Ammo
Autoilua vuodesta 1988
__Joppe__
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja __Joppe__ »

sori ot, mut onko tuo avattaren kuva sun calibra ata? komia ainakin on 8) Ja huippunopeuksista niin 2,5 v6 ompulla 4-vaihteella 200 mittariin ja mittari näyttää 10 liikaa jossain satkun vauhissa..
ex.Opel Vectra c20xe -89
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

__Joppe__ kirjoitti:sori ot, mut onko tuo avattaren kuva sun calibra ata? komia ainakin on 8)
Onhan se tuo oma joo, tosin tuossa avatarin kuvassa on kuvankäsittelyllä värejä vähän voimistettu (saturation) ja se yleensä se on "hieman" likaisempi kuin tuossa kuvassa puunattuna toissakesältä Helsingin radalle.com-tapahtumasta... Tuo punainen kun haalistuu niin herkästi niin tietokoneella on helppo haalistumia "korjata"... :D Onhan noita muokkaamattomia kuvia tuolla jäsenautogalleriassa aika paljonkin... tuota ihan samaa kuin avatarissa ei näköjään ollut kuitenkaan.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

ata kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:sillon kun entinen calibra oli vielä C20NE niin vitosella rajottimelle.
Olen ajanut useammallakin Vectralla ja Calibralla C20XE-koneella ja yksikään ei ole mennyt viitosella rajoittajalle asti, vaikkakin ihan punarajan ja rajoittimen tuntumaan, joten en kyllä tuota usko että NE-koneella menisi viitosella rajoittajalle, ellei siinä ole jotain turboa tai muuta merkittävää viritystä. Ja nuo itse Saksassa ajamani 2 A-Vectraa XE:llä ja 1 Calibra XE:llä menivät tosiaan kaikki sen täsmälleen saman vauhdin, 240 oman mittarin mukaan eli varmaankin se 220 todellista (GPS:ää ei tuolloin vielä minulla ollut).
Atalla on ollut F20 laatikko, Jartsalla todennäköisesti F16CR?. F16CR on lyhyempi kuin F20CR. Muistaakseni 220km/h niin oli noin 7000rpm F16 laatikolla, toki näitä oli vielä aika monella eri perävälityksellä.
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

GSi+to4 kirjoitti:
ata kirjoitti:
Olen ajanut useammallakin Vectralla ja Calibralla C20XE-koneella ja yksikään ei ole mennyt viitosella rajoittajalle asti, vaikkakin ihan punarajan ja rajoittimen tuntumaan, joten en kyllä tuota usko että NE-koneella menisi viitosella rajoittajalle, ellei siinä ole jotain turboa tai muuta merkittävää viritystä. Ja nuo itse Saksassa ajamani 2 A-Vectraa XE:llä ja 1 Calibra XE:llä menivät tosiaan kaikki sen täsmälleen saman vauhdin, 240 oman mittarin mukaan eli varmaankin se 220 todellista (GPS:ää ei tuolloin vielä minulla ollut).
Atalla on ollut F20 laatikko, Jartsalla todennäköisesti F16CR?. F16CR on lyhyempi kuin F20CR. Muistaakseni 220km/h niin oli noin 7000rpm F16 laatikolla, toki näitä oli vielä aika monella eri perävälityksellä.
Joo F16CR,jos en omiani muista niin mittari nopeutta 235km/h niin rupesi rajoitin hakkaamaan ja moottori ei ollut lähelläkään vakiota.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Jartsa kirjoitti:Joo F16CR,jos en omiani muista niin mittari nopeutta 235km/h niin rupesi rajoitin hakkaamaan ja moottori ei ollut lähelläkään vakiota.
No sitten. Voisi tietysti mainita tuollaisessa tapauksessa että kyseessä oli viritetty C20NE eikä suinkaan vakio... ja tosiaan nuo autot joilla itse olen täysiä ajanut olivat Vectra A2 GT 16V, Vectra A1-X 2000 16V ja Calibra 16V kaikki ihan alkuperäisillä ja vakioilla XE-tekniikoilla laatikoineen. Ja auton omaan mittariin sai omalla tahdilla 240 ja imussa 245 ja tosiaan ihan siinä punarajan tuntumassa viitosella, mutta ihan ei rajoitin ottanut vastaan, tarkkaan on tehtaalla mitoitettu... :)
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

ata kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:Joo F16CR,jos en omiani muista niin mittari nopeutta 235km/h niin rupesi rajoitin hakkaamaan ja moottori ei ollut lähelläkään vakiota.
No sitten. Voisi tietysti mainita tuollaisessa tapauksessa että kyseessä oli viritetty C20NE eikä suinkaan vakio... ja tosiaan nuo autot joilla itse olen täysiä ajanut olivat Vectra A2 GT 16V, Vectra A1-X 2000 16V ja Calibra 16V kaikki ihan alkuperäisillä ja vakioilla XE-tekniikoilla laatikoineen. Ja auton omaan mittariin sai omalla tahdilla 240 ja imussa 245 ja tosiaan ihan siinä punarajan tuntumassa viitosella, mutta ihan ei rajoitin ottanut vastaan, tarkkaan on tehtaalla mitoitettu... :)
joo olishan sen voinu mainita.mutta eipä tuota vakiona ikipäivänä saisi kulkemaan ton vertaa.
Ite oon kans yhdellä punakantisella(calibra C20XE vakio) saanut sillai et varmaan 50rpm:stä kiinni ettei rajotin lyönyt,tähän tarvittiin jo kinnausta useamman kilometrin.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Opve
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Opve »

Piristetyllä A1 20ne Vectralla 220km/h mittarin mukaan 4-vaihteella (mitä lie mittari virhe :roll: ), mutta kun vaihto vitoselle niin ei jaksanut kiihtyä enempää... Aikamoiset aavikkovälitykset siinä on jos laskemani mukaan alla olevalla rengaskoolla teoreettinen huippunopeus vitosella olisi n. 300km/h! Paljonkohan tarvis olla hevosvoimia että sen saavuttaisi?
OCF Sprinttikunkku 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

Enpämuista enää onko tullut aiemmin kommentoitua, mutta Omega A 4.0 tuli vetäistyä Saksassa mittari pohjaan ja todellista oli tällöin 273km/h. Mopolla on suljetulla tullut kokeiltua kovempaakin :lol:
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
astra coupe 2.2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja astra coupe 2.2 »

ata kirjoitti:Riittää kunhan tietää että nopeutta löytyy tarvittaessa 250+ että kaikki tehtaalla 250 rajoitetut jäävät tarvittaessa... :D
:yes:
Miksu.
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Miksu. »

A-Omegan mittarin mukaan vähän reilua 280km/h. autossa todellista tehoa 340hv.(Harisen penkissä) mutta mittari varmaan juksaa reilusti. Autossa oli rajoitin korkeammalla kun vakio nelitonnisessa.
kaasuttaja
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kaasuttaja »

Jotain päälle 140km/h ne huiput muistaakseni oli :) 33kw -(z)-
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

+ 240km/h toi näköjään kulkee...
Laama
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Laama »

Honda Civicillä tuli motarilla ajettua 200km/h, mittari huijaa kympillä, alko siinä vauhis jo tuntuu pikkunen kippo vähä liia hepposelta siihe vauhtiin :D moottorihan oli 1.3l kaasari ja vuosmalli -89. Kesti kyllä kiihdyttää noihin vauhteihin aika kauan, nelosella päästelin koska vitonen ei jaksanu vääntää tuos vauhis yhtää.

Omalla opelilla en oo vielä sen enempää kokkeillu ku 170km/h mut kyllähän tuo vekkulin kovempaakin ois saanu kulkemaan. Toisaalta eihän maximit ookkaa ne tärkeet vaan se kiihtyvyys :)
If Freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.
http://bux.to/?r=Laamadeus
Vastaa Viestiin