2 litraisissahan on kaksi merkkiä alareunassa. Eli se kello 14 merkki on siinä kiilahihnapyörässäolevan mukaan, ja ala hammaspyörässä on lovi mikä näyttää alas öljypohjan "koloon" kun 1 ja 4 mäntä ovat ykk:ssa.
Itse vielä varmistasin ihan mekaanisesti ruuvimeisselillä tulpan reijästä, että konetta pyörittäessä on varmasti jako kohdallaan. Eli kun nokan merkki on kohdallaan on männissäkin ykk:t ja alakuolokohdat.
A-Vectra ei käynnisty enään
Niin tää on 1.8. Mä nyt laitoin sen kampuran hammaspyörässä olevan merkin tuohon klo kahteen ja yläkerran merkin siihen kahteentoista. Olisko se alakerran hammasratas sitten pitänyt olla siinä kello kuuden merkissä? Jos piti, niin ainakin mä ymmärsin edellä mainitusta että sen olisi pitänytkin olla niin. ...tana kun en ole mikään asentaja-arska.
Varmimmin saat sen kohdalleen, kun kokeilet ruuvimeisselillä 1 pytyn männän yläkuolokohdan ja katot sitten että missä merkki on.
2 litraisessa ja 16v 1.8:ssa on alahammasrattaan merkki alaspäin, ja kello kahden merkki on kiilahihnapyörässä olevaan merkkiin. Tuskin se erilainen on pienemmässäkään.
Lyhyesti sanottuna jako on kohdallaan, kun 1 ja 4 ovat ykk:ssa ja nokan merkki kohdallaan.
2 litraisessa ja 16v 1.8:ssa on alahammasrattaan merkki alaspäin, ja kello kahden merkki on kiilahihnapyörässä olevaan merkkiin. Tuskin se erilainen on pienemmässäkään.
Lyhyesti sanottuna jako on kohdallaan, kun 1 ja 4 ovat ykk:ssa ja nokan merkki kohdallaan.
Pihassa: f11 530d, Model 3 LR
Tallissa: Vectra 2000 16v 1990
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin
Re: A-Vectra ei käynnisty enään
Hämis kirjoitti:Notta semmosta vaan että nyt loppui itseltä äly ja ajattelin kysyä viisaammilta. Potilas on siis A-Vectra C18NZ-koneella. Emäntä kertoi että viime viikolla oli yksi kerta kun kys. laitos lähti huonosti käyntiin ja pätki vähän aikaa ja sitten ei mitään hämminkiä. Nyt sitten aamulla kävi hetken aikaa ja sammui siihen, eikä inahtanutkaan enään. No meikäläinen kuuklettamaan ja kaivelemaan myös täältä, mutta hullua hurskaammaksi en siitä tullut.
Vikakoodien luvun opiskelin ja yllätys, ei mitään vikaa tietenkään. Bensaa tuo näkyy saavan mutta mitään ei tapahdu. Kun ei viitsisi ruveta vaihtamaan summanmutikassa kaikkea, niin ajattelin kysäistä että mitä kaikkia sitä kannattaisi käydä läpi?