Omega b 2.5 td saksasta, mutta millainen?

Keskustelua Opeleista
Loyal
'Admiral'
'Admiral'

Omega b 2.5 td saksasta, mutta millainen?

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Ajattelin lähteä hakemaan saksasta B-mallin omegan.
Suunitelmissa on hakea ihan halpismalli, mutta jos on tullut parannuksia paljonkin
tekniikkaan, niin sit kannattaisi varmaan satsata enemmän rahaa siihen.

Mitä lisävarusteita yms kannattaa ottaa autoa valittaessa huomioon?
Onko noi omegat vaihtuneet teknillisesti 1994 ja 2000 välillä, jos on niin miten?
Onko koneissa jotain uutta (parempaa) tekniikkaa tullut vuosilukujen välissä?
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

No käsittääkseni jos otat ihan niitä loppupään Omegoita, niin niissä on 2.6L kone, joka on hieman kehittyneempi. Samoin myös ulkonäkö ja sisusta on paljon nykyaikasempi noissa tämän vuosituhannen vehkeissä. Vectran kohdalla Facelift oli paljon hiljasempikin.

Itse kun kattelin autoja, niin tollanen 2000 luvun Opeli on saksasta tuotuna suunnilleen saman hintanen mitä suomessa, joten tämän takia sun kannattaa ehkä katella vanhempaa tai sitten eri merkkiä...

Edit: en muuten mene vannomaan onko dieseliin tullut isompaa konetta...
2_x_opel
'Admiral'
'Admiral'

2,5 DTI 2001->

Viesti Kirjoittaja 2_x_opel »

Dieselistä ei ole 2,6, on vain uudempi 2,5 version missä on yhteispaineruiskutus ja vähän enemmän tehoa ja vääntöä.
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

No -98 ylöspäin alkaa olemaan paremmat varusteet jo vakiona ja linssivalot.Ite toisin kyllä dti koneella en ottais sitä vanhaa tds mallia.Jos tuot semmosen nii ehottomasti kokeilet kylmänä ja kuumana startata ja mielellään tankki lähes tyhjänä jos ei lähe heti käyntiin nii kato joku toinen auto.
Skoda Octavia -08
Loyal
'Admiral'
'Admiral'

Menee turhan kalliiks toi 2.2tdi ja jotenkin tuntuu paskalta tuo 2.0tdi kone.
Lähinnä noita lapsenvikoja yms ajattelin, eli kun esim bemareissa on joka vuosi
tullut jotain uutta sähköihin ja muihin varusteihin, niin miten on omegan kohdalla?
Jos on jotain pieniä (tärkeitä) osan/mallin vaihdoksia tullut 94-00
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Itse meinasin tehdä viime kesänä saman tempun, etsin -98 tai uudempaa omega TD farkkua )totesin kuitenkin että ei siitä juurikaan säästöä synny, samaan hintaan saa suomestakin joten jätin sitten hakematta.

Tosin omaan käyttöön jos etsii niin hintahan on vain yksi ostopäätökseen vaikuttava tekijä, saksasta saattaa löytää koriltaan huomattavasti parempikuntoisen tms.. suomiomegat kun ovat yleensä melko happamia ( vaikkakin kohta foorumin jokainen B-omegalla ajava huutaakin että " Mulla on ainakin täysin ruosteeton " :wink: )
Käyttis: Vectra C
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
Loyal
'Admiral'
'Admiral'

jamata kirjoitti:No -98 ylöspäin alkaa olemaan paremmat varusteet jo vakiona ja linssivalot.Ite toisin kyllä dti koneella en ottais sitä vanhaa tds mallia.Jos tuot semmosen nii ehottomasti kokeilet kylmänä ja kuumana startata ja mielellään tankki lähes tyhjänä jos ei lähe heti käyntiin nii kato joku toinen auto.
Eikös noi valot yms käy, jos päivittää ne jälkeempäin? Tarkoituksena olis hakea joku mikä on huonosti pidetty sisustaltaan ja kolhittu koriltaan, kun laittoon se mulle tulee kumminkin.
Sen takia just ajattelin, että jos uudemman esim. -99 osat ei käy -96 malliin?

Bemareissa vitutti kun tietyn vuosimallin ratti ei käynyt venhempaan vuosimalliin, olisi saanut rattivaihteet toimimaan pienellä kikkailulla, kun olisi ostanut vuoden uudemman mallin
Loyal
'Admiral'
'Admiral'

MakeTku kirjoitti:Itse meinasin tehdä viime kesänä saman tempun, etsin -98 tai uudempaa omega TD farkkua )totesin kuitenkin että ei siitä juurikaan säästöä synny, samaan hintaan saa suomestakin joten jätin sitten hakematta.

Tosin omaan käyttöön jos etsii niin hintahan on vain yksi ostopäätökseen vaikuttava tekijä, saksasta saattaa löytää koriltaan huomattavasti parempikuntoisen tms.. suomiomegat kun ovat yleensä melko happamia ( vaikkakin kohta foorumin jokainen B-omegalla ajava huutaakin että " Mulla on ainakin täysin ruosteeton " :wink: )
Ei täältä 1000-2000€ omegoita löydy. Saksassa niitä on pilvin pimein... Juuri laskin että täällä 7-8k€ omegan saa saksasta 5k€ veroineen+ matkakulut
Ooon hakenut saksasta nyt 4 autoa ja kaikki ollut kyllä todella priima kunnossa ja tullut aina paljon edullisemmaksi kuin suomesta ostais. Nyt kun toi verotus on vielä b omegan kohdalla 22% niin kyllä se mun mielestä kannattaa
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Loyal kirjoitti:
MakeTku kirjoitti:Itse meinasin tehdä viime kesänä saman tempun, etsin -98 tai uudempaa omega TD farkkua )totesin kuitenkin että ei siitä juurikaan säästöä synny, samaan hintaan saa suomestakin joten jätin sitten hakematta.

Ei täältä 1000-2000€ omegoita löydy. Saksassa niitä on pilvin pimein... Juuri laskin että täällä 7-8k€ omegan saa saksasta 5k€ veroineen+ matkakulut
Ooon hakenut saksasta nyt 4 autoa ja kaikki ollut kyllä todella priima kunnossa ja tullut aina paljon edullisemmaksi kuin suomesta ostais. Nyt kun toi verotus on vielä b omegan kohdalla 22% niin kyllä se mun mielestä kannattaa
Jep, jos etsit kolhittua ja huonosti pidettyä niin sitten varmaan tuollaisia tonnin omegoita voi katsella, oikeasti hyväkuntoiset -98 tai uudemmat ovat siellä 3.5 tonnin korvilla.
Loyal
'Admiral'
'Admiral'

MakeTku kirjoitti:
Loyal kirjoitti:

Jep, jos etsit kolhittua ja huonosti pidettyä niin sitten varmaan tuollaisia tonnin omegoita voi katsella, oikeasti hyväkuntoiset -98 tai uudemmat ovat siellä 3.5 tonnin korvilla.
Joo näihän se on. Hyväkuntoisen jos saa 3.5 tonnilla + siihen tulee pari tonnia veroa päälle, niin ei täältä suomestakaan hyväkuntoista ruosteetonta-98 tai uudempaa kyl saa 5-6 tonniin ;) Veikkaan että noi nettiauton halvimmat vehkeet ei oo mitään herkkuja tosissaan. Siksi just otan projektin ja teen halvasta huonosta hyväkuntoisen. Vielä kun olen automaalari, niin ei tuu toi laittaminen niin hirveesti lompakon päälle. :)
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Loyal kirjoitti: Joo näihän se on. Hyväkuntoisen jos saa 3.5 tonnilla + siihen tulee pari tonnia veroa päälle, niin ei täältä suomestakaan hyväkuntoista ruosteetonta-98 tai uudempaa kyl saa 5-6 tonniin ;) Veikkaan että noi nettiauton halvimmat vehkeet ei oo mitään herkkuja tosissaan. Siksi just otan projektin ja teen halvasta huonosta hyväkuntoisen. Vielä kun olen automaalari, niin ei tuu toi laittaminen niin hirveesti lompakon päälle. :)
Sun pitää nyt ensin selvittää itsellesi mitä etsit, tonnin halpa paska tulee saksasta haettuna maksamaan sulle 3-4 tonnia ( pari tonnia veroja + noin tonni hakuun ) ja siihen päälle sun korjaus + maalauskulusi..

Tuohon samaan hintaan niitä romuja saa suomestakin, epäilen että on jopa varaa valita minkä romun niistä itselle hakee. :wink:

Parempikuntoiset ja uudemmat sitten 3.5-4 tonnia saksassa, pari tonnia veroja, katsastus ja haku sen tonnin... ollaan siellä 7 tonnin korvilla, jos etsit -90 lukulaista niin tuolla hinnalla saa suomestakin jo hyvän ( 2000 lukulaiset ovat kalliimpia, tosin niin ne ovat saksassakin )

En tyrmää saksasta hakua mitenkään, itsellä kokemusta liki kymmenen auton ja viiden pyörän verran, mutta ei se enää mikään automaatio ole että tuollaisen yli 10 vuotta vanhan auton tuonti saksasta olisi edelleen kannattavaa.
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Ihmisillä on monia motiiveja hakeja autoja Saksasta,olen kans sitä mieltä että se ei välttämättä ole enää taloudellisesti kannattavaa...
Itse kävin jo 5 vuotta sitten katselemassa noita 2.5 TD omegoja ja jo silloin moni oli tosi kauheassa kunnossa.Saksalainen yleensä ajaa dieselillä paljon ja autot myös näyttävät siltä vaikka mittarissa voi olla 165 tkm.Vanhan ja hyväkuntoisen diisselin etsintä voi olla kova homma.Sinänsä diisselit ovat niitä joita nyt kannattaa tuoda,pieni CO2 päästö antaa alhaisen veroprosentin.

Omasta mielestäni -95 2.5 TD omegan hinta on Suomessa 3000 tonnia noin,,,käteisellä halvempikin.

Itse toisin uudemman 2.5 TD omegan,,vaihtuuko se kori 2001?
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

jjvirtan kirjoitti: Itse toisin uudemman 2.5 TD omegan,,vaihtuuko se kori 2001?
99 loppuvuodesta
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Jep, jos etsit kolhittua ja huonosti pidettyä niin sitten varmaan tuollaisia tonnin omegoita voi katsella, oikeasti hyväkuntoiset -98 tai uudemmat ovat siellä 3.5 tonnin korvilla.[/quote]Joo näihän se on. Hyväkuntoisen jos saa 3.5 tonnilla + siihen tulee pari tonnia veroa päälle, niin ei täältä suomestakaan hyväkuntoista ruosteetonta-98 tai uudempaa kyl saa 5-6 tonniin ;) Veikkaan että noi nettiauton halvimmat vehkeet ei oo mitään herkkuja tosissaan. Siksi just otan projektin ja teen halvasta huonosta hyväkuntoisen. Vielä kun olen automaalari, niin ei tuu toi laittaminen niin hirveesti lompakon päälle. :)[/quote]

Kyllä suomestakin noita halpiksia jo löytyy :lol: :lol: hakekaa tosta korjattavaksi.
Mitä muuten pidätte hinnasta?

http://www.nettiauto.com/1557068
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mikähän tossa Sinkkosen autossa on korjattu huonosti?
Samalla myyjällä 2.2DTi sikahalvalla. Tosin outo myyjä, ei tiennyt sisustan väriä yms kun yritin kysellä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin