Mitä maalia valoihin ?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
metrosport
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja metrosport »

Tartteko se etupuskuri muuten irroittaa? Vai mahtuuko se umpion lasi tulemaan siitä välistä?
Zeni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zeni »

On 2003-05-16 17:09, stiflat wrote:
Millä noi valot saa Astrasta irti?
Joku jo sanoikin jossain foorumissa että
kuumailmapuhaltimella lähtee irti (muovi)
lasi umpiosta,
mutta millä sen saa maalauksen jälkeen
takaisin? Muutenkin huurtuu jo noi valot..
Mitä katsastusmiehet tykkäävät tee-se-itse
tummaoptiikasta?
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 30&forum=5

Kannattaa lukasta toi. Itse ajattelin koittaa kuumaliimalla takaisin kiinni. Täytyy ottaa huomioon , että noi voi joutua vielä joskus avamaan joten 2-komp. tms. liimat ei tule kysymykseen.

Ei katsastusmies noista mitään sano. Onhan noita uusissa Astroissa vakiona ja eivät noi vaikuta valotehoon tai kuvioon (oikein tehtynä).
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
vwopel
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja vwopel »

Kuplaan on jätkät tehneet näin:
Ekaks lasi irti ja sen puhistus.Sit maalataan se lasimaalilla halutulla värillä.Lopuksi vaan uuniin.
Kuulemma pysyy hyvin ja nayttävät mustilta(jos maalataan mustaksi) kun valot ei oo päällä ja sit ihan "normaaleilta" ku valot on päällä.Laillisuudesta ei tietoa.
stiflat
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja stiflat »

Jeps, TEPE tai Zeni tai joku muu voisi
valasta kun yrittäisin itsekin kyhätä näitä
valoja G:hen. Niin;
a)Saako ne vekslattua siitä vaan irti ilman
puskurin tms. pois ottoa?
b)Pitääkö vielä irroittaa jotakin kun on
piuhat ja ne kaksi mutteria siitä päältä
irroittanut? Onko siellä
samanlaisia "klipsuja" kun takavaloissa
jotka vaan pitävät kiinni, muuta lähtee
pienen nykimisen jälkeen irti.
c)Mistä sitä liimaa kannattaisi hankkia ja
mitä suosittelette että tulisi tiivis?

Ja vielä d)Miten noi G:n sivuvilkut
lähtivätkään irti. Oli joku topic, mutta en
löytänyt vaikka yritin.
TEPE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TEPE »

On 2003-05-26 16:49, stiflat wrote:
Jeps, TEPE tai Zeni tai joku muu voisi
valasta kun yrittäisin itsekin kyhätä näitä
valoja G:hen. Niin;
a)Saako ne vekslattua siitä vaan irti ilman
puskurin tms. pois ottoa?
b)Pitääkö vielä irroittaa jotakin kun on
piuhat ja ne kaksi mutteria siitä päältä
irroittanut? Onko siellä
samanlaisia "klipsuja" kun takavaloissa
jotka vaan pitävät kiinni, muuta lähtee
pienen nykimisen jälkeen irti.
c)Mistä sitä liimaa kannattaisi hankkia ja
mitä suosittelette että tulisi tiivis?

Ja vielä d)Miten noi G:n sivuvilkut
lähtivätkään irti. Oli joku topic, mutta en
löytänyt vaikka yritin.
a) Saa ne irti myös ilman puskurin ottamista pois, mutta teettää vain aika paljon työtä sen kuskinpuolen umpion kanssa koska sielä upion alla on vielä yks ruuvi ja sitä ei meinaa saada pois millään räikällä koska sielä on edessä se pissapojan säiliö.

b) Eli niiden kahden pultin lisäksi umpion olla on yksi ruuvi joka pitää umpiota paikoillaan. Sitten kun nuo piuhat ja pultit on irti niin umpio kyllä tulee kolosta pois. Ainakaan minulla ei ollut mitään klipsuja sitä umpiota pitelemässä.(puskusri ahistaa pois otettaessa jos sitä ei ota kokonaan pois)

c)Liiman lisäksi kannattaa melkein käyttää saumassa ihan silikonia jotta siitä tulisi varmasti tiivis. Meinaa vain se liima jäädä sellaiseksi huokoseksi vaikka kuinka tarkasti sen laittas. Liima nyt saa olla periaatteessa vaikka sellaista aluksi notkeaa mustaa liimaa(oisko jotain sika tuotteita) koska sellaista liimaa siinä alunperinkin on. En itse kyllä laittanut siihen lisää liimaa irroituksen jälkeen koska ainakin noissa minun remppaamissa umpioissa oli sitä liimaa alunperinkin jo niin älyttömästi. Lämmitin vain sen liiman kuumailmapuhaltimella ja painoin lasin siihen kiinni. Eikä muuten lähe jähtyessään irti millään. Tosin tuossa kannattaa silloin viimeistään käyttää se silikooni koska niitä huokoisia kohtia jää ihan varmasti.

d) sivuvilkkuja en ole itsekkään ottanut pois eli ei osaa sanoa....
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Zeni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zeni »

Mulla oli sattumalta tuota vastaavaa tökömenttiä,ainakin vaikuttaa samalta. Tämä on silikoninauhaa ja tarkoitettu alunperin kaiuttimien tiivisteeksi.
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
pine
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pine »

:smile: .

Puskurin irroitus: päädyissä kaksi pulttia(torx) eli pyöränaukossa ja toinen helmassa alla. Sitten siinä edessä kaksi muovinipukkaa, paina läpi muoviset tapit(säästä ne). Auton alla on myös kolme muovista tappia, jotka vastaavasti painettava irti. Sitten päädyistä vetäisemällä puskuri irti lokasuojasta ja sitten koko hökötys lähtee irti. Muista irroittaa lämpömittarin johdotus puskurista, johto ei ole kovin vahvaa..Nyt on hyvin esillä valot ja irroitettavissa..

Sivuvilkut: takaosasta työnnät/painat eteenpäin ja samalla vedät ulospäin. Se on kiinni vain muovikynnellä, joka on etuosassa vilkkua. (pieni piru olkapäällä yrittää sekoittaa, että se 'kynsi' olisikin takaosassa vilkkua, mut väitän et etuosassa).

TEPE: joko oot nuo takavalot käsitellyt? Ovatko vilkun keltainen ja punainen kalvoina lasissa (irroitettavia) vai kiinteästi..
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Mä laitoin eilen ihan testin vuoksi hetkeksi A Vectrani etuvaloihin tummennuskalvoa, koska sitä oli jäännyt jämäpätkät nurkkiin pyörimään. :smile: Aika härskiltä näytti, ja valoteho oli kuitenkin OK.

Viesti Kirjoittaja TEPE »

On 2003-06-02 09:36, pine wrote:
:smile: .

Puskurin irroitus: päädyissä kaksi pulttia(torx) eli pyöränaukossa ja toinen helmassa alla. Sitten siinä edessä kaksi muovinipukkaa, paina läpi muoviset tapit(säästä ne). Auton alla on myös kolme muovista tappia, jotka vastaavasti painettava irti. Sitten päädyistä vetäisemällä puskuri irti lokasuojasta ja sitten koko hökötys lähtee irti. Muista irroittaa lämpömittarin johdotus puskurista, johto ei ole kovin vahvaa..Nyt on hyvin esillä valot ja irroitettavissa..

Sivuvilkut: takaosasta työnnät/painat eteenpäin ja samalla vedät ulospäin. Se on kiinni vain muovikynnellä, joka on etuosassa vilkkua. (pieni piru olkapäällä yrittää sekoittaa, että se 'kynsi' olisikin takaosassa vilkkua, mut väitän et etuosassa).

TEPE: joko oot nuo takavalot käsitellyt? Ovatko vilkun keltainen ja punainen kalvoina lasissa (irroitettavia) vai kiinteästi..
Oli muuten sormet aika kipeenä sen alimmaisen umpion pultin irroituksen kanssa :smile: Noo sama pää kesät talvet! Juu en ole vielä takavaloja ruvennu säätämän. Kun joku vain myis mulle aikaa niin vois tempasta. Ne vilkun ja onko se nyt sumuvalon lasit vois olla ihan väripleksiä mutta sekin selviää kun otamma umpiot pöydälle sepitettäviksi. Ilmoitan sitten jos joku ei vain ole kerennyt niitä jo aukaisemaan ennen minua.
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
pine
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pine »

TEPE: Tuo puskurin irroitus/kiinnitys kun on n 5min homma ja sitten kaikki on käsillä :wink: . Pitää katsoa saiskos jostain edullisesti toiset takavalot..Pirkkalaan..

Tuollaiset haluaa kuin tuolla :cool: Mistähän virittäis nuo värilliset kupit tuonne polttimoiden ympärille..

http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 4&forum=10
Vastaa Viestiin