Kysymyksiä Astran F-mallista

Keskustelua Opeleista
Racinghart
'Kadett'
'Kadett'

Kysymyksiä Astran F-mallista

Viesti Kirjoittaja Racinghart »

Morjes!
Olen harkinnut F-Astran ostoa. Moottorina kiinnostaa perus 1.6 75/71hv, kun se käsittääkseni olis aika taloudellinen.

1. Kannattaako ostaa mielummin uudempi facelift malli?
2. Miten tuo uudempi 71hv "ecotec" moottori eroaa vanhemmasta? Onko se luotettavampi ja vähävikaisempi? Siinä tais olla suorasytys, kun tossa vanhemmassa versiossa on perinteinen jakaja?
3. Onko ruostesuojaukseen tullut parannusta vuosien varrella? Takakaaret ja takaluukku on ainakin jossain yksilöissä ruosteessa, mitä oon noita myyntiilmoituksia katsonut... Ruostuuko myös pohja herkästi puhki?
4. Miten hyvin kestää kilometrejä? jos autolla on ajettu 150-250tkm. Niin onko odotettavissa kalliita remontteja?
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Suosittelisin katselemaan mieluummin 100 heppaisia 8V 1.6Si koneisia (ennen faceliftia) tai sitten 1.6 16V facelift mallia. Bensaa eivät merkittävästi enempää vie, mutta reippaasti pirteämmin liikkuvat. Yleensä sanotaan että facelift kestäisi paremmin ruostetta vastaan. Mutta kaikki on enemmänkin kiinni aiemmasta huolenpidosta/suojauksesta.

150-250tkm ajetuissa ei ole tiedossa sen kalliimpia remontteja kuin muissakaan vastaavan verran ajetuissa pikkuautoissa. Kuitenkin halvemmat osat on opeliin kuin japanilaisiin autoihin -tai vaikkapa ranskalaisiin.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Ajovalo.netin tietopaketti Astra F:stä
http://www.ajovalo.net/Mallit/Opel_Astra_91.htm
Jsavilaa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jsavilaa »

Ite sain just viime viikolla ostettua lyhyhkön, mutta kiivan etsinnän jälkeen -97 1.6-16v farkku F-Astman. Aluksi kattelin myös vanhempia, mutta kun samalla rahalla sai/saa selvästi uudemman, päädyin nyt tuommoseen. Näyttää että face-liftit on järkiään paremmassa kunnossa ruosteen suhteen kuin alkupään Astrat. Poikkeuksia tietenkin on puoleen ja toiseen. Ja onhan nuo uudemmat paremmin varusteltuja ja asiallisemmilla materiaaleilla/väreillä verhoiltu. :wink:

Eka tankin keskikulutus oli n.7.1l/100km, reilu puolet taajama pyörittelyä, loput maan- ja moottoritietä. 8v kone syö omistajien kertomana aika tarkkaan saman verran.

Mittarissa tuossa mun "yksilössä" on 320tkm, mitään isompaa remppaa ei oo vielä tehty. Tai ei ainakaa oo tiedossa. Tuntus kyllä että huollettu 250tkm ajettu on vielä varsin turvallinen ostos.
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

mulla on tuolainen -92 1.6 75hv eli c16nz koneinen mittarissa melkein 300tkm muutama tonni vajaa
kone käy ja kukkuu 8) kirkkaat öljyt vaikka on jo 6000km sitten vaihdetut 0,5L öljyä oon lisännyt tuonne johnain 5Tkm kohdalla

sopivasti jaksaa kuljettaa tuota 3D mallia kulutus on jotain maantiellä ~6-6,5/L ja kylällä 7-7,5L luokkaa
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Anodi »

Jos budjetti antaa periksi niin kannattaa katsella g-mallin astroja, on huomattavasti parempi ja nykyaikaisempi auto. G-astra pitäisi lähetä suht halvalla. Toisaalta ihan hyvä kuntoisen f-mallin voi saada 1000 eurolla.
dam
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja dam »

Anodi kirjoitti:Jos budjetti antaa periksi niin kannattaa katsella g-mallin astroja, on huomattavasti parempi ja nykyaikaisempi auto. G-astra pitäisi lähetä suht halvalla. Toisaalta ihan hyvä kuntoisen f-mallin voi saada 1000 eurolla.
mutta kannattaako ostaa halpaa g:tä? kunto ei välttämättä ole sen parempi kuin about samanhintaisessa äffässä. Eikä tuo G ole mielestäni sen ihmeellisempi, esim 01 vuosimallin 1.6 on ihan ok, mutta maantiellä aika kovaääninen ja laiskahko. Hyvän yksilön kun ostaa niin ei tarvii ihmetellä ja kirota kun on paska.
nyk: E30
ex: Astra Sport 16V '95 & Kadett GSi 16V '88
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

eipä noissa taida pahempaa ongelmaa olla kuin toi ruoste.. ite ostin -92 farkun 2.0 8v pannulla. liikkuu ihan riittävästi ja pelaa hyvin.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Wesku79 kirjoitti:Suosittelisin katselemaan mieluummin 100 heppaisia 8V 1.6Si koneisia (ennen faceliftia) tai sitten 1.6 16V facelift mallia.
Kyllä 1.6 Si 8V konetta on saanut faceliftiinkin. Kyseinen moottori on toimintavarmempi kuin 16V ja lisäksi osat ovat halvempia.

Auton kunto on todella paljon pidosta ja tuurista kiinni. Itsellä oli vm. '94 farkku F ja isällä on vm. '95 farkku F. Itsellä meni 4 vuoden aikana korjauksiin yli 4000 euroa, eikä auto ollut kunnossa vielä myyntihetkelläkään. Isän autoon ei normaalien huoltojen lisäksi ole joutunut tekemään juuri mitään ylimääräistä. Flektin anturi ja öljynpaineanturi taitaa olla ainoat ylimääräiset työt.
Kuva
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Wlle »

Itellä ollut nyt vajaa puolivuotta Äffäläinen. Mittarissa 240 000, joista itse olen ajanut n. 10 000 ja häätyy sanoa, että on ollu huolettomia nuo kilometrit. Mitä nyt pikkulaittoa joutunut tekemään, mutta senhän tietää kun ostaa tuon verran ajetun ja muutenkin jo sen 12 vuotta vanhan auton. Ruostetta on melko vähän, ovessa pieni naarmu josta pukannut pikku kukan ja nyt kun puskurit on pois, niin näyttää takankin olevan jonkin verran. Kivet ja sora hakannu, surprise. Autoon on tehty ruostesuojaus uutena. Itsellä 1.6, ja ei kyllä bensaakaan syö hirviästi, muttei se kyllä kulekkaan :lollis: (75hv) Jos löytää hyvän yksilön kohtalaisen hyvillä herkuilla varustettuna niin eiköhän sillä mielellään ajele :)

OT: Tuli viikonloppuna purettua tuo kojelauta, että saapi selville mitä ledejä sinne pitää tilata. Noh nyt väsyneenä sit kasasin takasin ja kävin ajelulla koittamassa miten toimii. Ilmastointi ei pukkaa ku kylmää ilmaa :evil: Ei auta ku huomenna ottaa auto takasin talliin ja avata taas. Ei kiihottas :no:
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Diizei_
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Diizei_ »

OT: Tuli viikonloppuna purettua tuo kojelauta, että saapi selville mitä ledejä sinne pitää tilata.
Täältähän ne olisi löytynyt -(z)- ledijutut siispä:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=93052
Insignia 1.6T Executive 2020
Subaru Legacy 1998
Jarzki
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jarzki »

Realsanta kirjoitti:kirkkaat öljyt vaikka on jo 6000km sitten vaihdetut 0,5L öljyä oon lisännyt tuonne johnain 5Tkm kohdalla
Kyllä niiden öljyjen pitäis tuolla matkalla tummua vaikka olisi miten viimesen päälle kunnossa kone. Tuollainen tilanne kertoo mielestäni siitä että on huonot öljyt joilla ei ole ominaisuuksia puhdistaa ja kerätä likaa moottorista. Ja sitä likaa tulee vaikka oisit 6000km sitten rakentanut sen moottorin uudestaan.
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Wlle »

Diizei_ kirjoitti:
OT: Tuli viikonloppuna purettua tuo kojelauta, että saapi selville mitä ledejä sinne pitää tilata.
Täältähän ne olisi löytynyt -(z)- ledijutut siispä:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=93052
Tuli tuo kyllä luettua, mutta piti silti ite avata ja kattoa monta sinne menee :lollis:

Ja nuita kannattaa tilata muutama ylinmääränen kappale. Itellä olikin muutama, mutta silti meinas käyä niin, että joutuu tilaamaan yhen ledin lisää :D Onneks kaveri on sähkis ja korjas sen.

Näköjään edellisessä viestissä mulla on ollu ilmastointikin tuossa autossa :D Ihan lämmityslaite se taitaapi olla.. :lol: Ja kunnossa sekin nyt :peukku:
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Jarzki kirjoitti:
Realsanta kirjoitti:kirkkaat öljyt vaikka on jo 6000km sitten vaihdetut 0,5L öljyä oon lisännyt tuonne johnain 5Tkm kohdalla
Kyllä niiden öljyjen pitäis tuolla matkalla tummua vaikka olisi miten viimesen päälle kunnossa kone. Tuollainen tilanne kertoo mielestäni siitä että on huonot öljyt joilla ei ole ominaisuuksia puhdistaa ja kerätä likaa moottorista. Ja sitä likaa tulee vaikka oisit 6000km sitten rakentanut sen moottorin uudestaan.
Nyt on 20se asconassa kohta 5tkm takana ja vieläkin läpinäkyvää, en sano etteikö jo hieman ruskehtanut olisi mutta eipä sitä mustaksi voi mitenkään sanoa. Liekö sitten paskaa tuo testivoittaja diamond? :roll:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
pertsa5
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja pertsa5 »

AstraF-93 8V 100hv 228tkm, 8700 km ajettu oston jälkeen. Öljynkorkeus ei inahdakaan maksimin kohdalta vaikka ohjekirjan mukaan kulutus saisi olla 0.075 l/100km eli jo 6.5 litraa. Tummaksi ne öljyt silti meni.
Katastuksestakin meni heittämällä läpi. Alusta on kylläkin ruostesuojattu, itse olen joutunut poistamaan ruostetta mm. takapuskurin alta ja bensatankin korkin tienoilta. Olen tosi tyytyväinen että ostin 2 tonnin hintaan.
Vastaa Viestiin