Postiastrat

Keskustelua Opeleista
Kettunen
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Postiastrat

Viesti Kirjoittaja Kettunen »

Minkä takia niin edullisia? Nettiautoa selailin niin 99-01 farmariastroja 2000e halvimmillaan ja mittarin mukaan vähän ajettujakin 120-200tkm..
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

On noista ennenkin täällä löpisty.
Muutama syy halpaan hintaan voipi olla oikeanpuoleinen ohjaus, monesti kuskinpuolella giljotiini-ikkuna.

Runtuakin nuo näyttävät välillä saavan ja kunto voi olla ihan mitä vaan kilometreistä riippumatta.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Vetonivelet, laatikko ja jarruthan tuossa ovat lujilla. Näillähän ajetaan yleensä koko käyttöaika postilaatikon väliä kaasu ja jarru pohjassa. Teknisesti tuollainen 150tkm ajettu postiastra on varmasti samassa kunnossa kuin 300tkm matka-ajossa ollut vastaava.
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Postiastrat

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Kettunen kirjoitti:Minkä takia niin edullisia?
No paljonko ite maksasit oranssista huonosti pidetystä karvalakkimallin karvalakkimallista (ei edes kierroslukumittaria), jossa on ratti väärällä puolella ja kulkupuolesta huolehtii 75 heppanen kone yhdistettynä ei-niin-sporttiseen 4-vaihteiseen automaattilaatikkoon? :D
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Zafira kirjoitti: No paljonko ite maksasit oranssista huonosti pidetystä karvalakkimallin karvalakkimallista
Voin hyvin kuvitella, kun töissä oleva Yaris on vielä karvalakistakin riisutumpi versio varusteiltaan.
Esimerkiksi ovissa olevia taustapeilejä ei voi säätää sisältä ollenkaan. :lollis:

Mahdollisimman halvalla myyty uutena vain sitä tiettyä tarkoitusta varten. Ostakoot työntekijät varusteet omiin autoihinsa. ;)
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
WTA
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja WTA »

ascona_c kirjoitti:Vetonivelet, laatikko ja jarruthan tuossa ovat lujilla. Näillähän ajetaan yleensä koko käyttöaika postilaatikon väliä kaasu ja jarru pohjassa. Teknisesti tuollainen 150tkm ajettu postiastra on varmasti samassa kunnossa kuin 300tkm matka-ajossa ollut vastaava.
Itsellä ollut tuollainen. Taisi olla 90 tkm ajettu kun ostin eikä oikein pahaa sanottavaa löytynyt. Muistaakseni tuulilasin pesurinpumppu piti vaihtaa (biltema 2 €) ja jarrupalat (motonet ~20 €) niin ja vesipumppu alkoi vuotamaan (ei ollut vaihdettu 60 tkm) ja vaihdatin pumpun kiristinrullat ja hihnan liikkeessä (270 €). Ovipaneeleissa takana pieniä jälkiä. Kovastihan noi runtua ovat varmasti saaneet mutta jos auto on kunnossa kovasta käytöstä huolimatta niin mielestäni sillä kovalla käytöllä ei tuolloin ole väliä. Eihän noi mitään tykkejä ole ja bensaakin menee enemmän kuin 16 ventiilisellä mutta eipähän tarvitse pelätä jakohihnan katkeamista.

Mutta jos pokka kestää ajaa tuollaisella niin käyttöautoksi vallan mainio peli kunhan katsoo minkälaisen ostaa. Mitä tulee tuohon, että auto vastaa kaksinverroin ajettua vastaavaa niin kyllä tuo minun 90 tkm vastasi ajettavuudeltaan melkeimpä uutta vastaavaa. Ei ollut mitään kolinoita tai muutenkaan mitään väljyyttä tms.

Juu, kierroslukumittaria ei ole mutta itse en oikein ymmärrä mitä sellaisella edes automaattivaihteisessa autossa tekee. Peilit toimii muuten sähköllä, että on siinä jotain "varusteista".
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

WTA kirjoitti:
Juu, kierroslukumittaria ei ole mutta itse en oikein ymmärrä mitä sellaisella edes automaattivaihteisessa autossa tekee.
No helpottaahan se huomattavasti sen tehopiikin ennakoimista. Ei nyrjähdä sit niskat.
WTA
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja WTA »

Veeksi kirjoitti:
WTA kirjoitti:
Juu, kierroslukumittaria ei ole mutta itse en oikein ymmärrä mitä sellaisella edes automaattivaihteisessa autossa tekee.
No helpottaahan se huomattavasti sen tehopiikin ennakoimista. Ei nyrjähdä sit niskat.
Siksköhän mulla olikin aina niskat kipeenä kun astralla ajeli :lollis: .

Otin tuon Veeksin viestin vitsillä mutta asian vierestä vois kysellä, että keksiikö joku oikeasti kierroslukumittarille jotain virkaa automaattiautossa?
caravan-coupe
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja caravan-coupe »

Työkaverilla tommonen ja ei ole paljon valitellut(on myös normaali-zafira) . Pelleiltään täysin ehjä, mutta onhan se tietty vähän ruma kun on oranssi ja ratti apparilla. Kehon/kehojen siirtelyyn paikasta a paikkaan b tuommoinen posti-astra on hinta/laatu suhteeltaan huippuhyvä.
Katana
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Katana »

WTA kirjoitti:
Veeksi kirjoitti:
WTA kirjoitti:

Otin tuon Veeksin viestin vitsillä mutta asian vierestä vois kysellä, että keksiikö joku oikeasti kierroslukumittarille jotain virkaa automaattiautossa?
No ei kai se kiekkamittari nyt niin sidoksissa manuaaliin ole, että oikeasti pitäisi ihmetellä sen funktiota automaatti autossa :roll: Siviilikäytössä enemmän makuasia, eihän kaikissa uusissa ole edes moottorinlämpömittaria. Ei se niin välttämätön ole mutta mielellään sitä joskus vilkaisee.
Calibra 2.0i 16v -91
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

Lurttinen kirjoitti:
Zafira kirjoitti: No paljonko ite maksasit oranssista huonosti pidetystä karvalakkimallin karvalakkimallista
Voin hyvin kuvitella, kun töissä oleva Yaris on vielä karvalakistakin riisutumpi versio varusteiltaan.
Esimerkiksi ovissa olevia taustapeilejä ei voi säätää sisältä ollenkaan. :lollis:

Mahdollisimman halvalla myyty uutena vain sitä tiettyä tarkoitusta varten. Ostakoot työntekijät varusteet omiin autoihinsa. ;)
Menee melkein toisinpäin kun astroissa on kampi/veivi lasit ja yariksessa sähkölasit. Tosin ooppelissa on sähköpeilit ja cd soitin mutta yariksessa ei. :lollis:

Mitä itse olen ajanut noilla astroilla niin vetarit on rikki tai kaikista postiautoista ne on rikki melkee. Laatikko vaihtaa ihan ihmeellisesti-> liekkö öljyjä koskaan vaihdettu. Sisustat on aika kaameessa kunnnossa kun laatikot ja tavarat lentelee joka suuntaan. Ja aina loistaa joku vika valo mittaristossa. Kolhuja on varmasti jonkin verran ja naarmuja paljon. :roll:
Ooppelijanne
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ooppelijanne »

Ei se 16v jakohihnaa mihinkään katkaise kun muistaa HUOLTAA.
Ja mitä noihin postiautoihin tulee, jos sillä on ajettu se 150tkm eteenpäin, niin samanverran takaperin :D
Kehon liikutteluunhan nuo kelpaa varmasti jos ei meinaa kantatiellä ohitella rekkoja :D
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
WTA
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja WTA »

Katana kirjoitti:
WTA kirjoitti:
Veeksi kirjoitti:
WTA kirjoitti:

No ei kai se kiekkamittari nyt niin sidoksissa manuaaliin ole, että oikeasti pitäisi ihmetellä sen funktiota automaatti autossa :roll: Siviilikäytössä enemmän makuasia, eihän kaikissa uusissa ole edes moottorinlämpömittaria. Ei se niin välttämätön ole mutta mielellään sitä joskus vilkaisee.
Ajattelin vain, että automaattilaatikossa kierrokset pysyvät automaattisesti oikealla alueella kun taas manuaalilaatikolla pitää itse vaihdella vaihteita sen mukaan missä haluaa kierroksia pitää. Tällöinhän on helpompi katsoa kierroslukumittarista, että missäs ne kierrokset pyörii ja onkos oikea vaihde päällä. Itse ainakin vilkuilen nopeusmittarin lisäksi myös kierrosmittaria kun taas automaatissa ei ole mitään syytä seurata niitä kierroksia.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Ooppelijanne kirjoitti:jos sillä on ajettu se 150tkm eteenpäin, niin samanverran takaperin
Näkyy mittarissa takaperinkin ajetut kilometrit ihan oikein kun noissa on sähköinen mittari.
Riisikippo
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Riisikippo »

kaveri osti varmaan neljä vuotta sitten tollasen postin corsan, suihkas itte sinisen maalin niskaan ja sisustan vaihto, tosi hyvä ajaa ja nopeeta tottuu tohon väärään puoleen, ohitukset tosin vittumaisia kun ei nää tuleeko autoo.. ei sen puoleen, ei noilla ohi kannata lähteekkään.. :lollis:
Vastaa Viestiin