Nyt tartteis tietoa oon -89 omegani uudempaan
omegaan ja olis tiedolle käyttöä eli uuden auton vuosimalli tulee olemaan jotain väliltä 94-98.
Mistä kannattaa lähteä etsimään ruostetta/vai ruostuuko noin ¨uudet¨autot enää ollenkaan, heh.
Tekniikka onko miten paljon sähkö vikoja ja missä/vikoja moottorista kestääkö???
kaikki tieto tervetullutta...
Kiitos!!!
B-Omega
Vuoden 94-97 Omegat ruostuvat takaoven takareunoista eli renkaan puolelta kannattaa tarkistaa hyvin. Kävin itse katsomassa toista kymmentä Omegaa ennen kuin ostin omani ja kaikissa oli enemmän ja vähemmän ruostetta juuri noissa kohdissa yllättävän paljon. Muutenkin kannattaa tarkistaa hyvin koko auto on kaiken näköstä pikkuvikaa ja vähän isompaa. Etu ja takatukivarsien kumit eli puslat ei ole vika vaan ominaisuus, öljyvuodot, koiranluut ja tunnistin anturit moottorissa.
Eipä oikeastaan lisättävää edelliseen. Mulla oli molemmat takaovien ala-takakulmat ruosteessa. Ilmeisesti kiveniskemästä lähteneet. Lisäksi takaovien alareunat kannattaa tarkistaa kokonaan. Mulla oli vielä etulokasuojan reunassa yks ruostevaurio, ilmeisesti myös kiveniskusta alkanut.
Olen myös kuullut huhua, että näissä menee kaikenlaisia tunnistimia aika paljon, esim. kampiakselin pyörintänopeuden tunnistin. Itse jouduin hinauttamaan viikko oston jälkeen Omenan merkkihuoltoon ja viaksi paljastui juuri tuo kampiakselin pyör.nop. tunnistin.
Olen myös kuullut huhua, että näissä menee kaikenlaisia tunnistimia aika paljon, esim. kampiakselin pyörintänopeuden tunnistin. Itse jouduin hinauttamaan viikko oston jälkeen Omenan merkkihuoltoon ja viaksi paljastui juuri tuo kampiakselin pyör.nop. tunnistin.
Miten ootte laitellu omppujenne voisiko saada kuvia, joko tänne tai sitten sähköpostiin joka on opel_omega@suomi24.fi
<font size=-1>[ This Message was edited by: omena 2.0 on 2003-05-26 15:21 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: omena 2.0 on 2003-05-26 15:21 ]</font>
Tervehdys.
Samasta autosta kyselisin, onko jollakulla kokemuksia 2.5 TD:stä (-95-97) vikoja (ominaisuuksia), kulutus, D-vero jne.
Viikonpäästä lähtö saksaan enkä ole vielä sulkenut tota diisseliä pois laskuista (BMW:n moottori?)
Jos ei Dsl niin sitten 2.5 B / MV 6 näistäkin sais laittaa noviisille infoa...
Kiitos.
EDIT: Jokatapauksessa Farkku on kiinnostuksen kohde...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Pekka on 2003-05-30 09:34 ]</font>
Samasta autosta kyselisin, onko jollakulla kokemuksia 2.5 TD:stä (-95-97) vikoja (ominaisuuksia), kulutus, D-vero jne.
Viikonpäästä lähtö saksaan enkä ole vielä sulkenut tota diisseliä pois laskuista (BMW:n moottori?)
Jos ei Dsl niin sitten 2.5 B / MV 6 näistäkin sais laittaa noviisille infoa...
Kiitos.
EDIT: Jokatapauksessa Farkku on kiinnostuksen kohde...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Pekka on 2003-05-30 09:34 ]</font>