Opel Kadett 1.4i -90 MITTARISTO
Opel Kadett 1.4i -90 MITTARISTO
Terve!
Ostin tossa pari päivää sitte kadetin, johon oon tyytyväine hintaansa nähden (420e, täysin katsastettu). Siä on kummiski pari pikkujuttua jota pitäs sorvata kuntoon. Mittariston valot tosi himmeinä, edellisen omistajan kaverit olivat kuulemma säätäneet sinne tumman siniset valot, ja ne on oikeasti himmeet! En tiä onko siä palanu muita polttimoita, ku oikeestaa vaa osa mittaristosta näkyy. Vai oisko joku sulake kärähtäny jostain?
Sitte aattelin että vois tohon kierroslukumittarin asentaa, mitä autosta ei vakiona löydy. Kukaan tehnyt samanlaista projektiä kyseisellä tai vastaavalla autolla? Onko jotain mitä pitäisi kahteen kertaan miettiä ennenkö alkaa räpläämään?
Kiitos etukäteen !!
Ostin tossa pari päivää sitte kadetin, johon oon tyytyväine hintaansa nähden (420e, täysin katsastettu). Siä on kummiski pari pikkujuttua jota pitäs sorvata kuntoon. Mittariston valot tosi himmeinä, edellisen omistajan kaverit olivat kuulemma säätäneet sinne tumman siniset valot, ja ne on oikeasti himmeet! En tiä onko siä palanu muita polttimoita, ku oikeestaa vaa osa mittaristosta näkyy. Vai oisko joku sulake kärähtäny jostain?
Sitte aattelin että vois tohon kierroslukumittarin asentaa, mitä autosta ei vakiona löydy. Kukaan tehnyt samanlaista projektiä kyseisellä tai vastaavalla autolla? Onko jotain mitä pitäisi kahteen kertaan miettiä ennenkö alkaa räpläämään?
Kiitos etukäteen !!
lediviritykset vittuun ja alkuperäiset polttimot paikalleen saa tarvikeliikkeestä vastaavat mut voi joutua viilaileen mittariston reikii. kiekkamittaristossa on erilainen kytkentä piirifolio siinä mittariston takana eli tarvii ainakin kierros luku tunto johon sytyksen ohjaus yksiköltä napa 7 jos seitsen napa yksikkö 4napasesta en tiiä mikä on ko johto.
Eli niinkuin tuli ilmi, niin tuo mittaristo toimii kun paikalleen heittää.n1ck3 kirjoitti:juu.. mutta tietääkö kukaan tosta trippimittarista? että oisko siinäkin sitte vaa joku kontaktihäiriö vai mitä varten se aina pyörähtää ittestää nollille vähän matkan päästä?
Usean kadetin omistaneena voin kertoa ettei ole ikinä tuo trippimittari toiminut niinkuin pitäis. Ensin ei meinaa nollata, sitten kun aikansa rämpyttää niin nollaa, mutta tuo vapautin voi jumia pohjaan... Se ei siis lähde rullaamaan, tai rullaa aikansa ja nollaa.
Siis rämpytä sitä, ehkä toimii, ehkä ei.
Calibra 2.0i 16v -91
No mahdollisesti jos menee mikrotasolle purkamaan, mutta voi olla ettei koko mittari enää toimi. En muista, joskus pyörittelin mittaristoa tarkemmin ja keksin mistä johtui, mut en saa mieleen.n1ck3 kirjoitti:voi persus. eikä sitä pysty korjaan millään? uus tappi tai joku uus jousi?
Calibra 2.0i 16v -91
en viittiny enää uutta topiccia alottaa, mutta mites ton ees saa purettua ton mittariston? Ku siis oon ottanu ratin ympärillä olevat suojat pois sun muut esillä olevat ruuvit. Mutta se ei tunnu irtoovan se kehys siitä ympäriltä. Siinä siis jää ottaan noi johdot sun muut vastaan mitkä on kiinni mm. penkinlämmittimien kytkimissä - pitääkö ne johdot irrottaa niistä kytkimistä? Oon kyl yrittäny, mutta ne liittimet ei oikee tunnu irtoovan. Eli aukeeko ne jollai lailla? Ku en viittis alkaa repii etten riko niitä. 
n1ck3 kirjoitti:en viittiny enää uutta topiccia alottaa, mutta mites ton ees saa purettua ton mittariston? Ku siis oon ottanu ratin ympärillä olevat suojat pois sun muut esillä olevat ruuvit. Mutta se ei tunnu irtoovan se kehys siitä ympäriltä. Siinä siis jää ottaan noi johdot sun muut vastaan mitkä on kiinni mm. penkinlämmittimien kytkimissä - pitääkö ne johdot irrottaa niistä kytkimistä? Oon kyl yrittäny, mutta ne liittimet ei oikee tunnu irtoovan. Eli aukeeko ne jollai lailla? Ku en viittis alkaa repii etten riko niitä.
Ne kytkimet irtoaa kun vaakatasossa työnnät varovasti esim. meisselillä paininosan taakse, siinä on lukitussalpa jota painatat. Samalla vedät kytkimen ulos ja irroitat johdot siitä. Irroitat kaikki kytkimet niin se muovi lähtee.
Calibra 2.0i 16v -91