MantaGsi kirjoitti:
- Hiekkapuhalsitko itse, vai veitkö auton jonnekin firmaan?
- Mikä miggi? (ainakin samanlainen kypärä

)
- Veditkö itse kaikki pohjamaalit?
- Mikä maaliruisku?
- Kuinka paksusta pellistä paikkasit ruostuneet kohdat?
Tässä nyt näin aluksi

Metallifirma tuosta läheltä puhalti, siellä oli isot puhallusvehkeet. Hinta taisi olla 250-300e. Itteltä löytyy pieni 20l puhalluspönttö, mutta moisella ei kannata rueta autonpohjaa puhaltamaa. Tarkoituksena moisella on puhallella pieniä paikkoja ja osia. Kompurakin saa olla iso. Oma tuottaa reilu 500 litraa vastapaineella ja enempi sais tuottaa tuolla pienelläkin pöntöllä.
Jos ite puhaltaa niin kannattaa varmaan vuokrata kunnollinen puhalluskalusto.
Walliuksen voimavirta miggi, taisi olla 180 amppeerinen.
Olen vetänyt kaikki pohjamaalit itse.
Maaliruiskun merkkiä en muista, mutta on matalapaine ruisku yläpuolisella säiliöllä. Ostettu maalaus-alan liikeestä. Hintaa taisi olla reilu 200e. Suutinkoko taisi olla 1.5 tai 1.6mm. Ruiskukitti ei tuolla tahdo tulla läpi, ellei ohenna paljon, mutta ainakin nykyiset PPG:n hiontavärit, joita voi käyttää myös ruiskutäytteenä tulee hyvin.
Paikat on 1mm peltiä yleensä. Runkopalkit yms. on 1.5-2mm peltiä, jossain vielä 2 kerrosta päällekkäin. Eivät kuiteskaan ole ihan toisissaan kiinni vaan pieni väli, joka on myös maalattu sisäpuolelta, myös massausruiskun letku sopii välii, niin saa kotelosuojaaineet sinne.
Omegat tahtoo ruostua pohjasta saumoista ja koteloista sisältäpäin. Täysin terveen näköinen saumakin voi olla aivan läpimätä.
Omega a 3.0 24v CD, omega 3000 24v projekti, baijerilainen takaveto käyttis.