Opelitko muka ruostuu.
Opelitko muka ruostuu.
Kävin juuri hakemassa Signumini ruosteenestokäsittelystä ja käsittelijä ihmetteli, kun ei löytänyt ruostepillkuakaan autosta. Okei, auto on uudehko -04 ja ajettu 160 tkm mutta käsittelijä sanoi, että yleensä alkavaa ruostumista on alustassa jo tuon ikäisissä. Ja heidän sivuillaan on kuviakin jo vuoden vanhoista autoista joissa ruostumista on jo näkyvissä. Noh, tulipa sit käsiteltyä auto eikä tule olemaan ongelmia ainakaan ruosteen kanssa.
- VecculiOoppeli
- OCF Member 2017
-
keltanokka
- 'Diplomat'

650 € tuolla missä itse käytin tuo maksaa. En tiedä meneekö mainostamisen puolelle modet poistakoot linkin mutta tuolla sivuilla ovat melko tarkaan kertoneet mitä tekevät. Lisäksi siellä on niitä kuvia niistä jo vuoden vanhoista autoista joissa on ruostetta. Mun mielestä osa noista ruostekuvista on kyllä sellaisia, että ruoste on tuollaisessa umpirautaisessa palkissa joka ei varmasti kyllä ole ensimmäinen paikka joka pettää vaikka vähän ruostumaan pääsisikin. www.ruosteenesto.euTunari-82 kirjoitti:Oliko kallis tuollainen ruostesuojaus?
Hei nyt ei keskustella fordeista.Katana kirjoitti:Joo. Ruoste tulee sisältä päin. Tosin uudemmissa lähinnä kiven iskemien kohdalla mistä maalipinta on puhki.keltanokka kirjoitti:Opelit vaan ruostuu salakavalasti, yhtäkkiä halkeaa maalipinta auki jostain oven alareunasta tai jotain vastaavaa mukavaa..
Opel Omega A Caravaani,-89 .
380 000 ja rapiat päälle ajettu,
ei tuossa kovin montaa paikkaa ole vielä laitettuna.
Etuiskareitten ympäriltä tavalliseen tapaan ja pari lappua pohjassa..
Tuli Puolangalta mulle vaihdossa Astroon,kai se pohjosen ilma ja
olematon suolaus tosiaan auttaa.
Mutta eiköhän se nyt ala pilaantua vihdoin kun mulle tuli
380 000 ja rapiat päälle ajettu,
ei tuossa kovin montaa paikkaa ole vielä laitettuna.
Etuiskareitten ympäriltä tavalliseen tapaan ja pari lappua pohjassa..
Tuli Puolangalta mulle vaihdossa Astroon,kai se pohjosen ilma ja
olematon suolaus tosiaan auttaa.
Mutta eiköhän se nyt ala pilaantua vihdoin kun mulle tuli
Kyllähän se on paljon autonhoidosta kii että miten ruostuu oli auto
tai mikä tahansa. Ja sekin on ihan tosi että pohjoisessa suolaamattomilla teillä ajetut autot on YLEENSÄ ruosteettomampia, tämä on tullu huomattua konkreettisesti kun noiden vanhempien autojen kans tullu roplattua. Paljon vaikuttaa sekin että viitsii nähdä sen verran vaivaa, että pesujen yhteydessä pesee pohjan+pyöräkotelot kunnolla eikä se auton vahauskaan pahitteeksi ole
Mutta kyllähän kunnon ruosteenestokäsittely auttaa ja paljon! 
Omassa autossa kyllä taka-akselisto osittain ohuessa pintaruosteessa väkisinkin kun soratietä ajaa eikä sille oikein mitään mahda. Mutta tuskinpa tuo niin vaarallista on kun ei oirettakaan että alkaisi varsinaisesti materiaalia ohentamaan. Positiivinen yllätys oli kun pohjan kävin kesällä läpi ja massailin eikä joutunut kyllä mistään kohtaa pohjapelleistä ruostetta poistamaan eli ilmeisesti astran sinkitys toimii kun auto kuitenkin täyttää 10v tänä vuonna. Pohjan ajattelin kyllä jatkossa massata mielellään kerran vuodessa ettei tuo "hiekkapuhallus" pääse peltiin asti. Onneksi kohdat joista hiekka syö massan eivät pahasti pääse ruostumaan kun ei ruostekaan sitä kivitystä kestä.