Laaban kirjoitti:No, ei sitte muuta ku myymään punakantista pois ja turbå kone tilalle. Menee joo vähän turhan kalliiks jos pitää VTT:lle reissu tehdä.
Tuokin on suhteellista, ei se LETti konekkaan ilmainen ole.
Jos turbo koneen tekee xe:stä, niin voi laittaa kunnon puhaltimenki.
Ja sillä vähän yli tonnilla saa sen lailliseksikin (olettaen, että menee laakista läpi)
No pitäis vaan saada tietää tismalleen mitä pitäis tehdä. Voi meinaa hiukka vituttaa ku ne sanooki sieltä että ei mee läpi.
Jos joku osaa antaa hyviä tipsejä niin olisin kyllä kiitollinen, olis mukava saada tehoa ja paljon lisää. Halvemmaks toi turbottaminen tulee ku että lähtis vapaastihengittävänä tota rakentamaan... tiiä sitten miten kestävyyden laita, mutta ei kai siinäkään ongelmia ellei mitään hillittömiä ahtoja laita.
Täällä foorumilla on alkanut esiintyä näitä jotka uhoaa vievänsä auton VTT:lle yms, niin moniko on saanut näitä yli 15V vanhoja ruoskia testeistä läpi...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Ruoska ja ruoska.. turhaa tuut huutelee ku et oo ees koskaan nähny ko. autoa. Jos joukossa on semmosia, että projektit on vain mielikuvitusta niin ei niille mitään mahda. Sen takia tässä kyselläänkin että sais tietää mitä pitäis tehdä että ton auton sais päästöistä läpi, turbon kera. Jos alkaa näyttää siltä että XE + turbo on aivan mahdoton yhdistelmä saada testistä läpi niin sit hommattava suoraan LET:ti ja that's it... Sit syödään vaikka purkki hernesoppaa vuoden verran jos ei muu auta.
Halvin ratkaisu on ostaa taxfree turbo calibra,josta saat sitten kaikki tarvittavat osat tekniikan vaihtoon.
Myyt kaikki ylimääräisen osina pois,jakolaatikon,nahka sisustan yms. niin ei loppuviimein jää hirveitä koneelle,laatikolle,jarruille,sähköille yms. hintaa.
Tunari-82 kirjoitti:Halvin ratkaisu on ostaa taxfree turbo calibra,josta saat sitten kaikki tarvittavat osat tekniikan vaihtoon.
Myyt kaikki ylimääräisen osina pois,jakolaatikon,nahka sisustan yms. niin ei loppuviimein jää hirveitä koneelle,laatikolle,jarruille,sähköille yms. hintaa.
Helpoin/järkevin vaihtoehto on ostaa taxfree turbo calibra/vectra ja maksaa siitä verot + myy vectran pois?
Tunari-82 kirjoitti:Halvin ratkaisu on ostaa taxfree turbo calibra,josta saat sitten kaikki tarvittavat osat tekniikan vaihtoon.
Helpoin/järkevin vaihtoehto on ostaa taxfree turbo calibra/vectra ja maksaa siitä verot + myy vectran pois?
Itseasiassa jos löytyy talli missä purkaa ja löytyy kiinnostusta myydä osia pois,niin todennäköisesti ei tule tekniikanvaihdolle juurikaan hintaa tai jää jopa voitolle...
Ja tuosta VTT:n mittauksesta joku asiasta mitään tietämätön ulkopuolinen joskus sanoi,että karvan verran laihalle kun säätää,niin pitäisi mennä melko varmasti läpi
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Jahas... Joku veti herneet kun luki tekstiä "lasit" silmillä...
Nää on jo vahoja paskoja kuluneilla koneilla, että meniskö ne enää vakionakaan testeistä läpi. Saati sitten viilattuna??? Sitä tarkotin enkä herran über ruosteetonta uutta A-Vectraa...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Osaiskohan kukaan sanoa kun mulla on vm 90 vectra c20xe koneella ja tarkoitus olisi se turbottaa, ni tuleekohan sanomista kun ei ole abs jarruja..? Ja tarviiko mitään muita kun teho todistuksen leimalla? Auto on EI vähäpäästöinen..
Joo olis tosiaan kiva tietää saako tota autoa leimaan sit turbon kans... No pitää yritää.. Jos vertailu autona pitää tätä c20xe:tä mikä mulla tässä on ni tehothan saisi nousta sen 20% eli maximissaan saisi olla lapussa 180hp... Ite kyllä uskoisin että ei tule jarruista sanomista. Sen verran olen ottanut selvää että mulla on tässä saman kokoiset jarrut kun esim. Letissä.. Tuskinpa ne rupee abseja vaatimaan jos teho kasvaa sen 20% ku on saatu jo muutoskatsastettua tälle koneellekkin ilman abseja..
Joni S kirjoitti:Joo olis tosiaan kiva tietää saako tota autoa leimaan sit turbon kans... No pitää yritää.. Jos vertailu autona pitää tätä c20xe:tä mikä mulla tässä on ni tehothan saisi nousta sen 20% eli maximissaan saisi olla lapussa 180hp... Ite kyllä uskoisin että ei tule jarruista sanomista. Sen verran olen ottanut selvää että mulla on tässä saman kokoiset jarrut kun esim. Letissä.. Tuskinpa ne rupee abseja vaatimaan jos teho kasvaa sen 20% ku on saatu jo muutoskatsastettua tälle koneellekkin ilman abseja..
onko sulla vähäpäästönen toi? sakkollahan on c20xe turbo veccu ykas, vajaa 150hp leimalapuissa
ja se letin kalleus jos se sen 1300-1500e maksaa ja aatellaan et turbottas normi xe:n nii... ahdinki maksaa jo sen 500-1000e riippuu toki minkälaisen pommin haluaa, männät/kanget, ruisku ym. ym.
pakko vielä sen verran kommentoida et se saabin motti olis varmaan ihan järkevä vaihtoehto jos ei nii merkkiuskollinen ole
Joni S kirjoitti:Joo olis tosiaan kiva tietää saako tota autoa leimaan sit turbon kans... No pitää yritää.. Jos vertailu autona pitää tätä c20xe:tä mikä mulla tässä on ni tehothan saisi nousta sen 20% eli maximissaan saisi olla lapussa 180hp... Ite kyllä uskoisin että ei tule jarruista sanomista. Sen verran olen ottanut selvää että mulla on tässä saman kokoiset jarrut kun esim. Letissä.. Tuskinpa ne rupee abseja vaatimaan jos teho kasvaa sen 20% ku on saatu jo muutoskatsastettua tälle koneellekkin ilman abseja..
onko sulla vähäpäästönen toi? sakkollahan on c20xe turbo veccu ykas, vajaa 150hp leimalapuissa
ja se letin kalleus jos se sen 1300-1500e maksaa ja aatellaan et turbottas normi xe:n nii... ahdinki maksaa jo sen 500-1000e riippuu toki minkälaisen pommin haluaa, männät/kanget, ruisku ym. ym.
pakko vielä sen verran kommentoida et se saabin motti olis varmaan ihan järkevä vaihtoehto jos ei nii merkkiuskollinen ole
Ei oo vectra vähäpäästöinen.. Pitäis tieten helpottaa asiaa.. Eli ymmärsinkö nyt oikein: penkkilapussa saa olla max toi 150hp et menee ilma abseja läpi??