Astrasta Volvoon
Astrasta Volvoon
Kolmen farkku-Astran jälkeen päätin hankkia pikku-Volvo dieselin pääasiassa kolmesta
syystä:
1) Diesel Astran uusi hinnoittelu ei valitettavasti ole kovin kilpailukykyinen,
koska kilpailijat pudottivat 6700 - 5000 EUR ja Opel vain n. 3000 EUR
Astrassa dieselissä ei vakiona partikkelisuodatinta eikä polttoainetoimista lämmitintä.
Olisiko GM Nordic vähän ulkona Suomen autokaupan kilpailutilanteesta?
2) Enjoy mallin penkit eivät sovi kovin hyvin meikäläisen ruumiinrakenteelle. Cosmo
karkaa hinnassa vielä kauemmaksi.
3) Kolmen Opelin jälkeen on mielenkiintoista kokeilla jotain muuta.
Lyhyt yhteenveto Astra-kokemuksistani:
1) G-Astra vm. 1999, ajoin 50 000 km
- vain yksi vika eli takaikkunan tiivisteet vuotivat harjapesussa. Korjaus takuuseen
2) G-Astra vm. 2001, ajoin 55 000 km
- ei yhtään vikaa, paitsi tavaratilan peite jumiutui niin, etten uskaltanut sitä enää
poistaa.
3) H-Astra vm. 2004, ajoin 70 000 km
- radio korjattu takuuseen, koska meni omia aikojaan päälle
- etupyörän laakeri (napa) vaihdettu 2.5v kohdalla, Opel maksoi tämän vaikka
takuu olikin umpeutunut
Huolettomia. mukavia ajaa ja tilavia perheautoja ovat olleet kaikki. Itse asiassa
G-mallin tavaratila on ollut kaikkein paras.
Volvossa saattaapi olla enempi korjattavaa..
Hyviä jatkoja clubilaisille!
syystä:
Astrassa dieselissä ei vakiona partikkelisuodatinta eikä polttoainetoimista lämmitintä.
2) Enjoy mallin penkit eivät sovi kovin hyvin meikäläisen ruumiinrakenteelle. Cosmo
3) Kolmen Opelin jälkeen on mielenkiintoista kokeilla jotain muuta.
Lyhyt yhteenveto Astra-kokemuksistani:
1) G-Astra vm. 1999, ajoin 50 000 km
- vain yksi vika eli takaikkunan tiivisteet vuotivat harjapesussa. Korjaus takuuseen
2) G-Astra vm. 2001, ajoin 55 000 km
- ei yhtään vikaa, paitsi tavaratilan peite jumiutui niin, etten uskaltanut sitä enää
poistaa.
3) H-Astra vm. 2004, ajoin 70 000 km
- radio korjattu takuuseen, koska meni omia aikojaan päälle
- etupyörän laakeri (napa) vaihdettu 2.5v kohdalla, Opel maksoi tämän vaikka
takuu olikin umpeutunut
Huolettomia. mukavia ajaa ja tilavia perheautoja ovat olleet kaikki. Itse asiassa
G-mallin tavaratila on ollut kaikkein paras.
Volvossa saattaapi olla enempi korjattavaa..
Hyviä jatkoja clubilaisille!
Astra H Caravan 1.6 Cosmo 11/04
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Re: Astrasta Volvoon
Eikös nää penkit ole itse valittavissa, eikä vain varustetasoissa valittavissa?jussi-62 kirjoitti: 2) Enjoy mallin penkit eivät sovi kovin hyvin meikäläisen ruumiinrakenteelle. Cosmo
Vai onko tuo etu vain työsuhde liisauksille?
Ihme homma, jos parinkympin autosta meinaa kauppa kaatua siihen, että myyjä ei viitsi jakkaroista huolehtia...
Mitä mää oon käsittänyt, niin "varustetaso" on vaan se peruspaketti, mitä myydään ja auton varusteet on sitten erikseen.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Itse en haluaisi omaan autoon vapaaehtoisesti partikkelisuodatinta (yhtä todennäköistä vikakohdetta autoon).jussi-62 kirjoitti:Kolmen farkku-Astran jälkeen päätin hankkia pikku-Volvo dieselin pääasiassa kolmesta
syystä:
Polttoainelisälämmitin on taasen mukava varuste, mutta sekin on erittäin todennäköinen vikakohde.
j.h
Mitä itse keväällä autoaja kattelin/kyselin/kokeilin, niin ei saanut vaihdettua penkkejä, vaan piti koko varustelutaso sitten vaihtaa. Hintaa tuli helposti n.3k€ lisää, mikä on kova hinta penkeistä + jostain turhasta.Lurttinen kirjoitti:
Eikös nää penkit ole itse valittavissa, eikä vain varustetasoissa valittavissa?
Vai onko tuo etu vain työsuhde liisauksille?
Ihme homma, jos parinkympin autosta meinaa kauppa kaatua siihen, että myyjä ei viitsi jakkaroista huolehtia...
Mitä mää oon käsittänyt, niin "varustetaso" on vaan se peruspaketti, mitä myydään ja auton varusteet on sitten erikseen.
Recaro istuimet Enjoy Edition malliin
Ensimmäinen Opel-myyjä väitti, että Enjoy Edition malliin ei saisi lisävarusteena
Recaron istuimia. Varmistin vielä itse maahantuojalta, että ei onnistu vaikka
Opelin hinnastosta näin ymmärtäisi.
Autotalo Magneetin myyjä vihdoin selvitti, että toki Recaron penkit saa
tehdasvarusteena. Muistaakseni hinta olisi ollut jotain 1500-2000 EUR eikä niitä
tietenkään ollut missään nähtävillä.
Recaron istuimia. Varmistin vielä itse maahantuojalta, että ei onnistu vaikka
Opelin hinnastosta näin ymmärtäisi.
Autotalo Magneetin myyjä vihdoin selvitti, että toki Recaron penkit saa
tehdasvarusteena. Muistaakseni hinta olisi ollut jotain 1500-2000 EUR eikä niitä
tietenkään ollut missään nähtävillä.
Astra H Caravan 1.6 Cosmo 11/04
Jostainsyystä varusteet tulee paljon edullisemmin autoihin jonkun paketin yhteydessä kuin erikseen.
Esim pakuun kun haluttiin peilinlämmittimet, kaukosäätöinen keskuslukko, peruutustutka, cruise, ilmastointi ja löpölämmitin kellolla, niin nuo olisi maksanut yksittäin nelinkertaisen määrän verrattuna siihen että ne tuli parissa varustepaketissa, niin että mukaan tuli kaikkea ylimääräistäkin: korin väriset listat ja puskuri, nahkaratti, ajotietokone, kyynärnoja, perseen lämmitin, luistonhallinta, metalliväri... ja jotain muutakin siinä kai oli. Tuo lista oli siis vaatimuksena, jotain oli kai vakionakin Opelissa, mutta tuon lista piti kaikki kohdat ruksaantua kun tarjouksia käytiin liikkeissä kysymässä erimerkkisistä pakuista.
Esim pakuun kun haluttiin peilinlämmittimet, kaukosäätöinen keskuslukko, peruutustutka, cruise, ilmastointi ja löpölämmitin kellolla, niin nuo olisi maksanut yksittäin nelinkertaisen määrän verrattuna siihen että ne tuli parissa varustepaketissa, niin että mukaan tuli kaikkea ylimääräistäkin: korin väriset listat ja puskuri, nahkaratti, ajotietokone, kyynärnoja, perseen lämmitin, luistonhallinta, metalliväri... ja jotain muutakin siinä kai oli. Tuo lista oli siis vaatimuksena, jotain oli kai vakionakin Opelissa, mutta tuon lista piti kaikki kohdat ruksaantua kun tarjouksia käytiin liikkeissä kysymässä erimerkkisistä pakuista.
Astra G & Vivaro
Onnistuisko jos siitä vetäs rautakangen läpi jos/kun tukkeutuu, tajuaako softa(OBD tulevaisuudessa) kun paine-eroa ei ala tullakkaan?jpisteh kirjoitti: Itse en haluaisi omaan autoon vapaaehtoisesti partikkelisuodatinta (yhtä todennäköistä vikakohdetta autoon).