B omega kiikarissa
B omega kiikarissa
Eli tommonen -95 2.0 olisi kiikarissa...
-Käsijarruvaijerit poikki
-Iskarit eteen pitäis vaihtaa
-Pakosarjan tiiviste vaihdettava
Ajettu n. 300tkm
Eli mites tuommoset remontit onnistuu aloittelijalta, onko kuinka paha homma tässä mallissa?
Onkos tuossa mallissa jotain mitä kannattais erityisesti tarkastaa? Tyyppivikoja? Päästojen kanssa ongelmia?
Auto ei ole tällä hetkellä katsastettu...
Kuinkas paljon tommosesta kannattais maksaa?
-Käsijarruvaijerit poikki
-Iskarit eteen pitäis vaihtaa
-Pakosarjan tiiviste vaihdettava
Ajettu n. 300tkm
Eli mites tuommoset remontit onnistuu aloittelijalta, onko kuinka paha homma tässä mallissa?
Onkos tuossa mallissa jotain mitä kannattais erityisesti tarkastaa? Tyyppivikoja? Päästojen kanssa ongelmia?
Auto ei ole tällä hetkellä katsastettu...
Kuinkas paljon tommosesta kannattais maksaa?
- jblgti1200
- 'Admiral'

Itse kuvittelisin tuon hintahaarukan ennemminkin johonkin 1500-2500€,jos kerta kyseessä leimaamaton ja laittoa vaativa omppu.
Kun vielä ikääkin b-kopalla on jo yli 10v vuotta niin kyllä ne hinnat vain tippuu...
Iskarit tosiaan helppo homma,pakosarjan tiiviste XEV-koneessa ei loppupelissä kovin kummoinen operaatio vaihtaa.
Muuten ostomielessä kattelisin ruostetilanteen(!),jakopään kunto(km) ja
yleisilme autosta,kyllähän sen erottaa jos on pidetty kunnolla.
Kun vielä ikääkin b-kopalla on jo yli 10v vuotta niin kyllä ne hinnat vain tippuu...
Iskarit tosiaan helppo homma,pakosarjan tiiviste XEV-koneessa ei loppupelissä kovin kummoinen operaatio vaihtaa.
Muuten ostomielessä kattelisin ruostetilanteen(!),jakopään kunto(km) ja
yleisilme autosta,kyllähän sen erottaa jos on pidetty kunnolla.
-Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
-Ford Sierra 2.0 Automatic -
-Ford Sierra 2.0 Automatic -
-
Johnny Rageous
- OCF Member 2017
Takakaaret kannattaa tsekkailla ainakin, ton ikäsissä voi olla hulppeassa kunnossa jo. Ja muutkin pahat paikat mitkä löytyy haulla täältä foorumilta kyllä. Kansiremontti on noissa usein edessä noihin kilometreihin tultuaan. Ei tosin sekään mitenkään sanottua, mutta mahdollista. Ja venttiilivarren kumit falskaa helposti jos niille ei ole mitään tehty.
Omega Y22XEV ´00, Lisäksi romuja..

Itte hommasin tuon 94-vm farkku b-omegan hintaan 2800€.
Varusteina: Sähkösäätöiset etuistuimet+peilit, kattoluukku, etuakkunat sähkölllä, ruostetta vain toisessa takakaaressa. Lisäksi mukana kahdet renkaat (toiset 17" vanteilla) hyvillä renkailla.
Ja kilometrejä ostohetkellä oli 162tkm (pitää paikkansa).
Ainoastaan kannentiiviste piti vaihtaa muuten auto toimii edelleen ja on huippukunnossa, joten löytyy niitä halpojakin vähän ajettua yksilöitä b-omegoistakin..
Varusteina: Sähkösäätöiset etuistuimet+peilit, kattoluukku, etuakkunat sähkölllä, ruostetta vain toisessa takakaaressa. Lisäksi mukana kahdet renkaat (toiset 17" vanteilla) hyvillä renkailla.
Ja kilometrejä ostohetkellä oli 162tkm (pitää paikkansa).
Ainoastaan kannentiiviste piti vaihtaa muuten auto toimii edelleen ja on huippukunnossa, joten löytyy niitä halpojakin vähän ajettua yksilöitä b-omegoistakin..

- kumikeisari
- 'Admiral'

itse en ostais kilvetöntä omenaa, paskoja kaikki että rahaa palaa.
kilvet pitää löytyä ja ajoaikaa.silloinkin max.2000e, kilvettömänä n.1000e korkeintaan.
itse juuri omegasta luopuneena totean että on ollu paskin auto mitä mulla on ollu, jatkuvaa korjaamista.yhden kun saa korjattua niin saa toista korjata.
kuiteista laskin että 1 1/2 vuoden aikana korjaus kustannukset n 4000e, itse korjaten.
varmasti oli mulle viiminen vähän tuoreempi ooppeli
palaan noihin 70 luvun hyviin ooppeleihin.
kilvet pitää löytyä ja ajoaikaa.silloinkin max.2000e, kilvettömänä n.1000e korkeintaan.
itse juuri omegasta luopuneena totean että on ollu paskin auto mitä mulla on ollu, jatkuvaa korjaamista.yhden kun saa korjattua niin saa toista korjata.
kuiteista laskin että 1 1/2 vuoden aikana korjaus kustannukset n 4000e, itse korjaten.
varmasti oli mulle viiminen vähän tuoreempi ooppeli
Onko nyt hyvä olo? Ne vanhathan vissiin on ihan täysin huoltovapaita vai ?kumikeisari kirjoitti:itse en ostais kilvetöntä omenaa, paskoja kaikki että rahaa palaa.
varmasti oli mulle viiminen vähän tuoreempi ooppeli![]()
Sitä saa mitä tilaa...kumikeisari kirjoitti:itse en ostais kilvetöntä omenaa, paskoja kaikki että rahaa palaa.
Jos ostaa tollasen huonosti pidetyn parin tonnin ropposen, niin ei kai voi odottaakaan mitään huolettomia kilometrejä vuosikausiksi!
Aamen.Mantamies kirjoitti:Sitä saa mitä tilaa...kumikeisari kirjoitti:itse en ostais kilvetöntä omenaa, paskoja kaikki että rahaa palaa.
Jos ostaa tollasen huonosti pidetyn parin tonnin ropposen, niin ei kai voi odottaakaan mitään huolettomia kilometrejä vuosikausiksi!
Opel Omega B1 -98 X20SE
Ex: Opel Kadett E -87, Opel Omega A -90, Opel Vectra A -94, Opel Omega B1 -98, Opel Astra F -93, Opel Omega B2 -99, Opel Vectra A -92, Opel Astra H -07
Ex: Opel Kadett E -87, Opel Omega A -90, Opel Vectra A -94, Opel Omega B1 -98, Opel Astra F -93, Opel Omega B2 -99, Opel Vectra A -92, Opel Astra H -07
- kumikeisari
- 'Admiral'

Kuulostaa kyllä aika paljolta katsastamattomasta autosta.Juho M-P kirjoitti:Max 3000€.
Siinä katsastettu -97,farmari: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1646696 2900 €
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...