Opel Manta -86 C24NE
Tään sit sain kunnolla kylmänväreitä kun kone alko kalkattamaan aivan törkeesti. Ajoin varovasti korjaamolle ja otin venakopan pois. Yks sellanen alumiininen tulppa oli lähteny siitä öljykanavasta. Toivottavasti johtuu vaan siitä, huomenna ehtii kattoon paremmin.. Ja just kun tuli lunta ja loistavat ajokelit. 
Projekti etenee melkein joka päivä, harmi kun jätin kameran töihin. Yleistä remppaa, takaiskareiden vaihto, verhoilua yms. Pääasiassa olen asennellu/opiskellu Haltechia autoon ja johtoa kilometrikaupalla jo autossa(kokolailla kaikki). Triggeröinnin sain kuntoon ja boksi kertoo kiekatkin jo. Tein ajonaikaisen säätöpotikan 10kohmin potikasta (yhden käräytin kytkemällä maan keskelle) ja säästin kalliin "valmiin" napin hinnan, kiitos kuuluu foorumilaiselle. Boksin perusasetuksia oon kanssa kahlannu läpi. Nyt pitäis sitten tehdä sytkäpuolta, sain fordin tuplakipinäpuolan kaverilta. Oon vaan aivan hukassa sen kanssa kun tarvitsisin kytkentäkaavioo sytytysmodulille (hecu2, 7 nap.) ja puolalle (3 nap. ilmeisesti keskellä virta ja reunoilla kipinät). Alkuvuodesta on tarkoitus tilata laajakaistalambda. Kipinä kuntoon niin pääsee ehkä starttaan tällä boksilla ja kytkemään auton alkuperäisen pois käytöstä ja alottaan loputtoman säätämisen.
Kuka on hyvä kipinäpuolen kytkennöissä? Apu olis tervetullutta.
Kuka on hyvä kipinäpuolen kytkennöissä? Apu olis tervetullutta.
Osaako joku sanoa meniskö se sytkä näin?
Moduli (hecu2, dual channel, katoin boschin vastaavasta kytkyt):
1=Coil1 2=Input1 4=Battery- 6=Coil2 7=Input2
Puola (fordin 1s7g-12029-ab hukkakipinäpuola)
1=Coil1 2=Battery+ 3=Coil2
Kohta ei varmaan muuta voi kun kokeilla ja tarkastaa kytkennät savun hälvettyä..
Moduli (hecu2, dual channel, katoin boschin vastaavasta kytkyt):
1=Coil1 2=Input1 4=Battery- 6=Coil2 7=Input2
Puola (fordin 1s7g-12029-ab hukkakipinäpuola)
1=Coil1 2=Battery+ 3=Coil2
Kohta ei varmaan muuta voi kun kokeilla ja tarkastaa kytkennät savun hälvettyä..