B ascona juttuja.

Esittele Opel-projektisi tai autosi
K.Watti
'Admiral'
'Admiral'

B ascona juttuja.

Viesti Kirjoittaja K.Watti »

Eipä tässä ihmeempiä esittelyjä ole, pikemminkin näkemyksiä kyselen.
On tullut rakenneltua tohon rakkaaseen Conaani ohc+cih-Getrag tekniikkaa, omegan lukko perä ja pelli hommat sitten kun tekniikka sopii hyvin paikalleen.

Mutta itse asiaan, tämmösiä systeemejä on kuulemma moni rakennellu ja mua onkin askarruttanut että miten kukakin on ratkassu ton koneen sijotuksen tonne konehuoneeseen, kun itte laitoin sen ekaa kertaa sijoilleen niin hämmästyin kun se kone oli aivan vinossa ja jäi pirusti ylös. Oon kyllä jo päätyny hyvään ratkasuun ton asian suhteen mutta kun sitä näkee aina kaiken näkösiä virityksiä niin kiinnostas kuulla muitten asian tuntijoiden mielipiteitä :)

Asia tuli siitä mieleen kun hommasin tuommosen 2.0 ohari Caddyn ja siinä asia oli ratkastu sillain että koneen korvia oli korotettu niin että kone keulii rumasti ja sitä kautta vääntää laatikon tulo-akselin semmoseen asentoon että se kampee kartaania ikävästi ja jakaja ottaa sitäkin enemmän lämppärin koteloon kiinni, lisäks se kone on niin ylhäällä että konepellistä on jouduttu vetään poikittais tuki pois. Rumasti on ratkastu ja sitten kun kerkiän niin muutan koko systeemin sillain kun tuossa Conassakin se on.

Mutta kertokaa ihmeessä näkökantoja asiaan!
Ör Röh
vetukka
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Ei oo vielä tekniikka paikallaan, mut ite sovittelin tossa moottoripukissa irrallista etupalkkia(siis b manta) omegan koneenkorvilla mut en huomannu tota korkeutta mitata... ihan omegan koneenkorvilla sai sopimaan ja vinoon se jää, mutta niin se on omegassakin.

Jos jää liian korkeelle tai kennon ni sit pitää hitsata uudet korvakkeet, ja on tuolla laatikon takapäässäkin hiukan varaa nostaa kun korotin tunnelia. Ja siis ohc getragilla kans tulossa.
Omega A 2.0i
Manta B
K.Watti
'Admiral'
'Admiral'

Onko sulla ihan tehtaalata lähtenyt Ohc getrag??

Ja ite lähdin ton koneen paikkaa sillain kaavaileen että mitä alempana painopiste on niin sitä parempi ohjattavuus ja koneen pitää tulla suoraan, teinkin niin että laitoin sen repsikanpuolen koneen korvaan 2.5cm nostavat lattaraudat, sen johdosta konepelti meni kiinni komeesti eikä sitä tarttenu lähtee modaan ja koko paska tulee aika hyvin suoraan tälläin. Luultavasti sulla ei mee se pelti kiinni jos alat nostamaan niitä korvia, en suosittele sitä.

Mä käytin kylläkin noita Conan omia moottorin kannatin kumeja jotka huhun mukaan on vähän korkeemmat kuin omegan kumit mutta silti siinä oletus asennossaan kone jäi niin ylös että se konepelti ei menny läheskään kiinni asti
Ör Röh
vetukka
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vetukka »

K.Watti kirjoitti:Onko sulla ihan tehtaalata lähtenyt Ohc getrag??
Juu ei oo ite valettu.
Luultavasti sulla ei mee se pelti kiinni jos alat nostamaan niitä korvia, en suosittele sitä.

Mä käytin kylläkin noita Conan omia moottorin kannatin kumeja jotka huhun mukaan on vähän korkeemmat kuin omegan kumit mutta silti siinä oletus asennossaan kone jäi niin ylös että se konepelti ei menny läheskään kiinni asti
En mistään nostamisesta ole puhunu. Omegan korvat ja mantan omat kumit, jos niillä jää kone liian korkeelle, ni täytyy tehä uudet korvat. Ja yhtä vinossa kone kun omegassakin, tossa asennossa mun mielestä vakio imusarja ottaa ensimmäisenä konepeltiin jos joku ottaa.
Omega A 2.0i
Manta B
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Korkeahan se ohc on. Nimimerkillä poikkituen paikkaa piti miettiä jonkun aikaan, että sai konepellin menemään kiinni :lollis: Moottori on vaan otettu suoraan mantasta. Eipä sitä siitä alemmaksi saa puotettua eikä ole tarvettakaan. 8) Mutta pyttyjä sais olla enemmän :lollis:
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
K.Watti
'Admiral'
'Admiral'

Helppoo oli tiputtaa sen koneen toistapuolta sen verran että ei ottanu pelliin kiinni mutta öljy pohjan joutu sitten tekeen uusiks, mutta käypä sitten 16 venttiiliseen että ei tartte kun tiputtaa paikalleen...
Ör Röh
Vastaa Viestiin