konkan kytkentä.

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
Putikka
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Putikka »

Jamez kirjoitti:
Putikka kirjoitti:
Jamez kirjoitti:Vastushan siihen väliin tulisi laittaa ettei nappaa niin isoa virtapiikkiä...
...ja perjaatteessa lamppu on vielä parempi, kun siitä näkee suoraan millon konkka on täynnä...
No eihän toi lamppu viritys toimi siinä rajotus hommassa ollenkaan, kun sehän kytketään plussan ja miinuksen välille, haluisin oikeasti nähdä semmosen kytkennän :lol:

OT: Yleismittarilla näkee milloin se on täynnä...
Siitä minä en tiiä mikä ihmeen lamppu se oli mikä aikoinaan oman konkan mukana tuli, mut se piti laittaa plussajohdon väliin ja se palo niin pitkään kunnes konkka oli täynnä. :roll:
Jamez
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jamez »

Putikka kirjoitti: Siitä minä en tiiä mikä ihmeen lamppu se oli mikä aikoinaan oman konkan mukana tuli, mut se piti laittaa plussajohdon väliin ja se palo niin pitkään kunnes konkka oli täynnä. :roll:
Aijaa koskaan nähnykkään/kuullutkaan, joku voisi laittaa kuvan semmoisesta jos sattuu vielä omistamaan... ihan mielenkiinnosta olisi kiva nähdä :D
Putikka
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Putikka »

Jamez kirjoitti:
Putikka kirjoitti: Siitä minä en tiiä mikä ihmeen lamppu se oli mikä aikoinaan oman konkan mukana tuli, mut se piti laittaa plussajohdon väliin ja se palo niin pitkään kunnes konkka oli täynnä. :roll:
Aijaa koskaan nähnykkään/kuullutkaan, joku voisi laittaa kuvan semmoisesta jos sattuu vielä omistamaan... ihan mielenkiinnosta olisi kiva nähdä :D
Oma konkka ja oheissälät tuli kyllä myytyä pois jo ajat sitten, eikä löytyny pikagooglauksella kuvaa, mutta jos nyt tarviit todisteita semmosten lamppujen olemassaolosta, niin tässä on vanha keskustelu samasta aiheesta. :)
Jamez
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jamez »

Putikka kirjoitti:Oma konkka ja oheissälät tuli kyllä myytyä pois jo ajat sitten, eikä löytyny pikagooglauksella kuvaa, mutta jos nyt tarviit todisteita semmosten lamppujen olemassaolosta, niin tässä on vanha keskustelu samasta aiheesta. :)
Joo menköö, kaipa sitten niitä on joskus käytetty ja todettu että vastus on paljon parempi :D
Pasi87
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Pasi87 »

Kyllä ainakin itse latasin konkan sen lampun kanssa. Ja lamppu sammui kun konkka oli täynnä.

Laitoin siis apukäynnistyspiuhoilla auton akun miinuksesta konkan miinukseen, ja sitten akun plussasta lampun toiseen piuhaan ja lampun toisesta piuhasta konkan plussaan. Sitten kun virtaa ei enää kulje konkkaan niin valo sammuu :wink:
Volvo V70 2006 D5244T4+M66
Presterin
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Presterin »

Voi pojat, kyllä se lamppu palaa jos siitä virta läpi kulkee, ja kyllähän se kulkeen niin kauan kun konkka sitä vastaan ottaa. :roll:
Suurin osa opel kuskeista on hieman vajaita.
©Skeidett
Lille
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Lille »

... ja kun konkka on täynnä virtaa ei enää kulje.
MerryFastmas
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MerryFastmas »

Joskus luin AutoSoundista että konkat eivät rikkoonnu vaikka pistäisi suoraan akkuun kiinni ilman latausta, mutta ainakin mulla on menny joskus koulun testailuissa levinny konkkia alle 3 kuukauden käytön jälkeen jos sitä ei ollu ladattu kunnolla. Tästä myös opettajat valittivat että konkka pitää ladata ensin jos sitä haluaa käyttää oikein.
Vastaa Viestiin