No alla on tähän asti tuorein Opel,2003 Zafira ajettu n 90tkm.
Silti tuli heti ensipakkasilla selväksi ettei käsijarrua voi käyttää pakkasilla koska se jumittuu äärimmäiseen lujaan.Muuten auto on hyvässä kunnossa,mutta tuo lienee Opelin ominaisuus..
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
jep kuittaan ja allekirjoitan.. jokaisessa autossa minkä olen omistanut on tuo käkkäri tupannut jumittumaan talvisin jäätymisen vuoksi joten annan olla talvisin ilman
Kyllä täällä käytetään käpäriä, varsin usein jonakin päivinä. Nyk. ascona ainut jossa on jarruja edes yrittänyt jättää... voitelua ja renkkaus auttoi siihenkin.
Kyllä se käsijarru pelaa jos siellä vaan on ehjät osat. Yleenä jos meinaa jäätyä nii siellä on vaijjerin kuori kulunu puhki jostain ja sinne pääsee sitte vettä joka jäätyy.
Zafiraan vaan käsijarruvaijeri vaihtoon ja kovaa ajoa. Kyllä mäkin käsijarrua käytän, aamuisin hieamn jumittaa mutta muutaman nykäisyn jälkeen notkistuu.
Kyllä itse tulee käytettyä käppäriä ihan sen alkuperäisessä tarkoituksessa,elikkä seisontajarruna(eli ei siis kääntymisapuvälineenä ), eikä jumittele. Autolla ikää vasta maltilliset 16vuotta...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Käsijarrun käyttö parkissa on äärimmäisen vittumaista, en itse käytä vaikka hyvin toimisi.. (missään autossa)
Vaihde pitää hyvin, jos ei niin sitten käsijarrua.
Vauhdeissa tulee nyittyä tunnelman takaamiseksi aina sillon tällön. Ja kesällä kerran viikkoon muuten vaan vauhdista ettei pääse takajarrut unohtamaan työnkuvaa...
Noissa levyjarrullisissa missä se kässäri sijaitsee sen keskirummun sisällä ei kannattaisi käyttää sitä muuta kuin paikallaan pitämistä varten...eri asia sitten jos remontti kiinnostaa.
Ei paljo käytetä ei kun jää muute laahamaa, viimeks ku eräs henkilö meni sen nykäsemää päälle ni siinähä ajettii 15km käkkäri päällä, hyvi kyl savutti sit perillä takajarrut.