Juu eli -98 B-mallin viistoperä vectrasta on kyse.Autoon kerääntyy talvi aikaan tosi usein kosteutta ikkunoihin.Takalasi tais viimetalvena olla melkein pakkasten aikaan ns.ikiroudassa ja pahinpien pakkasten aikoina ei toiminu keskuslukkokaan kun kuskin oveen muut ei auennu muutakun käsin nyppäämällä.
Sisätilan lämmitintä ei ole käytössä.Raitis ilmasuodatin on vaihdettu,ilmastointi on kunnossa.En ole ainakan huomannu että autoon olis tullu silmin nähtävästi jostain vettä..
Onko muilla ollu tälläsiä ongelmia eli onko tää ns.ominasuutta vai onko jossain joku ilmanpoisto putki/reikä tukossa??
kannataisko ottaa koko raitisilmasuodatin pois talven ajaksi.
onkos siinä millaiset matot? kangas matot kerää itseensä hirveän määrän vettä joka sitten siirtyy ikkunoihin kun jalkotilaan puhaltaa lämmintä. kumiset kuramatot on parhaat. ne kun voi aina tarvittaessa tyhjentää vedestä ja lumesta.
mattojen alle kun laittaa sanomalehden niin se alkaa kostumaan jos siellä on ylimääräistä kosteutta. tuommoinen auton lattia voi tuntua käsin ihan kuivalta vaikka siihen on imeytynyt vettä.
valmista topikkia lainaten:
sanokaapas miksi miun f-astran kuskin oven ikkuna huurtuu. kaikki muut ruudut pysyy helposti kuivina.
sen verran olen tutkinut että tiivisteet on ehjät ja veden poistoreiät on auki. myöskin se puhaltimen kotelo on jo tiivistetty.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Ei ole mitään kangasmattoja,orkkis kumimatot.Ei ees ole mitään kummallisempaa tuoksua auton sisällä,märjän sisämaton kyllä haistais jos pitempään on kosteena.Pitää tutkia se raitisilma kotelon ympärystä tarkemmin.
Mulla on hyvin toiminut nuo kangasmatotkin, melko lyhyttä matkaa tulee ajettua niin ei juuri lämpene jalkatilat. Luntahan noitten mattojen päälle kertyy, mutta ei ole vedeksi päässyt sulamaan. Muuta kun viskaa lumet pihalle ennen kun pitemmälle lähtee niin hyvin on pysyny ikkunat auki... Kadetissa oli kyllä takalasi ja takasivulasit ikiroudassa heti jos johonkin lähti mutta mitäpä tuosta...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Auto huoneenlämpöön vaikka yhdeksi ehtooksi, siinä samalla siivoo, imuroi ja pitää kaikkia ovia auki (kattolamppu kannattaa sammuttaa jotenkin) Tutkii siinä samalla vedenpoistoreijät. Ei luulis ongelmat tulevan heti takasin. Itse joutuu silloin tällöin tempun tekemään, yksinkertaisesti tulee kosteutta sisälle autoon kun autoon, eikä se lähde sieltä itsekseen pois.
Hmm.. Ihmettelin samaa ongelmaa tässä syksyn tullessa. Oli jäänyt sisäilmankierto päälle, mutta en huomannut napin olevan pohjassa ku siinä ei pala valo Että näin tällä kertaa. Kannattaa siis tsekata sekin.
Vilderi kirjoitti:Auto huoneenlämpöön vaikka yhdeksi ehtooksi, siinä samalla siivoo, imuroi ja pitää kaikkia ovia auki (kattolamppu kannattaa sammuttaa jotenkin) Tutkii siinä samalla vedenpoistoreijät. Ei luulis ongelmat tulevan heti takasin. Itse joutuu silloin tällöin tempun tekemään, yksinkertaisesti tulee kosteutta sisälle autoon kun autoon, eikä se lähde sieltä itsekseen pois.
Toinen hyvä keino on laittaa lämpöpuhallin pelkääjän jalkatilaan (tai sisätilanlämmitin, mutta kysyjällähän sitä ei ollut) pöhisemään useammaksi tunniksi niin että jättää myös esim vasemman takaikkunan sentin verran raolleen. Kosteus poistuu aika tehokkaasti siitä raosta lämpimän ilman mukana.
Saman tekee mun farkku, vaikka lasit olis ollu auki pidemmän ajon jälkeen niin sopivalla säällä on jäässä tuulilasi myös sisäpuolelta. Hankalinta on juuri jos illalla on utuinen suojakeli, aamuyöstä sää selkenee ja pakkanen astuu kehiin. Aamulla sit saa pyyhkiä kojelautaa.... Ei tee esim. Astra moista hommaa, vaikka mitään ylimääräisiä tiivistyksiä en ole siihen tehny. Kait se myös vähän ominaisuutta ? Ainakaan ei vuoda mitään mun autos, raitisilmasuodatin on puhdas ja kuiva ja lattialla on kumimatot jotka pidän puhtaina/kuivina. Välillä saatan myös pitää sisätilanlämmitintä useamman tunnin korkealla teholla jotta varmasti olis sisusta kuivana. Kuitenkin tekee moista niin enpä sit tiedämistä muusta vois vikaa etsiä.
touring kirjoitti:Hmm.. Ihmettelin samaa ongelmaa tässä syksyn tullessa. Oli jäänyt sisäilmankierto päälle, mutta en huomannut napin olevan pohjassa ku siinä ei pala valo Että näin tällä kertaa. Kannattaa siis tsekata sekin.
Tuttua kauraa... Aikoinaan astran kanssa kerkesin kuivattaa autoa moneen kertaan ja rassasin kaukalot sekä poistoilma räppänät yms.. puhtaaksi, kunnes viimein aloin renkkaamaan kiertonappia, että tapahtuuko siellä mitään.. Kierto päällä ja lamppu palanut
ipa kirjoitti:valmista topikkia lainaten:
sanokaapas miksi miun f-astran kuskin oven ikkuna huurtuu. kaikki muut ruudut pysyy helposti kuivina.
sen verran olen tutkinut että tiivisteet on ehjät ja veden poistoreiät on auki. myöskin se puhaltimen kotelo on jo tiivistetty.
Lainataan lisää. Oma tekee ihan samaa. Kuskin etulasi on aina huurussa ja muut auki.
Astra G Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL