Äänentoisto hankinnassa g Astraan.
Kyllähän sinne taakse voi aina jotain laittaa, mutta siinä menee rahat hukkaan. Ennemmin kannattaa sijoittaa nekin rahat parempaan etupäähän, niin on huomattavasti mukavampi kuunnella. Subin sijaintia ei kuule jos ja kun se on oikein säädetty, eli alipäästö 80Hz tai alle. Subi ei edes soita kunnolla tuota korkeampia taajuuksia, eikä ole tarkoitettukkaan soittavan. Siihen tarkoitukseen on nimenomaan midit. Jokainen voi itse kokeilla, että kaks huonoa erkkaa ja subi vai hyvä erkka ja subi, epäilen että suurin osa kuuntelee mieluummin yhtä hyvää erillissarjaa kuin kahta huonoa. Autohifissä on sama homma kuin kaikessa muussakin, eli määrä EI korvaa laatua. Eri asia on tietysti, jos pitää saada amisPassoa ja haluaa että koko kylä kuulee Mr. Presidentin ja E-typen jytkeen (valitettavasti suurin osa sai noistakin tarpeekseen jo 90-luvulla). Silloin kannattaa ehdottomasti hankkia halvat kaiuttimet eteen ja taakse, subiksi esim. MGR on erinomainen valinta, jos haluaa panostaa enemmän niin Alpinen Type-R on kalliimmista erittäin loistava valinta mökän tuottamiseen. Tuolla ei tosin enää ole mitään tekemistä musiikin kuuntelun kanssa, vaan laitteilla saadaan aikaiseksi pirun kova ääni jota tosin ei mielellään kuuntele alle 2 promillen kännissä...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
m.k kirjoitti: Jokainen voi itse kokeilla, että kaks huonoa erkkaa ja subi vai hyvä erkka ja subi, epäilen että suurin osa kuuntelee mieluummin yhtä hyvää erillissarjaa kuin kahta huonoa.
Miksi sinne ei voi laittaa 2 hyvää erkkasarjaa? esim kyl mun korvaan ihan laadukkaasti soi noi pinohiiret en mä nyt sano ettei parempia saa mutta miksi aina verrannollistetaan 2paskaa 1hyvään? mitäs sitten kun on 2 kilpatason voittajaa? edelleen paskaa

^Koska jos budjetti on etukäteen määritelty, ja varsinkin jo ositettu, joudutaan tekemään kompromisseja siinä pysyäkseen. Eli joko rahamäärä x sijoitetaan kahteen sarjaan/kipale tai rahamäärä 2x sijoitetaan yhteen, ja nyt saa vapaasti arvata kummalla tarkoitetaan hyvää ja kummalla paskaa..
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
No voihan sitä laittaa vaikka kolme hyvää jos tuntuu että rahaa on, mutta harvemmin on. Kyllä mulla ainakin on sen verran rahareikiä muutenkin, että en huvikseni ostele 200€ erkkasarjoja taakse. Esim. mulla meni aikanaan 150€ etupäähän (DLS MS6 käytettynä), tuolla rahalla ei paljoa ostella kahta hyvää käytettyä, uutena saa esim. Peerlessin D.6:n joka on suht. mukavan kuulonen. Tuohon monikanavaisuuteen joka sua tuntuu miellyttävän, niin minkälaisia äänitteitä kuuntelet autossas? Kun tuo musiikki yleensä tuppaa olemaan kakskanavaista (vasen ja oikea kanava), niin meinaatko että kaiuttimien määrää lisäämällä siitä tulee monikanavaista...Dveccu kirjoitti:m.k kirjoitti: Jokainen voi itse kokeilla, että kaks huonoa erkkaa ja subi vai hyvä erkka ja subi, epäilen että suurin osa kuuntelee mieluummin yhtä hyvää erillissarjaa kuin kahta huonoa.
Miksi sinne ei voi laittaa 2 hyvää erkkasarjaa? esim kyl mun korvaan ihan laadukkaasti soi noi pinohiiret en mä nyt sano ettei parempia saa mutta miksi aina verrannollistetaan 2paskaa 1hyvään? mitäs sitten kun on 2 kilpatason voittajaa? edelleen paskaa![]()

Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
tekee, mutta uskomattoman kalliit. mul on noi: http://www.tsnversand.de/car-hifi/lauts ... ystem.html
tohon päälle soviterenkaat 10e niin jää vielä rahaa bensaankin.
tohon päälle soviterenkaat 10e niin jää vielä rahaa bensaankin.
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
Sori mä unohdin totaalisesti et olin opel clubillam.k kirjoitti:No voihan sitä laittaa vaikka kolme hyvää jos tuntuu että rahaa on, mutta harvemmin on.
m.k kirjoitti:Tuohon monikanavaisuuteen joka sua tuntuu miellyttävän, niin minkälaisia äänitteitä kuuntelet autossas? Kun tuo musiikki yleensä tuppaa olemaan kakskanavaista (vasen ja oikea kanava), niin meinaatko että kaiuttimien määrää lisäämällä siitä tulee monikanavaista...
En vaan meinaan että se kuullostaa paremmalta kun ääni ei tule pelkästään edestä vaan sivusta ja siinä on sitten vasen ja oikea puoli lisäksi on olemassa se mahdollisuus kuunnella useampikanavaista.
Enkä mä nyt tiedä onko noi pinohiiret ihan p*skat ootko koskaan edes kuullu? http://www.pioneer.fi/eur/products/TS-E176C/print.html

Omat asennukset sain hoidettua eilen kuntoon ja mitä olen nyt testaillut, niin hyvin toimii. Subi on hyvä ja kajareistakin lähtee tasokas ääni. Eli olen tyytyväinen.
Ennen asennusta ajattelin etten laita mitään vaimennusta/eristystä, vaan laittaisin sitä myöhemmin mikäli tarvetta on. Minulle on on vain tärkeä ettei kuuluu mitään tärinää ynnä muuta sellaista kun soittaa, eikä sitä nyt oikein kuulukkaan, MUTTA jos oikein kovaa soittaa esimerkiksi musiikkia jossai ei tietyssä kohtaa kuulu kuin basso niin niin on pientä tärinää havaittavissa, taitaa tulla (etu)ovista. Tämä ei pahemmin haittaa koska sitä ei kuule aina, mutta jos asialle on jokin helppo ratkaisu niin mielelläni sen jossain vaiheessa hyödyntäisin. En siis käyttänyt mitään sovite paloja kaiuttimien asennuksien yhteydessä enkä muitakaan. Kellään ideaa miten vaimennan tuo?
Edit: sen verran vielä että kajarit ovat siis tukevasti siinä pellissä kiinni ja testailtu on että ei pitäisi siintä välistä täristä, en sitten tiedä jos nuo vetkuttavat koko peltiä...
Ennen asennusta ajattelin etten laita mitään vaimennusta/eristystä, vaan laittaisin sitä myöhemmin mikäli tarvetta on. Minulle on on vain tärkeä ettei kuuluu mitään tärinää ynnä muuta sellaista kun soittaa, eikä sitä nyt oikein kuulukkaan, MUTTA jos oikein kovaa soittaa esimerkiksi musiikkia jossai ei tietyssä kohtaa kuulu kuin basso niin niin on pientä tärinää havaittavissa, taitaa tulla (etu)ovista. Tämä ei pahemmin haittaa koska sitä ei kuule aina, mutta jos asialle on jokin helppo ratkaisu niin mielelläni sen jossain vaiheessa hyödyntäisin. En siis käyttänyt mitään sovite paloja kaiuttimien asennuksien yhteydessä enkä muitakaan. Kellään ideaa miten vaimennan tuo?
Edit: sen verran vielä että kajarit ovat siis tukevasti siinä pellissä kiinni ja testailtu on että ei pitäisi siintä välistä täristä, en sitten tiedä jos nuo vetkuttavat koko peltiä...
Ei ne sovitteet siihen resonointiin juurikaan vaikuta lähinnä huolestuttaa aukeaako ikkuna(t) alas asti..Popcorn kirjoitti:En siis käyttänyt mitään sovite paloja kaiuttimien asennuksien yhteydessä enkä muitakaan.

Pari senttiä ikkuna laseista jää ylös etuikkunoista, eikä se minua ainankaan tällähetkellä haittaa, kattoo ny et ostaako sitten kesempänä sovittimet. Laitoin tiivistenauhaa kaiuttimien ja pellin väliin eikä oikeestaan vaikuttanut tähän tärinään millään tavalla (kun se ei siintä kajarin ja pellin välistä kiikastakkaan). Sitten keksin, että ovipahvin nastat ainakin helisevät niin teippasin ne niin etteivät ne pääse tärisemään ja pyörimään. Tämä auttoi jo aika paljon. Kun testailin ja väänsin voluumia oikein kovalle taikka säädin bassoa kovemmalle niin kyllähän silti sieltä sellaista tärinää ja ääntä ovipahvin johdosta jonkin verran kuuluu, mutta tuskimpa noita ovipahveja täysin saa vaimennettua... 
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä:
Meneeköhän tälläiset Astraan ihan plug&play- tyylillä, vai tarviiko jotain sovitteita? (Linkki ??) Meneekö diskantit suoraan vanhojen paikalle? Mites johtoliitokset?
Mikä on "passiivinen 2-tie jakosuodin" ja mihin se tungetaan? 
nimim. ikinä oo mitään kajareita vaihdellu
Meneeköhän tälläiset Astraan ihan plug&play- tyylillä, vai tarviiko jotain sovitteita? (Linkki ??) Meneekö diskantit suoraan vanhojen paikalle? Mites johtoliitokset?
nimim. ikinä oo mitään kajareita vaihdellu