Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Jos autosi ei nyi eikä pätki, niin laita NGK jo rupee nyppimään Itse käytän autoissani Opelin alkuperäisiä on parhaat/halvimmat ja myyjät tietää mitä myy!
Onko nuo kaikki nelikärkitulppia?
Kun ei noi 4,50 maksavat ole niin kalliit kuitenkaan.
Eikös nuo halvimmat ole ihan tavalliset perus-tulpat, sitten SuperPlussat on "yttrium" tulpat kts. http://www.rengastienautotarvike.fi/tuotteet/bosch8.htm ja Super4:t 4-kärkiset.
Sama se mulle vaikka ostat kalleimmat mutta mitään hyötyä niistä ei varmana ole jossain vakiossa 80-luvun OHC koneessa. Periaatteessa 4-kärkiset kestää pidempään (toisaalta karstoittuvat ehkä helpommin) mutta kun tavallisetkin tulpat kestää helposti 50-100tkm niin onko järkee..
Testaa vaan niitä Super4:sia, C-Asconassa ainakin on pelannu mainiosti, eikä hintaero ole mitenkään merkittävä ja lisää tehoakin luvataan täällä: http://www.powersparks.co.uk/boschpage.htm
kipponen kirjoitti:Itse käytän autoissani Opelin alkuperäisiä on parhaat/halvimmat ja myyjät tietää mitä myy!
Näitäkin saa sieltä Motonetin tiskiltä
Juu mutta ei ne kaikille kelpaa kun ne on siellä halvempia.
Samat kaverit yleensä käyttää ainoastaan OPEL öljyä,sehän tunnetusti tehdään OPEL merkkisestä raakaöljystä ja jalostukseen on käytetty ainoastaan OPEL merkkistä kalustoa,sanomattakin lienee selvää että kuljetus sieltä lähteeltä kauppaan asti on hoidettu OPEL merkkisellä ajoneuvolla...
niihän se on että yksikään autovalmistaja ei osia tee(näin karkeasti) itellä on kokemuksia ngk ja bosch, ei valittamista kummastakaan mutta olikohan gm:n tulppa berun tekemä..
ei se "orkkis" aina ole se paras, itellä on nyt 2 peräkkäistä huonoa kokemusta öljynsuodattimesta(isännän ja oma) siellä oli sisuskalut irti 10tkm jälkeen ei tapoihin kuulu kiristää suodatinta muutaku kädellä ettei liian tiukalla tms. ole ollu. framin kaappasin tälläkertaa. jossain öljynsuodatin testissä muistaakseni ns. toyotan suodatin hävis.. varmaan tehon tekemä
Berun nelikärkiset ei toiminukku päivän c20ne vekus. Oli mukavaa ajaa motaril max 120km/h
Mahtaako toi 8v olla allergine monikärkisil? Vai merkkikohtasta?
Ingman.. saa maidon maistumaan
Opel... saa muovin ruostumaan..