Unohda kokonaan erillissarja taakse... Haaskaat ainoastaan rahaa, koska senkin voisit käyttää parempaan erillissarjaan sekä vahvistimeen. Vakiot riittää vallan mainiosti ja itse jättäisin kaikki takaata tulevan äänen pois (mankallahan se onnistuu helpoiten faderilla). Turhaa sijoitat sen parisataa, että kaverit pääsee vloppusin kännissä kuuntelemaan hieman paremmista sarjoista.... Sijoita itseesi ja eteen kunnon sarja, kunnon sarjasta että vahvistimesta riittää myös takapenkkiläisille
Popcorn kirjoitti:
Itse tilattavista tuotteista en ole vielä päättänyt. On ilmeisesti sitten maku asia että ostaako eteen yhdet 200e kajarit vai ostaako taakse ja eteen 2x100e kajarit, lopputulos taitaa olla sama? Joten ehdoitukset saa ilomielin vielä jatkua.
Sitten vielä käytännön kysymyksiä että kannattako sitten asentaessa vaimentaa jotain paikkoja ja miten? Ja johtojen vetämisestä sen verran että ilmeisesti jalkalistojen alta jostain? Ja tämä taisi jossain lukea mutta en muista niin kysytään kaupan päälle vielä sekin että joutuuko irroittamaan penkit?

Ei todellakaan! Määrä ei korvaa laatua, yksi 200e sarja on parempi, kuin kaksi 100e sarjaa ja kuten ylempänä sanoin, älä hukkaa rahojas toiseen erillissarjaan.
Vaimentaminen kannattaa ehdottomasti, mutta se on suuritöinen projekti. Taivas on rajana, jos kunnollisen vaimennuksen teet, niin purat ovipahvit, kattoverhoilun penkit, takakontin verhoilun, takasivuverhoilut, lattiamatot. Ja sitten isket vain bitumia/vibroplastia kaikkiin isoihin pintoihin joihin se taipuu ja massaa niihin mihin ei.
http://www.kalliojarvi.net/index-s.htm Harrastukset->autohifi->seat ->vaimennus ....Antaa kokonaisukuvan mihin olet ryhtymässä.
Virtapiuhan suosittelen vetämään akun puolelta mikäli mahdollista kynnyskoteloita pitkin. Signaalikaapelit (Rca) vastakkaiselta puolelta ja kaiutinjohdot keskeltä. Kaiutinjohdot voi toki vetää samassa, kuin Rca, mutta itse vetäisin ne omana häiriöiden minimoimiseksi.
Kaverini mietti tuossa että eikai tuo vahvist ole "liian tehokas" noille 5,25" kajareille koska vahvistin antaa 75W RMS ja kaiuttimet tarvitsevat 40W RMS?
Mitä enemmän tehoa vahvistimessa sen parempi... Unohtakaa nuo wattiluvut ihan suosiolla... Alimitoitetulla vahvistimella hajoitat kaiuttimet helpoiten.
Allekirjoittaneella rupeaa ikä painamaan... Näkökin rupeaa heikkenemään, kun ei meinaa enään selvää päivääkään nähdä.