poppia ooppeliin...

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

tosin en eteen ehdottanut erillistä vahvistinta, vaan itse soitin pystynee hoitamaan erillissarjan normaalikäytössä.
Tämäkin tiippuu tapauksesta aika paljon. Jos ollaan kriittisemmällä tuulella, niin soittimen omalla vahvistimella ei tee juuri mitään edes pelkkää etupäätä ohjaamassa. Itse sain juuri asennettua erillissarjat eteen ja taakse, ja vahvistinta odotellessa niitä ajetaan soittimen omalla vahvistimella. Ääntä lähtee kohtuulliseen kuunteluvoimakkuuteen asti, mutta maantiellä joutuu soittamaan jo lähes täysillä, ja jos haluaisi fiilistellä hyvää biisiä niin teho ei riitä alkuunkaan. Tuo etupään erillissarja on niin epäherkkä (87 dB / 1W), että se vaatii jo aika hurjasti tehoa että sieltä saisi oikeasti paljon ääntä.

Tuosta kun otetaan vielä huomioon, että soittimen sisäänrakennetun vahvistimen tyypillinen särö huipputeholla on noin 10 % luokkaa, voidaan turvallisesti olettaa että äänenlaatuun saadaan merkittävä parannus kunnollisella vahvistimella, kun särö pienenee alle sadasosaan.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

On 2002-05-28 01:49, Kulmala wrote:
varmaan kaikki tietää sen että cd:llä on parempi äänenlaatu kuin Md:llä, itse en ole vielä kokeillut MP3 soitinta mutta tällä viikolla tulee JVC:n KD-SH909R elikkä semmoinen hopealla etupaneelilla varustettu pikkunäppärä MP3-soitin.
Tuosta MD:n äänenlaadusta voi tietysti olla montaa mieltä, mutta kyllä se usein monet MP3:t voittaa aika reilusti. Riippuu tietysti aika paljon käytetystä MP3-kooderista ja käytetystä bittinopeudesta, mutta erona onkin, että MD:lle ei niin huonoa jälkeä saa edes vahingossa kuin tietämätön käyttäjä MP3:lla. Itse käytän MD:tä kotona ja lappustereokäytössä ja kotikaiuttimeni sekä kuulokkeet ovat molemmat erittäin laadukkaiksi tunnetut (kotona Chorus CX-35, vastaava uusi malli Chorus Mondo 99, lappustereon kuulokkeet Koss KSC/35) ja MD:n äänenlaatu ei ole aiheuttanut vielä pettymyksiä, monet huonot ei-itsetehdyt MP3:t kyllä senkin edestä. Minä en ainakaan erota MD:tä ja CD:tä toisistaan... (autossa käytän tosin vain CD:tä, vanha kunnon 10:n levyn boksi on yhä voimissaan). Niin, on mulla MP3-soitinkin kotona, dvd-soittimen lisätoimintona, mutten ole vielä kokeillut MP3-toistoa sillä...

MP3 on kyllä ihan toimiva systeemi jos itsellä on käytössä polttava cd-asema ja enkoodaa kaikki MP3:t itse suoraan cd:ltä käyttäen hyvää kooderia ja korkeaa bittinopeutta ja järkeviä hakemistorakenteita. Mutta jos ei musaa kopioi tietokoneella, niin silloin MD on näppärämpi, omasta mielestäni.
Kulmala
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kulmala »

ei minullakaan ole Md:tä vastaan mitään. onhan Md:ssä hyvätkin puolensa, kotelo ei naarmutu helposti ja kestää kovemmankin käytön, uudelleen tallennus. MD:n ja CD:n ero on siinä että MD-levylle tallentaessa lähimmät taajuudet pakkautuvat, eli se mahtuu pienempään, ei siinä mikään iso ero ole, mutta jonkin lainen. kannettavassa MD-soittimessa on tietääkseni huomattavasti parempi puskurimuista, koskee myös auto soittimia Yms.

olisin tänään hakenu sen JVC-soittimen mutta oli perkule kerenny myydä viimeisen kappaleen, lupas ottaa selvää saako sitä vanhaa mallia vielä vai jousunko ostaan sen uudemman. Nyt syö miestä.

MK
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

kerro sit hintaa ym. strategista tietoa. mimmoset kajarit/vahvarit/yms. sulla on ja missä autossa?
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Vastaa Viestiin