Siksi laitoin vaan tän et ei tule porukalle paskaa niskaan ku menee katsastukseen.Tääläpäin ollaan aika tarkkoja noista hommista.Mulle sanottiin et ota pois noi tai et saa leimaa.Sit näytin paperit inssille niin voi pojan vitutuksen määrää ku hoksas et on alkuperäset.SE jos joku lämmitti mun sydäntä!!
Astra G:hen jälkiasennus xenon-kit sarja....
Mikäli aikoo ottaa jälkiasennussarjan tieliikennekäyttöön, kannattaa käydä esim. lähimmältä katsastuskonttorilta kysymässä asennuksen laillisuutta omassa autossa. Myös umpion pitää olla hyväksytty xenoneille.
Siksi laitoin vaan tän et ei tule porukalle paskaa niskaan ku menee katsastukseen.Tääläpäin ollaan aika tarkkoja noista hommista.Mulle sanottiin et ota pois noi tai et saa leimaa.Sit näytin paperit inssille niin voi pojan vitutuksen määrää ku hoksas et on alkuperäset.SE jos joku lämmitti mun sydäntä!!
Volkwagen passat variant 2.0 -04
opelixi meni lunariin
opelixi meni lunariin
Jahas, no mitäs papereita näytit inssilleose kirjoitti:Mikäli aikoo ottaa jälkiasennussarjan tieliikennekäyttöön, kannattaa käydä esim. lähimmältä katsastuskonttorilta kysymässä asennuksen laillisuutta omassa autossa. Myös umpion pitää olla hyväksytty xenoneille.
Ja ihmekö tuo on jos sun xenoneihin huomiota kiinnittävät, 10000k hehkut on jo niin siniset että varmaan jo laittomuuden rajalla ovat...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Oli sillon umpioissa kiinni 4300k hehkut.Kiinnitti huomion koska autossa oli koko umpion "kiertävät"luomet niihinki kysyttiin tuv laput,ja umpioihin kysyttiin paperit ja ne oli ja paperit on pyydetty ku auto on ostettu OPEL liikkeestä koska tiedettiin et tullaan kysymään.Ja ne hehkut mitkä nyt on autossa kiinni ovat koska musta ne on hyvännäköset.Onko se rikos!Ja hehkut on e-hyväksytyt 
Paperit mitä pyysi oli näitten umpioiden numerot jotka tarkastivat liikkeeltä että ovat tehdasasennetut.EIKÄ jäkeenasennetut.
Paperit mitä pyysi oli näitten umpioiden numerot jotka tarkastivat liikkeeltä että ovat tehdasasennetut.EIKÄ jäkeenasennetut.
opelixi meni lunariin
opelixi meni lunariin
En se miekään ihan tyhmä ole.En kai mie tänne kirjottelis jos en tietäs asioista vittuakaan.Yritin olla vaan ystävällinen teille ja kertoa mitä mulle on käyny noitten xenonien kans 
Mun tietääkseni ei ole laitonta laittaa 10000k hehkuja mut jos menee 12000k yli niin sit.Nythän myydään vaikka mitä eriväri hehkuja on keltasta,pinkkiä,vihreetä sun muuta ne on sit laittomia.
Mun tietääkseni ei ole laitonta laittaa 10000k hehkuja mut jos menee 12000k yli niin sit.Nythän myydään vaikka mitä eriväri hehkuja on keltasta,pinkkiä,vihreetä sun muuta ne on sit laittomia.
opelixi meni lunariin
opelixi meni lunariin
-
corsailija
- 'Kapitän'

Kiitokset vaan varoittelusta, sen vuoksi hankinkin toiset kannat että voi suikkalakin syynäykseen laitella hehkut. Astmani voi katsastaa juuri tässä syksyllä sopivasti, niin voin talven ajan olla "rikollinen" ja laittaa keväällä hehkut takaisin paikoilleen.ose kirjoitti: Siksi laitoin vaan tän et ei tule porukalle paskaa niskaan ku menee katsastukseen.Tääläpäin ollaan aika tarkkoja noista hommista.Mulle sanottiin et ota pois noi tai et saa leimaa.Sit näytin paperit inssille niin voi pojan vitutuksen määrää ku hoksas et on alkuperäset.SE jos joku lämmitti mun sydäntä!!
Tästä vois kyllä sanoa että ihmettelen suuresti että jos autossa alkuperäisasenteiset xenonit niin miksi ihmeessä pyytää jo valmiiksi papereita OPELILTA. Ja kyllä on suikkalakin tehtävä osoittaa xenonit laittomiksi, ei se riitä että sanoo vain että otapa pois vaan kyllä sen suikkalakin täytyy se jollain pystyä näyttää toteen että laittomista valoista on kyse. Mistä tiesit että sulta tullaan kyseleen xenoneista katsastuksen yhteydessä??ose kirjoitti:Oli sillon umpioissa kiinni 4300k hehkut.Kiinnitti huomion koska autossa oli koko umpion "kiertävät"luomet niihinki kysyttiin tuv laput,ja umpioihin kysyttiin paperit ja ne oli ja paperit on pyydetty ku auto on ostettu OPEL liikkeestä koska tiedettiin et tullaan kysymään.Ja ne hehkut mitkä nyt on autossa kiinni ovat koska musta ne on hyvännäköset.Onko se rikos!Ja hehkut on e-hyväksytyt
Ja eipäs ole Rovaniemen suunnalta tullut muutakuin sulta tietoa että ollaan tarkkoja xenonvalojen kans
Pidä hehkus, ei oo mun asia mutta mainitsin vain koska sinistä valoa ei eteenpäin saa näyttää ja tuo 10000k on jo sininen...
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Kaikenlaista saa myydä, eriasia on sit laillisuuksien kans. Periaatteessa jälkkärisarjatkin on laittomia mutta sekin on toisaalta kakspiippuinen juttu.(Tähän joku tietenki täällä kirjoittelevista puuttuu)ose kirjoitti:En se miekään ihan tyhmä ole.En kai mie tänne kirjottelis jos en tietäs asioista vittuakaan.Yritin olla vaan ystävällinen teille ja kertoa mitä mulle on käyny noitten xenonien kans
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Multahan katottiin siellä konekkin et ollaanko sitä viritetty koska mun se moottorinsuojan muovi oli maalattu.Enhän mä voi sille mitään et mun autoa on katottu jotenki tarkasti.Ja sen sanon et 4300k on paljon parempi ku 10000k, Ja suikkalakki sano sen six ku mulla oli pissapojat poistettu koska en tykkää niistä.Six se oli niin vaikeeta.Pitäs olla kuulemma aina pissapojat kiinni kun on xenonit.Mut nyt on kaikki kunnossa.Kyllä ne vaan näkee kaikki.No niittenhän se on työ nähä jos joku puuttuu.
opelixi meni lunariin
opelixi meni lunariin
Ajovaloissa on oltava hyväksyntä Xenon- käyttöön, mikäli Xenon- jälkiasennussarjaa käytetään tieliikenteessä.
Ajoneuvohallintokeskuksen oheistus koskien jälkiasennettavia Xenon- valosarjoja:
Xenon-ajovaloilla on aina oltava pesulaite. Tämä koskee myös jälkiasennettavia xenon-ajovaloja.
- Lähivalojen (ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu) suuntauksensäätölaite tulee olla 01.01.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetussa autossa, jos auto on 01.01.1994 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia.
- Lähivalojen (ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu) suuntauksensäätölaite tulee olla kaikissa 14.06.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa (ennen 01.01.1994 tyyppikatsastetut mallit kuitenkin 01.07.1995 lähtien).
- Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa.
Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOT hyväksytyillä ajovaloilla ja niiden tilalle vaihdetaan DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta.
Nuo kun täsmää niin ei luulis suikkalakilla olevan mitää sanottavaa umpioista ja xenoneista.
Ajoneuvohallintokeskuksen oheistus koskien jälkiasennettavia Xenon- valosarjoja:
Xenon-ajovaloilla on aina oltava pesulaite. Tämä koskee myös jälkiasennettavia xenon-ajovaloja.
- Lähivalojen (ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu) suuntauksensäätölaite tulee olla 01.01.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetussa autossa, jos auto on 01.01.1994 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia.
- Lähivalojen (ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu) suuntauksensäätölaite tulee olla kaikissa 14.06.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa (ennen 01.01.1994 tyyppikatsastetut mallit kuitenkin 01.07.1995 lähtien).
- Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa.
Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOT hyväksytyillä ajovaloilla ja niiden tilalle vaihdetaan DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta.
Nuo kun täsmää niin ei luulis suikkalakilla olevan mitää sanottavaa umpioista ja xenoneista.

Mikä johto siellä on niin erilainen??ryynanen kirjoitti:kertokaapa nyt asiasta kokemusta omaavat, et miten toi xenon sarja astra g:hen, ku ainakaan kuvissa ei toi xenonautovalot.com sarjan johto oo läheskään sinnepäin mitä toi astran oma johto on, et joutuuko pätkiin johtoja vai miten ootte kytkeny?
Astran oma virtajohto käy suoraan ballastiin, ainoastaan napaisuus täytyy vaihtaa. Muutossarja ei käy suoraan G Astraan koska G Astrassa H7-polttimo sellasessa "adapterissa" kiinni, joten joudut ostamaan toiset adapterit merkkiliikkeestä tai sit tuhoamaan ne jo olemassa olevat. Hehkun kiinnitys siihen kantaan sit jollain liimalla tai miten nyt sattuu parhaaksi asian näkemään.
Enempää en asiasta tiedä koska itellä on jälkiasenteiset D2S kannalla olevat xenonit...
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
-
corsailija
- 'Kapitän'

Nyt kerkesin viimeinkin viikonloppuna asennella Kaitzun toimittamat H7 xenonit omaani. Valitettavasti en muistanut ottaa kameraa mukaan, mutta homma meni näin:
- ostin merkkiliikkeestä toiset kannat (7€ kappale), jotka tuhosin xenoneita varten
- porasin reiät uusiin kantoihin. Vaatiin aika ison reiän ainakin nuo AMP:n sarjat, oisko ollut jotain 15mm. Jos viitsii irroittaa liittimet polttimoiden pihoista, niin pääsee tietenkin pienemmällä reiällä, mutta itse jätin kaikki liitokset alkuperäisiksi. Sisuskalut kannasta lähtee tietysti reiän mukana.
- liimasin parilla pikaliimatipalla xenonit reitettyihin kantoihin asennusta helpottamaan
- laitoin polttimot umpioihin
- tiivistin kantaan poraamani reiän sikakitillä. En tosin tiedä että miten tuo sika kestää kuumuutta, mutta en usko että tuo kovin paljoa 35W teholla kuumenee.
- tökin piuhat kiinni. Jätin alkuperäiset kannat piuhojen päihin, jotta sai xenon-kitin johdot suoraan niihin. Parempi tietysti ois jos hommais semmosen liittimen mikä kävisi suoraan siihen auton omaan johtosarjaan.
Aika kivuttomastihan nuo sinne asentui, mutta noiden ballastien sijoitteluhan se tuottaa aina suurimman ongelman. Mutta nyt kyllä näkee
Varsinkin kun laitoin vielä toisen (H3) kitin apupitkiin (225 bosch)
Pikemminkin epäilyttää että kun tulee kunnolla lunta että käykö pää kipeäksi tuosta valon määrästä 
- ostin merkkiliikkeestä toiset kannat (7€ kappale), jotka tuhosin xenoneita varten
- porasin reiät uusiin kantoihin. Vaatiin aika ison reiän ainakin nuo AMP:n sarjat, oisko ollut jotain 15mm. Jos viitsii irroittaa liittimet polttimoiden pihoista, niin pääsee tietenkin pienemmällä reiällä, mutta itse jätin kaikki liitokset alkuperäisiksi. Sisuskalut kannasta lähtee tietysti reiän mukana.
- liimasin parilla pikaliimatipalla xenonit reitettyihin kantoihin asennusta helpottamaan
- laitoin polttimot umpioihin
- tiivistin kantaan poraamani reiän sikakitillä. En tosin tiedä että miten tuo sika kestää kuumuutta, mutta en usko että tuo kovin paljoa 35W teholla kuumenee.
- tökin piuhat kiinni. Jätin alkuperäiset kannat piuhojen päihin, jotta sai xenon-kitin johdot suoraan niihin. Parempi tietysti ois jos hommais semmosen liittimen mikä kävisi suoraan siihen auton omaan johtosarjaan.
Aika kivuttomastihan nuo sinne asentui, mutta noiden ballastien sijoitteluhan se tuottaa aina suurimman ongelman. Mutta nyt kyllä näkee
Itselleni tuli takuuseen uusi xenon sarja g-astraani, ku entinen meni palamaan siis sarjan ballasti. No nyt ihan huvikseen nappasin uuden sarjan johdoista kuvan ja selvitin siihen kirjoittamalla et miten aattelin johdot kytkeä. Eli tässä kuva:

Ps. Jos jollakin viisaammalla on sanottavaa kytkennästä tai on asentanut ne g-astraansa erillälailla niin otan kommentit mielelläni vastaan

Ps. Jos jollakin viisaammalla on sanottavaa kytkennästä tai on asentanut ne g-astraansa erillälailla niin otan kommentit mielelläni vastaan