Millaisia kokemuksia rengasäänistä, astra G:ssä ?
Mulla on Astra G 1.8 sport vm. -99, 3 ov.
Laitoin ekaa kertaa mukana tulleet kesärenkaat alle (16/205/50), jotka olivat GoodYear Eagle F1:set.
Hämmästyin noista renkaista tulevia todella kovia rengasääniä. Onkohan renkaissa jotain vikaa, vai ovatko vain noin äänekkäät ihan normaalisti?
Luulisi että 50 sarjalainen ja vielä noinkin laadukas sellainen, ei olisi kovin äänekäs ajaa.
Autoa ei ole madallettu, eikä siinä ole kovempia puslia, jotka osaltaan voisivat selittää ääniä. Eivätkä renkaat pyöri väärään suuntaan.
Mitkä olisivat oikeat rengas paineet?
<font size=-1>[ This Message was edited by: P.J. on 2003-05-04 16:48 ]</font>
Laitoin ekaa kertaa mukana tulleet kesärenkaat alle (16/205/50), jotka olivat GoodYear Eagle F1:set.
Hämmästyin noista renkaista tulevia todella kovia rengasääniä. Onkohan renkaissa jotain vikaa, vai ovatko vain noin äänekkäät ihan normaalisti?
Luulisi että 50 sarjalainen ja vielä noinkin laadukas sellainen, ei olisi kovin äänekäs ajaa.
Autoa ei ole madallettu, eikä siinä ole kovempia puslia, jotka osaltaan voisivat selittää ääniä. Eivätkä renkaat pyöri väärään suuntaan.
Mitkä olisivat oikeat rengas paineet?
<font size=-1>[ This Message was edited by: P.J. on 2003-05-04 16:48 ]</font>
Eaglen ajo-ominaisuudet voi olla huippuluokkaa, mutta helposti sen saavuttamiseksi on tingitty esim. ajomelussa tai vesiliirto-ominaisuuksissa.On 2003-05-04 16:45, P.J. wrote:
Mulla on Astra G 1.8 sport vm. -99, 3 ov.
Tuo rengaskoko on varsin matala, jos käytät yleisempää kokoa (195/60/15) niin uskoisin olevan selvästi hiljaisempi, vaikkakin omasta mielestäni noillakin Astra on aivan liian äänekäs. 1.6:ssa oli vielä 185/65/14 koko, tiedä sitten onko suositeltu 1.8:lle (kts. rekisteriote)
Kuten aiemmin tuli esiin, renkaiden kuluneisuus vaikuttaa aika merkittävästi äänitasoon.
Omien kokemusteni mukaan Astran on luokkansa äänekkäin rengasäänistä katsottuna.
t. Mikko
Itse olen samaa rengasmelua harmitellut caravanissa (siinä vielä pahempi..215/45-17).
Onkos kukaan tätä lukeva 'menestyksekkäästi' vaimentanut autoaan? Luetaan pois nuo ääniset ja noiskillerit..vaikka hyviä ovatkin. Itse ajattelin kesällä ainakin takakontin kaikki peltipinnat massata/'bitumittaa'. Myös ovia ajettelin yrittää vaimentaa.
Onkos kukaan tätä lukeva 'menestyksekkäästi' vaimentanut autoaan? Luetaan pois nuo ääniset ja noiskillerit..vaikka hyviä ovatkin. Itse ajattelin kesällä ainakin takakontin kaikki peltipinnat massata/'bitumittaa'. Myös ovia ajettelin yrittää vaimentaa.
severi: En ole ongelmia huomannut..ainakaan vielä. Takana kestää pohjata alusta eikä rutise kumit. Edessä ihan linkkuun käännettäessä vähän jossain rahisee jos nokka alhaalla. Takana on selkeesti lokareiden sisällä, edessä vähän lähempänä reunoja (joihin en ole koskenut).
Mulla on vanteissa et jotain 40mm (kun alkup. 49). Noi on kooltaan(kehä) siinä ylärajalla, mut tuo kumi kokohan löytyy vakiona coupesta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: pine on 2003-05-05 18:07 ]</font>
Mulla on vanteissa et jotain 40mm (kun alkup. 49). Noi on kooltaan(kehä) siinä ylärajalla, mut tuo kumi kokohan löytyy vakiona coupesta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: pine on 2003-05-05 18:07 ]</font>