astra:n nykimen
astra:n nykimen
elikkä ongelma on tämä. nykii ihan helvetisti kun yrittää ajaa eli ei suomeks ole vetoja yhtään, nyt sit alkanut tekemään sitä että tukehtuu kun yrittää lähtee liikkeelle. tyhjäkäynnilla auto käy hyvin ja tasaisesti, mutta ku lyö pedaalin pohjjaan niin rupee röpöttämään. autoon on vaihdettu tulpat, virranjaka, jakopää, bensa suodatin. mielessä käynyt että olisiko vika lambdassa (paikalla joku tarvike lamnda).
auto on opel astra vm. 91 1.6i 8v apua kaivataa nopeasti!
auto on opel astra vm. 91 1.6i 8v apua kaivataa nopeasti!
- Astrax Sport
- 'Senator'

Re: astra:n nykimen
Itsellä G Astra vm. -99 1,6 16V ja ongelmana juurikin samanlainen vika.Rakimm kirjoitti:elikkä ongelma on tämä. nykii ihan helvetisti kun yrittää ajaa ...
Käy ja kukkuu kaikilla pytyillä tyhjäkäynnillä sekä korkeilla kierroksilla.
Myöskin hitaasti kaasua annettaessa ei nyki. Hiukankin rivakampi kaasun lisäys niin aloittaa nykimisen ja auto ilmeisesti käy vain 3 pytyllä.
Löysitkö (tai kukaan muu löytänyt) vikaa ja saanut sitä korjattua?
Oliko vikana pakoventtiili, puolanippu vaiko joku muu?
-
röpönikkari
- 'Admiral'

Itseäni quotaten.tool kirjoitti:
Itsellä G Astra vm. -99 1,6 16V ja ongelmana juurikin samanlainen vika.
Palstaa selatessani alkaa mietityttämään josko vika olisikin EGRssä. Josko sen tulppaisi.
Peukalo keskellä kämmentä noiden autojen suhteen, mutta nythän tossa on oiva aihio opetella.
Vinkkejä, vihjeitä ja arvauksia asian suhteen otetaan mielellään vastaan.
Moottorihan siis on tarkemmin X16XEL.
taisivat vian löytää, oli muistaakseni putki tukossa....
Ei ainakaan vika korjaantunut ton EGR:n tukkimisella.ooopel kirjoitti:taisivat vian löytää, oli muistaakseni putki tukossa....
Putki on vaihdon tarpeessa muutenkin.
Eli testataanpa senkin vaihdolla seuraavaksi ja painemittauksella sitten seuraavana.
Toivottavasti ois putki tukossa vaan..
Edit: 4500 kierroksilla alkaa vetämään kunnolla eikä nyi yhtään.
mulla oli kans samaa vikaa ja oli tarvike lamda.. vaihdettiin ihan alkuperäseen... ensin ei mitään vaikutusta et alkais toimiin mutta muutaman päivän jälkeen alko toimiin ... mulla palo lisäks moottorin merkki häiriö valo ... jälki sairaudeks on jääny se nykiminen kylmänä... mutta kun moottori vähän lämpiäää niiin ei mitään vikaa... en valita kuhan lämpösenä liikkuu...
Mulla on samaa vikaa, eli reilummin kaasua antaessa, etenkin alakierroksilla pätkii. Koneena sama X16XEL. Onko vikaa selvinnyt? Ilmottelehan jos keksit vian? Todella kiusallista tuo välillä.tool kirjoitti:Itsellä G Astra vm. -99 1,6 16V ja ongelmana juurikin samanlainen vika.
Sytytyspakka/kasetti vaihtoon ja nyt pelaa hyvin... ainakin toistaiseksiJUPK kirjoitti: Mulla on samaa vikaa, eli reilummin kaasua antaessa, etenkin alakierroksilla pätkii. Koneena sama X16XEL. Onko vikaa selvinnyt? Ilmottelehan jos keksit vian? Todella kiusallista tuo välillä.