G astraa ostamassa/asiaa

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'

G astraa ostamassa/asiaa

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

Nyt alkaa tuo Calibra vituttamaan sen verran paljon, että olkais oleen auton vaihto kyllä enemmän kuin toivottu.

Silmäni olen iskenyt G Astraan. Yksi sellainen on jo ollut 1.6 16v koneella sedanina. Enimmäkseen kiinnostaisi Sedani, farkku tai coupe, mutta ei missään nimessä hb:tä.
Lähinnä kiinnostaisi kokemukset tuosta 1.8 koneesta kummallakin teho versiolla myös kokemukset 2.0 (itsekkin ajellut sellaisella) ja tottakai 2.2 koneesta. Muuten auto on tuttu minulle, mutta nuo kone vaihtoehdot olisi kyllä kiva tuntea hieman tarkemmin. Joten ei muuta kuin risuja ja ruusuja peliin arvon clubilaiset ja muut täällä pyörivät.

Edit: pakko muokata vähän otsikkoa. Alkaa vähän eksymään aiheesta.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
ap85
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ap85 »

Itseä kiinnostaisi kanssa, olisi tarkoitus vaihtaa tuo nykyinen ilmastoituun ja isommalla koneella varustettuun ensi kesään mennessä. Itse olen ajatellut välttää noita ketjullisia 2.2 litraisia kun ihmisillä on ollut mielestäni liikaa ongelmia noiden ketjujen kanssa.
Skoda Octavia TDI
E Partanen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja E Partanen »

Mulla on G Astra 2.0 koneella. Mitähän haluaisit siitä kuulla? Mielestäni on erikoista, että kaikki jakopään stefat on pitänyt vaihtaa hiljattain, vaikka autolla on menty vasta 140tkm. Autolla tosin on ikää jo 7 vuotta, joten kai nuo kylmäkäynnistykset ovat stefoja kuluttaneet, vaikka kilometrejä ei vielä ole kovin paljoa. Käynniltään melko hiljainen, ainakin kun on kunnossa -oletan, että omani on kunnossa. Kulutus matka-ajossa, jossa kaksi kolmasosaa motaria vauhdilla 130km/h, 7.5l/100km. Mielestäni kohtuullinen kulutus.
fox78
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja fox78 »

Itselläni on Astra g 1.8 vuosimallia 01...
Itse olen ajannut kohta 70 000, hyvin on vaan pelannut...
Nyt mittarissa 133 000km... Tämä on tuolla z18 tyypin koneella...
McGangsta
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McGangsta »

Itellä myös G farmari vuodelta -99, tosin 1.6 koneella :)
Ihan mukava peli ja toistaiseksi ei mitään ongelmia ole ollut (jos ei lasketa jo ostaessa olleita, jotka on tarkoitus saada kuntoon seuraavan huollon yhteydessä).
Ajettu 186tkm ja hyvin kukkuu. Ja tämän kun ostin niin siirryin manuaalivaihteisesta autosta automaatin pariin, mihin olen myös ollut tyytyväinen - varsinkin aamuruuhkassa ;D
tommyt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Mulla oli aikoinaan vuoden 2002 92kW 1.8 Astra ja siinä moottori pelasi hyvin eikä syönyt öljyä. Sillä koneella kokemusta tuli 65000km. Sisämelu noissa Astroissa vaan on sitä luokkaa että itse katselisin ennemmin Vectroja.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.
E Partanen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja E Partanen »

Samanikäisiä Vectroja ei muistaakseni mainostettu aikoinaan sanoilla: "Ruostuu kuin kala". B-koppasen Vectran ominaisuuksiin taitaa kuulua vielä vähän se ruostuminen. G-Astran kanssa ei ruosteen kanssa niin ongelmia.

Rengasäänet sinne Astran sisään kantautuu kyllä vähäsen. Asiaan voinee vaikuttaa paljolti rengasvalinnoilla. Juuri laitettiin alle 7 vuotta vanhat Nokian nastarenkaat, niin ääntä riittää kyllä. Kesärenkailla äänet ei olleet kovinkaan pahat, vaikka yleensä olen yliherkkä melulle.
whathifi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja whathifi »

fox78 kirjoitti:Itselläni on Astra g 1.8 vuosimallia 01...
Itse olen ajannut kohta 70 000, hyvin on vaan pelannut...
Nyt mittarissa 133 000km... Tämä on tuolla z18 tyypin koneella...
kerrohan muita käyttökokemuksia, jos tulee jotain tähdellisempää mieleen?

tuo vaihtumassa ehkäpä

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=140057

tähän

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?reg_no=GEO-418
Vectra C Estate -07
TEPE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TEPE »

Koitappa Omenalimu arvata millä ite nykyään taas ajelen :) astra g 2.0L 16v ja sedan tottakai. Väri luonnollisesti hopea mikäpä muukaan....Oi tätä elämisen ja ajmisen riemua fordin jälkeen :lol:
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
unique
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja unique »

2.2 ketjuongelmat korjattu -03 mallissa..
Astra G 1.6
Astra H 1.7
boomerang
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja boomerang »

Itsellä ollut Astra G (-01) 1.8 koneella 2 vuotta, tässä ajassa tullut ajettua yli 30 000km, nyt mittarissa 95 000km. Varsin varmatoiminen auto, ilmastoinnin magneettikytkin on pitänyt vaihtaa uuteen, muuten selvinnyt pelkillä määräaikaishuolloilla.

Itse kyllä suosittelen ehdottomasti 1.8 (125hv) koneella tuota Astraa, koska ero tuohon 1.6 koneeseen on sen verran olennainen. Varsinkin ohituskiihtyvyys tuossa 1.8 on ihan toista luokkaa. Valinnanvaraa tosin enemmän noissa 1.6 Astroissa. Oma mielipide on se että 1.8 koneella oleva on myös varmatoimisempi. Muutenkin suosittelen katsomaan 2001 ja sitä uudempia.

ps. Astra G:stä 1.8 löytyy googlettamalla melko paljon käyttäjäkokemuksia, joten turha tässä alkaa toistamaan jo kirjoitettua.
- I give law a bad name
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Onko jotkut huomannu jotain eroa kulkupuolessa 1.8 85kW vs. 1.8 92kW?
Zafira ainakin tuntuu ihan yhtä nop... laiskalta tolla 92kW versiolla :D Luulis sen eron kuiteski jossain näkyvän, mutta ei.
SorZa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja SorZa »

Täällä 1.8 16V 115hp. Tyytyväinen olen ollut..
Kulutus maantieajossa n. 5.9l/100km ajotietokoneen mukaan, riittävän pirteä, alle 10sek 0-100km/h :D Öljyä ei syö, jakoremmin vaihdatin eikä hintakaan ollut paha, 290e opel liikkeessä..
Kuva
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

TEPE kirjoitti:Koitappa Omenalimu arvata millä ite nykyään taas ajelen :) astra g 2.0L 16v ja sedan tottakai. Väri luonnollisesti hopea mikäpä muukaan....Oi tätä elämisen ja ajmisen riemua fordin jälkeen :lol:
Eikös Tepe vähän harmita ettei ole enään irmelin lippoja kiinni? tai niin mistäs minä tiedän mitä lippoja sulla on ;) Alkaa todellakin menemään tuon Calibran kanssa hermot. Tosin kohtahan siihen on kaikki kuluvat osat vaihettukkin. Tollanen 2litranen sedan ois kyllä NAM.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
TEPE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TEPE »

Omenalimu kirjoitti:
TEPE kirjoitti:Koitappa Omenalimu arvata millä ite nykyään taas ajelen :) astra g 2.0L 16v ja sedan tottakai. Väri luonnollisesti hopea mikäpä muukaan....Oi tätä elämisen ja ajmisen riemua fordin jälkeen :lol:
Eikös Tepe vähän harmita ettei ole enään irmelin lippoja kiinni? tai niin mistäs minä tiedän mitä lippoja sulla on ;) Alkaa todellakin menemään tuon Calibran kanssa hermot. Tosin kohtahan siihen on kaikki kuluvat osat vaihettukkin. Tollanen 2litranen sedan ois kyllä NAM.
No juu vähäsen tietysti, mutta koitetaan kehitellä tuosta nykyisestä jotain ettei ihan pappamallille näyttäs :) Sattu vielä olemaan CDX malli niin on vähän enämmän noita varusteitakin. Mitä nyt käsijarru jumii pakkasella, ja tyhjäkäynti aaltoilee välillä. No viat on kuitenkin tiedossa ja korjataan kun keretään :) Fordissa oli se ongelma, ettei sille osannut oikein mitään tehdä kun ei tiennyt. Opelia nyt osaa "korjata" vaikka silmät kiinni :)
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Vastaa Viestiin