G astraa ostamassa/asiaa
G astraa ostamassa/asiaa
Nyt alkaa tuo Calibra vituttamaan sen verran paljon, että olkais oleen auton vaihto kyllä enemmän kuin toivottu.
Silmäni olen iskenyt G Astraan. Yksi sellainen on jo ollut 1.6 16v koneella sedanina. Enimmäkseen kiinnostaisi Sedani, farkku tai coupe, mutta ei missään nimessä hb:tä.
Lähinnä kiinnostaisi kokemukset tuosta 1.8 koneesta kummallakin teho versiolla myös kokemukset 2.0 (itsekkin ajellut sellaisella) ja tottakai 2.2 koneesta. Muuten auto on tuttu minulle, mutta nuo kone vaihtoehdot olisi kyllä kiva tuntea hieman tarkemmin. Joten ei muuta kuin risuja ja ruusuja peliin arvon clubilaiset ja muut täällä pyörivät.
Edit: pakko muokata vähän otsikkoa. Alkaa vähän eksymään aiheesta.
Silmäni olen iskenyt G Astraan. Yksi sellainen on jo ollut 1.6 16v koneella sedanina. Enimmäkseen kiinnostaisi Sedani, farkku tai coupe, mutta ei missään nimessä hb:tä.
Lähinnä kiinnostaisi kokemukset tuosta 1.8 koneesta kummallakin teho versiolla myös kokemukset 2.0 (itsekkin ajellut sellaisella) ja tottakai 2.2 koneesta. Muuten auto on tuttu minulle, mutta nuo kone vaihtoehdot olisi kyllä kiva tuntea hieman tarkemmin. Joten ei muuta kuin risuja ja ruusuja peliin arvon clubilaiset ja muut täällä pyörivät.
Edit: pakko muokata vähän otsikkoa. Alkaa vähän eksymään aiheesta.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
-
E Partanen
- 'Admiral'

Mulla on G Astra 2.0 koneella. Mitähän haluaisit siitä kuulla? Mielestäni on erikoista, että kaikki jakopään stefat on pitänyt vaihtaa hiljattain, vaikka autolla on menty vasta 140tkm. Autolla tosin on ikää jo 7 vuotta, joten kai nuo kylmäkäynnistykset ovat stefoja kuluttaneet, vaikka kilometrejä ei vielä ole kovin paljoa. Käynniltään melko hiljainen, ainakin kun on kunnossa -oletan, että omani on kunnossa. Kulutus matka-ajossa, jossa kaksi kolmasosaa motaria vauhdilla 130km/h, 7.5l/100km. Mielestäni kohtuullinen kulutus.
Itellä myös G farmari vuodelta -99, tosin 1.6 koneella 
Ihan mukava peli ja toistaiseksi ei mitään ongelmia ole ollut (jos ei lasketa jo ostaessa olleita, jotka on tarkoitus saada kuntoon seuraavan huollon yhteydessä).
Ajettu 186tkm ja hyvin kukkuu. Ja tämän kun ostin niin siirryin manuaalivaihteisesta autosta automaatin pariin, mihin olen myös ollut tyytyväinen - varsinkin aamuruuhkassa ;D
Ihan mukava peli ja toistaiseksi ei mitään ongelmia ole ollut (jos ei lasketa jo ostaessa olleita, jotka on tarkoitus saada kuntoon seuraavan huollon yhteydessä).
Ajettu 186tkm ja hyvin kukkuu. Ja tämän kun ostin niin siirryin manuaalivaihteisesta autosta automaatin pariin, mihin olen myös ollut tyytyväinen - varsinkin aamuruuhkassa ;D
-
E Partanen
- 'Admiral'

Samanikäisiä Vectroja ei muistaakseni mainostettu aikoinaan sanoilla: "Ruostuu kuin kala". B-koppasen Vectran ominaisuuksiin taitaa kuulua vielä vähän se ruostuminen. G-Astran kanssa ei ruosteen kanssa niin ongelmia.
Rengasäänet sinne Astran sisään kantautuu kyllä vähäsen. Asiaan voinee vaikuttaa paljolti rengasvalinnoilla. Juuri laitettiin alle 7 vuotta vanhat Nokian nastarenkaat, niin ääntä riittää kyllä. Kesärenkailla äänet ei olleet kovinkaan pahat, vaikka yleensä olen yliherkkä melulle.
Rengasäänet sinne Astran sisään kantautuu kyllä vähäsen. Asiaan voinee vaikuttaa paljolti rengasvalinnoilla. Juuri laitettiin alle 7 vuotta vanhat Nokian nastarenkaat, niin ääntä riittää kyllä. Kesärenkailla äänet ei olleet kovinkaan pahat, vaikka yleensä olen yliherkkä melulle.
kerrohan muita käyttökokemuksia, jos tulee jotain tähdellisempää mieleen?fox78 kirjoitti:Itselläni on Astra g 1.8 vuosimallia 01...
Itse olen ajannut kohta 70 000, hyvin on vaan pelannut...
Nyt mittarissa 133 000km... Tämä on tuolla z18 tyypin koneella...
tuo vaihtumassa ehkäpä
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=140057
tähän
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?reg_no=GEO-418
Vectra C Estate -07
Itsellä ollut Astra G (-01) 1.8 koneella 2 vuotta, tässä ajassa tullut ajettua yli 30 000km, nyt mittarissa 95 000km. Varsin varmatoiminen auto, ilmastoinnin magneettikytkin on pitänyt vaihtaa uuteen, muuten selvinnyt pelkillä määräaikaishuolloilla.
Itse kyllä suosittelen ehdottomasti 1.8 (125hv) koneella tuota Astraa, koska ero tuohon 1.6 koneeseen on sen verran olennainen. Varsinkin ohituskiihtyvyys tuossa 1.8 on ihan toista luokkaa. Valinnanvaraa tosin enemmän noissa 1.6 Astroissa. Oma mielipide on se että 1.8 koneella oleva on myös varmatoimisempi. Muutenkin suosittelen katsomaan 2001 ja sitä uudempia.
ps. Astra G:stä 1.8 löytyy googlettamalla melko paljon käyttäjäkokemuksia, joten turha tässä alkaa toistamaan jo kirjoitettua.
Itse kyllä suosittelen ehdottomasti 1.8 (125hv) koneella tuota Astraa, koska ero tuohon 1.6 koneeseen on sen verran olennainen. Varsinkin ohituskiihtyvyys tuossa 1.8 on ihan toista luokkaa. Valinnanvaraa tosin enemmän noissa 1.6 Astroissa. Oma mielipide on se että 1.8 koneella oleva on myös varmatoimisempi. Muutenkin suosittelen katsomaan 2001 ja sitä uudempia.
ps. Astra G:stä 1.8 löytyy googlettamalla melko paljon käyttäjäkokemuksia, joten turha tässä alkaa toistamaan jo kirjoitettua.
- I give law a bad name
Eikös Tepe vähän harmita ettei ole enään irmelin lippoja kiinni? tai niin mistäs minä tiedän mitä lippoja sulla onTEPE kirjoitti:Koitappa Omenalimu arvata millä ite nykyään taas ajelenastra g 2.0L 16v ja sedan tottakai. Väri luonnollisesti hopea mikäpä muukaan....Oi tätä elämisen ja ajmisen riemua fordin jälkeen
Irmscher DTM Edition Coupe -03
No juu vähäsen tietysti, mutta koitetaan kehitellä tuosta nykyisestä jotain ettei ihan pappamallille näyttäsOmenalimu kirjoitti:Eikös Tepe vähän harmita ettei ole enään irmelin lippoja kiinni? tai niin mistäs minä tiedän mitä lippoja sulla onTEPE kirjoitti:Koitappa Omenalimu arvata millä ite nykyään taas ajelenastra g 2.0L 16v ja sedan tottakai. Väri luonnollisesti hopea mikäpä muukaan....Oi tätä elämisen ja ajmisen riemua fordin jälkeen
Alkaa todellakin menemään tuon Calibran kanssa hermot. Tosin kohtahan siihen on kaikki kuluvat osat vaihettukkin. Tollanen 2litranen sedan ois kyllä NAM.
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!