Korinvaihtoauton katsastus
hyvä jos tuohon on saatu joku järki mukaan.
viime jouluna kun katsastin kadetin niin silloin paikallisen konttorin kanta oli että jos pitää muutoskatsastaa niin prosentit lasketaan automaattisesti uudelleen. autot joihin on tehty tekniikan vaihto tuo vaikuttaa prosentteja alentavasti.
nykyisten säänöjen mukaan kv-autolla saa ajaa vaikka maailman tappiin kunhan se on muuten kunnossa eikä tee mitään muutoksia jotka pitää muutoskatsastaa.
mutta mitä tapahtunee autolle jos joku aikaisempi muutos on "unohtunut" muutoskatsastaa ja se käy vasta nyt ilmi normaali vuosikatsastuksessa?
viime jouluna kun katsastin kadetin niin silloin paikallisen konttorin kanta oli että jos pitää muutoskatsastaa niin prosentit lasketaan automaattisesti uudelleen. autot joihin on tehty tekniikan vaihto tuo vaikuttaa prosentteja alentavasti.
nykyisten säänöjen mukaan kv-autolla saa ajaa vaikka maailman tappiin kunhan se on muuten kunnossa eikä tee mitään muutoksia jotka pitää muutoskatsastaa.
mutta mitä tapahtunee autolle jos joku aikaisempi muutos on "unohtunut" muutoskatsastaa ja se käy vasta nyt ilmi normaali vuosikatsastuksessa?
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Minä Käytin Omegan viimeviikon torstaina 25.10.2007 vuosikatsastus+muutoskatsastusAstrax Sport kirjoitti:juu ei mulla korinvaihtoa saati sitten tekniikanvaihtoa...ihan normaali katsastuksen yhteydessä tehty muutoskatsaastus. Ja tämän katsastusken suoritin elokuussa 2007.whathifi kirjoitti:niin juu korinvaihtohomman yhteydessä menee rosentit, mie taisin kirjotella näin normikatsastuksista..Astrax Sport kirjoitti:Kyllä mulla tuli madallus jousista prossat, nyt en muista tuliko toi 1% vai 2%...jompikumpi se oli.whathifi kirjoitti:ei mene, eikä isommista jarruistakaan ole mennyt, jos ei tekniikka vaadi sitä.Lonnqvist kirjoitti:Eikös nykyään voi mennä alustasarjastakin joku 1-2% ??
Lisäksi jouduin täyttämään lappusen minkä merkiset jouset, mistä hommattu jne.
Kyllä on Akella mennyt tarkaksi nää hommat...ilmeisesti niillä on ylimääräistä arkistotilaa mitä pitää täyttää
Itselle ei niin väliä noilla prossilla...ellei joskus innostu tai pakonedessä tekniikanvaihtoa ala harrastaa.
(alustasarjan jouset+isommat vanteet) niin prosentteja tuli otteeseen 0,5% jousista. Vanteista ei tullu
rosentteja...
Opel Omega MV6 -97
-
Aveci
Ei tullu kyllä meikäläisellekkää prosentteja vaikka muutoskatsastin tossa hetki sitten isommat vanteet + madalluksen vuosikatsastuksen yhteydessä..Ile__ kirjoitti:Minä Käytin Omegan viimeviikon torstaina 25.10.2007 vuosikatsastus+muutoskatsastusAstrax Sport kirjoitti:juu ei mulla korinvaihtoa saati sitten tekniikanvaihtoa...ihan normaali katsastuksen yhteydessä tehty muutoskatsaastus. Ja tämän katsastusken suoritin elokuussa 2007.whathifi kirjoitti:niin juu korinvaihtohomman yhteydessä menee rosentit, mie taisin kirjotella näin normikatsastuksista..Astrax Sport kirjoitti:Kyllä mulla tuli madallus jousista prossat, nyt en muista tuliko toi 1% vai 2%...jompikumpi se oli.whathifi kirjoitti: ei mene, eikä isommista jarruistakaan ole mennyt, jos ei tekniikka vaadi sitä.
Kyllä on Akella mennyt tarkaksi nää hommat...ilmeisesti niillä on ylimääräistä arkistotilaa mitä pitää täyttää
Itselle ei niin väliä noilla prossilla...ellei joskus innostu tai pakonedessä tekniikanvaihtoa ala harrastaa.
(alustasarjan jouset+isommat vanteet) niin prosentteja tuli otteeseen 0,5% jousista. Vanteista ei tullu
rosentteja...
http://www2.ake.fi/asiantuntija/lehti100/kori_a.htm

ja tietenkään kukaan edellisistä omistajista ei myönnä tehneensä mitään laittomia muutoksia.Viimeisten parin vuoden aikana AKE on maksuunpannut autoveron parista sadasta korinvaihtoautosta.
Koska käytetyt autot ovat tuotuina kalliita verotuksen takia, autojen uudistamisesta on muodostunut liiketoimintaa. Kärkkäinen kehottaa korinvaihtoauton ostajia huolellisuuteen, sillä vaikka mahdollinen vero 50 prosentin ylittyessä menee aina tekijän maksettavaksi, auto asetetaan maksamattoman veron takia käyttökieltoon riippumatta siitä, kuka on sen omistaja. Auton käyttöönotto edellyttää veron maksamisen lisäksi katsastamista uutena autona eli ns. rakennettuna ajoneuvona, jolloin auton on täytettävä uuden auton tekniset vaatimukset.
....
On ilmeisesti aika paljon katsastajasta kiinni. Kävin tänään katsastuksessa alustan ja vanteiden kera, niin tullut kummastakaa prosentteja. Hämmästelin itsekkin. Merkinnän sitten anto " oikean valon valokeila virheellinen".Aveci kirjoitti:Ei tullu kyllä meikäläisellekkää prosentteja vaikka muutoskatsastin tossa hetki sitten isommat vanteet + madalluksen vuosikatsastuksen yhteydessä..Ile__ kirjoitti:Minä Käytin Omegan viimeviikon torstaina 25.10.2007 vuosikatsastus+muutoskatsastusAstrax Sport kirjoitti:juu ei mulla korinvaihtoa saati sitten tekniikanvaihtoa...ihan normaali katsastuksen yhteydessä tehty muutoskatsaastus. Ja tämän katsastusken suoritin elokuussa 2007.whathifi kirjoitti:niin juu korinvaihtohomman yhteydessä menee rosentit, mie taisin kirjotella näin normikatsastuksista..Astrax Sport kirjoitti: Kyllä mulla tuli madallus jousista prossat, nyt en muista tuliko toi 1% vai 2%...jompikumpi se oli.
rosentteja...
eli kun minun autoon on vaihdettu kori ovineen ja luukkuineen + puskurit niin ne saa vaihtaa uudestaan.kadettgsi kirjoitti:
Ja kyllähän kv-autoon saa vaihtaa "kuluvia" ja kerran vaihdettuja osia mielin määrin...
menisköhän läpi jos vaihtaisi ruosteisen korin tilalle uuden ruosteettoman ja vaikka pirteämmän värisen korin.
gse70 kirjoitti:Onko kellään tietoa tuosta prosenttien paukkumisesta kuka lopulta maksaa viulut? Ilmeisesti nykyinen omistaja?
Nykyinen omistaja. Eikai niitä ole pakko maksaa. Ja jos maksat, et saa vanhaa autoa koskaan kilpiin. Nimittäin siitä pätkähtää sillä hetkellä uusi auto, jonka turvallisuus ja päästöt pitää täyttää nykyiset vaatimukset. Järkevää, eikö totta...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Mahtaa olla mielenkiintosta lähteä katsastamaan tota mun mantaa kun auto on purettu täysin osiin ja maalattu uusittu tai kunnostettu joka osa tosin mitään muutoksia "uskoo ken tahtoo"viime katsastuksesta ei ole tehty. on siinä varmaan inssille selittämistä että mitään ei ole muutettu paitsi väritys niin sisältä kuin päältäkin eipä taida kaveri uskoa 
mahtaako tää olla kv:auto kun otteessa lukee korikehikko vaihdettu, ja prosennteja ei ole milläs todistat inssille mitä on tehty ja mitä ei
mahtaako tää olla kv:auto kun otteessa lukee korikehikko vaihdettu, ja prosennteja ei ole milläs todistat inssille mitä on tehty ja mitä ei
Tuo ei tarkoita että välttämättä olis korinvaihto sanan oikeassa merkityksessä, voi olla myös kolarikorjattu korikehikko vaihtamalla..Beeascona kirjoitti:Korinvaihtopa hyvinkin...williami kirjoitti:mahtaako tää olla kv:auto kun otteessa lukee korikehikko vaihdettu
Oliko moottorissa ym osissa maalitäppiä tai muita merkintöjä? Nimittäin jos niitä ei enään ole niin voi voi...
....eli todelliset prosentit on aivan kauheet tollasessa tapauksessa.....
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]