Kiveniskuja b-vectran tuulilasiin
Onko muut b-vectran omistajat huomanneet, että auton tuulilasi olisi herkkä kiveniskuille? Itselle on nimittäin nyt tullut jo kahteen b-mallin vectraan aivan samanlainen kiveniskemä, joskin nyt viimeksi aavistuksen alemmaksi (kuitenkin keskelle tuulilasia)... Eli onko b-vectrassa vaan toi tuulilasi jotenkin sopivassa kulmassa, ja sopivan mukavasti "jännittynyt", että se vaan ottaa noi kivet aika joustamattomasti vastaan ?!? vauhtia ei kuitenkaan kummassakaan tapauksessa ole ollut kuin 80 luokkaa...
Ei ole vielä omassa käytössä vielä tullut, mutta ostin -98 vectran ja siinä oli jo valmiiks oikeassa alalaidassa reunasta reunaa tuulilasi halki ja samoin 2 ilmeisesti poraamalla pahemman halkeamisen estämiseksi porattua reikää.
Jossain muussakin keskustelussa on tullut vastaan tuulilasin herkkä rikkoituminen näissä "vekkuleissa".
Jossain muussakin keskustelussa on tullut vastaan tuulilasin herkkä rikkoituminen näissä "vekkuleissa".
Mulla on 2001 Astra, ja siinä on tullut myös pari kiveä ikkunaan.. kummallakin kerralla vauhtia ei ollut kummoisesti ja aika mojovat jäljet silti. Taitaa olla jotenkin pehmeämpää tuo Opeleiden lasi kuin muilla. Edelliseen autoon (Nissan Almera '00) tuli monestikin kiviä samalla vauhdilla, eikä lasiin tullut mitään jälkiä.
--
GAstra
GAstra
Ette vissiin ole nähnyt mun lasia...
2-Viikon kuluttua ( jo ) saa sitten vecculi uuden lasin.
Edellisessä -98 B-Vectrassa oli lämpö halkeama suht uudesta asti ( Ei mennyt takuuseen ) muuten hyvä lasi.
-01 mallissa onkin sitten halkeamia parikin ja pikkurillinpään kokoisia iskemiä n.10
Ilmeisesti lasien toimittaja on muuttunut tai jotain, koska uusissa Opeleissa on kauttaaltaan suht heikot lasit ja en ole törmännyt uusiin -01-02 (astra/vectra) malleihin joissa olisi yläreuna tummennettu vakiona ?
Itselleni tulee nyt ns. vanhan mallin yläreunasta tummennettu lasi.
Saa nähdä kuinka kestää.
T: MAX
2-Viikon kuluttua ( jo ) saa sitten vecculi uuden lasin.
Edellisessä -98 B-Vectrassa oli lämpö halkeama suht uudesta asti ( Ei mennyt takuuseen ) muuten hyvä lasi.
-01 mallissa onkin sitten halkeamia parikin ja pikkurillinpään kokoisia iskemiä n.10
Ilmeisesti lasien toimittaja on muuttunut tai jotain, koska uusissa Opeleissa on kauttaaltaan suht heikot lasit ja en ole törmännyt uusiin -01-02 (astra/vectra) malleihin joissa olisi yläreuna tummennettu vakiona ?
Itselleni tulee nyt ns. vanhan mallin yläreunasta tummennettu lasi.
Saa nähdä kuinka kestää.
T: MAX
Sama tilanne myös minun -98 vectrassa. Lasi on haljennut kolmesta kohtaan. Viimeinen halkeama tuli, kun olin levikkeelle pysähtynyt ja puhuin puhelimeen ja ohimenevästä matkailuautosta lensi jotakin suoraan lasiin ja poks.....
Pakko kohta vaihtaa lasi, tiedä milloin se räjähtää atomeiksi. Mitä muuten maksaa tommonen? yläreunassa se vihreä raita.
Pakko kohta vaihtaa lasi, tiedä milloin se räjähtää atomeiksi. Mitä muuten maksaa tommonen? yläreunassa se vihreä raita.
Joku kun kyseli lasin hintaa, niin juuri vaihdatin Hjelmillä e mallin kadettiini tuulilasin ja hinta oli(vihertävä sävylasi + vielä tummenettu yläosa + tiiviste + vaihto) niin 150€, ja liike sijaitsee konalassa, hankasuontiellä...halvimmat lasit kuulemma saa hakuninmaan katsastuskonttorin vieressä olevasta firmasta. En sitten tiedä päteekö tuulilasifirmoihin sanonta "Halpa ei voi olla hyvä"...ainakin tuolla Hjelmillä työnjälki oli hyvää.
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
Heikkopa on B Vectran tuulilasi. Minulla saldo kahdessa vuodessa oli n. 15 kiveniskemää ja metrinmittainen halkeama viime talvelta. Uusin 2-värilasin ja maksoi vaihtoineen viime viikolla 252 € / kolmen vuoden takuulla (asennus) Tip-Top-autossa Espoossa. Sanoivat kun tiedustelin, että Vectran tuulilasi on hieman keskimääräistä arempi kiveniskuista lähteville halkeamille.
- Ooppelimies
- 'Diplomat'