Kiveniskuja b-vectran tuulilasiin

Keskustelua Opeleista
jussi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi »

Onko muut b-vectran omistajat huomanneet, että auton tuulilasi olisi herkkä kiveniskuille? Itselle on nimittäin nyt tullut jo kahteen b-mallin vectraan aivan samanlainen kiveniskemä, joskin nyt viimeksi aavistuksen alemmaksi (kuitenkin keskelle tuulilasia)... Eli onko b-vectrassa vaan toi tuulilasi jotenkin sopivassa kulmassa, ja sopivan mukavasti "jännittynyt", että se vaan ottaa noi kivet aika joustamattomasti vastaan ?!? vauhtia ei kuitenkaan kummassakaan tapauksessa ole ollut kuin 80 luokkaa...
ToMo
'Agila'

Viesti Kirjoittaja ToMo »

Ei ole vielä omassa käytössä vielä tullut, mutta ostin -98 vectran ja siinä oli jo valmiiks oikeassa alalaidassa reunasta reunaa tuulilasi halki ja samoin 2 ilmeisesti poraamalla pahemman halkeamisen estämiseksi porattua reikää.

Jossain muussakin keskustelussa on tullut vastaan tuulilasin herkkä rikkoituminen näissä "vekkuleissa".
Jami
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Jami »

Joskus aikaisemmin ollut puhetta,että jotkut lasityypit olisi pehmeämpää ja sitä kautta naarmuuntuu kiveniskuista herkemmin.Tosin kun nykyään liikennettä enemmän ja suolausta vähennetään niin ropina käy kun kivet lentelee..
GAstra
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja GAstra »

Mulla on 2001 Astra, ja siinä on tullut myös pari kiveä ikkunaan.. kummallakin kerralla vauhtia ei ollut kummoisesti ja aika mojovat jäljet silti. Taitaa olla jotenkin pehmeämpää tuo Opeleiden lasi kuin muilla. Edelliseen autoon (Nissan Almera '00) tuli monestikin kiviä samalla vauhdilla, eikä lasiin tullut mitään jälkiä.
--
GAstra
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

Ette vissiin ole nähnyt mun lasia...
2-Viikon kuluttua ( jo ) saa sitten vecculi uuden lasin.
Edellisessä -98 B-Vectrassa oli lämpö halkeama suht uudesta asti ( Ei mennyt takuuseen ) muuten hyvä lasi.
-01 mallissa onkin sitten halkeamia parikin ja pikkurillinpään kokoisia iskemiä n.10

Ilmeisesti lasien toimittaja on muuttunut tai jotain, koska uusissa Opeleissa on kauttaaltaan suht heikot lasit ja en ole törmännyt uusiin -01-02 (astra/vectra) malleihin joissa olisi yläreuna tummennettu vakiona ?
Itselleni tulee nyt ns. vanhan mallin yläreunasta tummennettu lasi.

Saa nähdä kuinka kestää.
T: MAX
jussi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi »

On muuten aika mielenkiintoista, että toi tummalla yläreunalla varustettu linssi maksaa vähemmän kuin sellainen missä ei reunusta ole... näin ainakin siis b-vecculiin.

Onko muuten kenelläkään kokemuksia vakuutusyhtiöiden tarjoama tuulilasivakuutus toimii? Onko tuollaisessa mitään järkeä?
Jami
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Jami »

Millaisessa hinnassa tuulilasi vaihtotöineen suurinpiirtein on(sävylasi,missä yläreunassa häikäisytummennus)?Eroja opelin liikken ja lasiliikkeen hinnoilla?
TMan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja TMan »

Yleistä näyttää olevan toi B-vekun lasin halkeaminen. Täällä yksi kohtalontovereista.
B vekkuli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja B vekkuli »

Sama tilanne myös minun -98 vectrassa. Lasi on haljennut kolmesta kohtaan. Viimeinen halkeama tuli, kun olin levikkeelle pysähtynyt ja puhuin puhelimeen ja ohimenevästä matkailuautosta lensi jotakin suoraan lasiin ja poks.....
Pakko kohta vaihtaa lasi, tiedä milloin se räjähtää atomeiksi. Mitä muuten maksaa tommonen? yläreunassa se vihreä raita.
Jartsu
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

Olen sitten onnellisen yksilön omistaja, lasissa ei yhtään halkeamaa ja vm. on 1997
Vectr@ B
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vectr@ B »

Sama vika halkeama alareunassa ja PITKÄ!!!!!

Vm 97 vectra
Tarmo_L
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tarmo_L »

Joku kun kyseli lasin hintaa, niin juuri vaihdatin Hjelmillä e mallin kadettiini tuulilasin ja hinta oli(vihertävä sävylasi + vielä tummenettu yläosa + tiiviste + vaihto) niin 150€, ja liike sijaitsee konalassa, hankasuontiellä...halvimmat lasit kuulemma saa hakuninmaan katsastuskonttorin vieressä olevasta firmasta. En sitten tiedä päteekö tuulilasifirmoihin sanonta "Halpa ei voi olla hyvä"...ainakin tuolla Hjelmillä työnjälki oli hyvää.
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
santtu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja santtu »

saiko tare uuden lasin oikein? mikä vanhassa oli? muistaakseni halki?
Onni
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Onni »

Heikkopa on B Vectran tuulilasi. Minulla saldo kahdessa vuodessa oli n. 15 kiveniskemää ja metrinmittainen halkeama viime talvelta. Uusin 2-värilasin ja maksoi vaihtoineen viime viikolla 252 € / kolmen vuoden takuulla (asennus) Tip-Top-autossa Espoossa. Sanoivat kun tiedustelin, että Vectran tuulilasi on hieman keskimääräistä arempi kiveniskuista lähteville halkeamille.
Ooppelimies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ooppelimies »

Kyllä se näin on todettava, toistasataa autoa omistaneena. B-vectran lasi on yksi huonoimmista mikä vastaan on tullut. Auton olen omistanut n. kuukauden ja tuulilasiin on tullut jo 2 kiven iskun aiheuttamaa säröä. PRKL
Vastaa Viestiin