Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
1. 2.0seh -89 vectran ja lämmöt ei nouse. jäähdytin, nesteet ja termostaatti uusittu. tai paikallaan nousee mutta ajossa mittari jää toisen ja kolmannen (90) viivan väliin.
2. onko kukaan virittänyt jakolaatikkoon öljynlämpö mittaria? Miten onnistuu?
On 2003-04-24 09:29, jusssi wrote:
1. 2.0seh -89 vectran ja lämmöt ei nouse. jäähdytin, nesteet ja termostaatti uusittu. tai paikallaan nousee mutta ajossa mittari jää toisen ja kolmannen (90) viivan väliin.
2. onko kukaan virittänyt jakolaatikkoon öljynlämpö mittaria? Miten onnistuu?
Vaihdapa termostaattia vielä kerran! Niitä on paria eri asteista (avautuu siis eri lämpötilassa). Muistaakseni 92asteiseksi, ni eiköhä sitte pelaa..
sielä on 92 asteinen. tarvike malli. valko/oranssi paketti jossa luki valmistaja mustalla. olen laittanut saman valmistajan termostaatteja ennenkin ja aina on pelannut.
Mulla on sama ongelma 1.6 -91 Vectrassa, termostaatti on vaihdettu mutta asia ei korjaantunu...lisäksi ajettaessa jostain lämmityslaitteen uumenista kuuluu jatkuva veden "pulina", voisiko syynä olla rikkinäinen kannentiiviste??
vilkases että nestettä on tarpeeks.. itelläni kuulu pulina ja sitten kun lisäsi nestettä niin se herkesi. en siitä ottanu isompaa stressiä kun tiesin että se pahvi oli jo pitonsa menettäny.
Itelläni oli seuraavaa: lämmöt nousi ihan perkeleen korkealle, sitten pulinaa kuului lämppärin kennolta, ja vedet lähti taas kiertämään. kannentiiviste siitä oli menny, ja jostain se puski ilmaa jäähdytysjärjestelmään. ilmatukokset sitten jäi jonnekkin letkujen mutkiin eikä päästäneet nesteitä kiertämään.
Jakolaatikkoon on helppo laittaa öljynlämpömittarin tunnistin.Laitat vaan pohjassa olevan öljypropun paikalle anturin.Ainakin Turbossa kierre on 18x1.5.Sit vaan johto mittarille ja sit pelaa...
Mulla A vectran moottori ei meinannut viime syksynä ja talvena lämmetä millään (hyvä että jaksoi siniseltä alueelta juuri ja juuri nousta). Vaihdoin termarin, ja alko kone lämpenemään enemmän, muttei se vieläkään nosta lämpöä 90 asteeseen kuin paikallaan ollessa ja todella hitaassa kaupunkiajossa. sitten kun mittari näyttää 90 kieppeillä, niin alkaakin flekti pyöriin. Kaikki tämä on auton oman lämpömittarin perusteella, eli nesteiden todellisesta lämpötilasta ei ole tietoa.
ps. lämpöä sisätiloihin riitti kyllä ihan kiitettävästi läpi talven.
Janne T. Mulla on sama vika omassa autossa. Vaihdoitko kansipahvin? Auttoiko? Pulputus kuuluu aina kun laittaa koneen tulille. Nestettä on riittävästi, mut jäähdytin kyllä vuotaa hieman. Lämmötkään ei nuose riittävästi(ainakaan mittarin mukaan) ajossa, mut parkissa kyllä.