Huolimattomuutta huollossa

Keskustelua Opeleista
Catmaster
'Agila'

Huolimattomuutta huollossa

Viesti Kirjoittaja Catmaster »

Kävin tänään teettämässä ensihuollon gtc ooppeliini lähiseudulla sijaitsevassa merkkihuollossa.Kaikki sujui huollossa luullakseni hyvin,paitsi myöhemmin kylillä pyöriessä alkoi tuntua savun hajua.Kurvasin äkkiä parkkiin ja kone sammuksiin.Konepellin sivuista tuprusi savua ja äkkiä tutkimaan syytä.Syyksi paljastui huoltajan konehuoneeseen unohtama puuvillarätti,joka paloi kytemällä pakasarjan vieressä.Onneksi sain rätin pihdeillä pois alakautta,ennekuin alkas lieskoja näkymään.Siinä oli auton palaminen jo aika lähellä.Huomenna pitää mennä antamaan palautetta ooppelihuoltoon :x
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

:yawn:

Kaikkihan me olemme täydellisiä? :wink:
unique
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja unique »

Beeascona kirjoitti::yawn:

Kaikkihan me olemme täydellisiä? :wink:
Omasta mielestäni ei kyllä todellakaan mikään :yawn:
Astra G 1.6
Astra H 1.7
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Juu ei :no:
Melkoisen huolimatonta touhua tuollainen.

Pahimmassa tapauksessa voisi palaa koko auto ja kämppä,jossei ajoissa tuollaista huomaa ja ajaa auton talliin/katokseen ja syttyy kunnolla palamaan.
Wannabecalibra
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Wannabecalibra »

Merkkihuolto on oikeasti nykypäivänä aivan liian yliarvostettua. En tiedä mulla on ainakin suhtautuminen muuttunut jonkin verran koko merkkihuollon toimintaan ja autoa ostettaessa merkkihuollettu ei välttämättä vaikuta ostopäätökseen. Liikaa kuulee näitä huollon mokia, että oikeasti kiinnostais tietää, että laitetaanko sinne jannut suoraan amiston penkiltä hajottamaan autoja? Asiakas tyytyväisenä maksaa älyttömiä, eikä rahalleen saa kuitenkaan, kuin vittuilevaa palvelua ja lisää hajonneita paikkoja.
Allekirjoittaneella rupeaa ikä painamaan... Näkökin rupeaa heikkenemään, kun ei meinaa enään selvää päivääkään nähdä.
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

tuossa kolmisen vuotta sitten kun äippä osti uuden omegan ja siihen laitettiin lohkolämmitin,niin joutu ottamaan sen öljytikunjalan irti et sai lämmittimen paikoilleen.

siinä sit autotallissa rupesin ihmettellemään kun uusi auto vuotaa allensa ja aika reippaasti,katto tikusta niin alle puolen välin,mittarissa oli alle 100km.siinä samalla sit huomasin et se öljytikunjalantiiviste roikkui puoliksi sieltä välistä:peukku:

No opel kyllä maksoi työn ja öljyt paikalliselle korjaamolle,mut ö-suodatin piti itte maksaa:lollis:
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
artisti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja artisti »

Itse ainakin pidän miinuksena, jos auton myynti-ilmoituksessa lukee, merkkikorjaamon täydellinen huoltokirja :lollis:
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

Jos autossa on merkkikorjaamon täydellinen huoltokirja, niin sehän aika usein kertoo että auton omistaja on itse ollut täys käsi. (ei tietenkään aina) Yleensä nämä ihmiset ei autosta muutenkaan piittaa, kuten ruostesuojaus, pesut, moottoriöljyt ja mitä kaikkea muuta.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

Omenalimu kirjoitti:Jos autossa on merkkikorjaamon täydellinen huoltokirja, niin sehän aika usein kertoo että auton omistaja on itse ollut täys käsi. (ei tietenkään aina) Yleensä nämä ihmiset ei autosta muutenkaan piittaa, kuten ruostesuojaus, pesut, moottoriöljyt ja mitä kaikkea muuta.

Kyseisen laisesta toiminnasta oli ex pomoni hyvä esimerkki. Kehuskeli että ei ole koskaan edes konepeltiä avensiksesta avannu. Eikä hän mitään öljyjä kattele onko sitä vai ei. Tuumas vaan että kyllä sinne joku valo syttyy jos on joku hätänä... :lollis:
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
kurttu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kurttu »

Jotkut taas ei vastaavasti välitä vaimosta / tyttöystävästä pätkääkään. Pääasia että tulee sapuskaa pöytään ja piparia on tarjolla. Kyllä se sit häipyy jos on joku hätänä. :D
Ehkä vähän offtopic, mutta analogia sallittakoon..
kurttu
A_80
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja A_80 »

artisti kirjoitti:Itse ainakin pidän miinuksena, jos auton myynti-ilmoituksessa lukee, merkkikorjaamon täydellinen huoltokirja :lollis:
Omenalimu kirjoitti:Jos autossa on merkkikorjaamon täydellinen huoltokirja, niin sehän aika usein kertoo että auton omistaja on itse ollut täys käsi. (ei tietenkään aina)...(clip)
Tai sitten haluaa vain pitää takuun voimassa...

Minä voin ainakin sanoa, että en osaa autoa korjata perusjuttuja (pesut, vahaukset, nesteiden lisäykset, renkaiden tai lamppujen vaihdot, jne) lukuunottamatta. Kuitenkin auto pyritään aina pitämään hyvässä kunnossa niin tekniikaltaan kuin ulkoisestikin, työn suorittajana vain on henkilö, joka homman osaa. Yksi hyvin rajoittava tekijä tee-se-itse -tyyppisissä korjauksissa on yksikertaisesti tarkoitukseen soveltuvan tilan/paikan puute. Ja eihän Opeleissa ole mitään korjattavaa... ;)

Catmaster, tiedän kylmän hien selkään tuovan tunteen, kun huomaa auton käryttävän. Nm. "kymmenen sentin korkuinen liekki kuplan konetilassa bensapumpun päällä"... (oli onneksi pumpulta lähtevä letku halki, eikä tuleva, ja liekki sammui parilla kunnon puhalluksella)
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Juu kyllähän niitä säännöllisesti merkkikorjaamossa käytettyjä autoja kannattaa välttää. ;)

Sattuma, mutta hauska sattuma on se, että lähiperhepiirin ainakin reilusta 10 OPELista vain 1 on tähän mennessä ollut ns. maanantaikappale *koputtaa puuta*. Se ainut oli myös ainut mitä ei ollu säännöllisesti käytetty merkkiliikkeessä vaan hommat oli entisen omistajan toimesta hoidettu tee-se-itse meiningillä. Sehän on taattua että kaikki, joilla on intoa tehdä itse, ovat myös ammattitaitoisia ja huolellisia automekaanikkoja.

Jos merkkiliikkeessä sattuu huolellisuusvirhe, mitä varmasti sattuu kaikkialla missä ihmiset ovat tekemässä hommia, niin liikkeen voi sentään saada siitä vastuuseen, eikä tarvitse itse alkaa maksumieheksi.

Itse en ole kokenut tarvetta jättää auton vahauksia, öljyjen vaihtoja yms. juttuja tekemättä, vaikka en mitään huoltoja itse teekään.
Catmaster
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Catmaster »

Kävin tänään näyttämässä autoa ja palaneita rätinriekaleita vahingon aiheuttaneessa huollossa.Auto tutkittiin,eikä löytynyt onneksi vaurioita.Huolto hyvitti minua tapahtuneesta asentamalla vakionopeuden säätimen autooni,mikä oli toivomani hyvitys.Eli homma hoidettiin kuntoon ilman jupinoita. Olen tyytyväinen-(z)-
himOPELi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja himOPELi »

Kumma kyllä, mutta ne täydellä huoltokirjalla varustetut autot vaihtaa helpommin/nopeammin omistajaa kuin tee-se-itse-huolletut autot. Yliarvostettua tai ei, mutta ainakin se kirja on merkki siitä, että auto on huollettu. Toki sitä saa pitää miinuksena jos niin haluaa.... Itse ostin keskiviikkona auton, jossa on täysi merkkiliikkeen huoltokirja, ja huollot aion vastakin teettää merkkihuollossa. Ja tämä kaikki vain siksi, että tulevaisuudessa, kun auton vaihto tulee taas ajankohtaiseksi, autolla on ajettu todenäköisesti alle 150tkm. Helpompi myydä sitten huoltokirjalla kuin ilman. Toki huolto-ohjelmasta poikkeavat huollot teen itse :lollis:

Tätäkään aihetta tuskin olisi, jos auton omistajalla itsellä olisi jäänyt öljyinen rätti pakosarjalle. Silti molemmissa tapauksissa tekijänä olisi ihminen. Myös merkkihuolloissa tehdään virheitä, mutta niistä virheistä vastaa joku muu kuin peilistä näkyvä naama.
Jaakko-
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakko- »

Jotku jopa varastaa autoliikkeiden vaihtoautoista täydellisiä huoltokirjoja itelle, varmaan auton myyntiä varten. Ja tänään meille tuli töihin auto johon asiakas oli itse vaihtanut akun ja ihmetelly kun ei mikään enää toimi oikein. No akun navathan siellä oli laitettu väärin päin :lollis:
Vastaa Viestiin