Omena ei käynnisty... Nainen tarvii apuva!!
Omena ei käynnisty... Nainen tarvii apuva!!
Hellurei ja hellät tunteet!
Nainen tarvii apuva. Ja tuo lauseen ensimmäinen sana varmaan kertoi enemmän kuin
tuhat ääliötä ilmettä, eli että tajuan autojen päälle tasan en mitään. Jotenka asia nyt oletettavasti osaltanne ymmärretty, siirtykäämme itse ongelmaan. (Huom! Voitte käyttää silti sitä mystistä kieltä mitä en ymmärrä, ehdottelen sitten niitä fiksuna miehelleni, se ymmärtää kieltänne).
Mulla on koirankuskausautona tuommonen Omega, 2,5 V6 vm-00. Kiva pirssi, ei siinä mitään, käynnistyis vaan niin olis vielä mukavampi!
Myyjä kertoi että autossa ei muuten ole ollut sen ihmeempää vikaa muutakuin että eräänä päivänä se päätti olla käynnistymättä. Sitten joku keksi että hei, oisko bensapumpun rele menny, ja eikun sitä laittamaan, ja katoha, siinähän se, auto pelaa taas pari kuukautta ku unelma. Siinä välissä se sitten ehti myydä ton pirssinsä mulle. Pelasi ku ajatus ja minä niin messevänä kun sain vihdoin auton näköisen ja oloisen auton edellisen tilalle. Vaan jumaleissön se teki tänäaamuna temput mun miehelleni...just, ei tartte heti aatella kaksimielisesti...eli ei lähteny käyntiin. Kokeiltiin sit päivän mittaan sitä vielä käynnistellä mutta no, nothing. Se kyllä niinku muka yrittäis, mutta ei vaan lähe, ei sitte millään.
Mie oon ihan hermorauniona kun paikallisen ooppelin huoltoliikkeen tyypit on sellasia kädet taskussa seisojia "jaaa....noo...empä tiijä mikä siinä vois olla". JA MULLA OLIS KOIRANÄYTTELYIHIN LÄHTÖ LAUANTAINA! Millä helvetillä mä sinne menen jos ihan tuohon tarkoitukseen ostamani auto jää pihalle pötkötteleen...
Auttakee minnuu te fiksut ja filmaattiset ooppelistit! En varmaan osannu kertoa tarpeeksi, kyselkää, mää kokkeilen vastata. Mutta ei saa kysyä liian vaikeasti, mä tiedän että autossa on neljä rengasta ja ratti. Ukko osais kertoo, mutta sitä ei A) kiinnosta nää uudet sähköhärpäkeautot kun niille ei mitään mahda itte ja B) "mähän en miltään foorumeilta ala neuvoja kyseleen, nih!"
Nainen tarvii apuva. Ja tuo lauseen ensimmäinen sana varmaan kertoi enemmän kuin
tuhat ääliötä ilmettä, eli että tajuan autojen päälle tasan en mitään. Jotenka asia nyt oletettavasti osaltanne ymmärretty, siirtykäämme itse ongelmaan. (Huom! Voitte käyttää silti sitä mystistä kieltä mitä en ymmärrä, ehdottelen sitten niitä fiksuna miehelleni, se ymmärtää kieltänne).
Mulla on koirankuskausautona tuommonen Omega, 2,5 V6 vm-00. Kiva pirssi, ei siinä mitään, käynnistyis vaan niin olis vielä mukavampi!
Myyjä kertoi että autossa ei muuten ole ollut sen ihmeempää vikaa muutakuin että eräänä päivänä se päätti olla käynnistymättä. Sitten joku keksi että hei, oisko bensapumpun rele menny, ja eikun sitä laittamaan, ja katoha, siinähän se, auto pelaa taas pari kuukautta ku unelma. Siinä välissä se sitten ehti myydä ton pirssinsä mulle. Pelasi ku ajatus ja minä niin messevänä kun sain vihdoin auton näköisen ja oloisen auton edellisen tilalle. Vaan jumaleissön se teki tänäaamuna temput mun miehelleni...just, ei tartte heti aatella kaksimielisesti...eli ei lähteny käyntiin. Kokeiltiin sit päivän mittaan sitä vielä käynnistellä mutta no, nothing. Se kyllä niinku muka yrittäis, mutta ei vaan lähe, ei sitte millään.
Mie oon ihan hermorauniona kun paikallisen ooppelin huoltoliikkeen tyypit on sellasia kädet taskussa seisojia "jaaa....noo...empä tiijä mikä siinä vois olla". JA MULLA OLIS KOIRANÄYTTELYIHIN LÄHTÖ LAUANTAINA! Millä helvetillä mä sinne menen jos ihan tuohon tarkoitukseen ostamani auto jää pihalle pötkötteleen...
Auttakee minnuu te fiksut ja filmaattiset ooppelistit! En varmaan osannu kertoa tarpeeksi, kyselkää, mää kokkeilen vastata. Mutta ei saa kysyä liian vaikeasti, mä tiedän että autossa on neljä rengasta ja ratti. Ukko osais kertoo, mutta sitä ei A) kiinnosta nää uudet sähköhärpäkeautot kun niille ei mitään mahda itte ja B) "mähän en miltään foorumeilta ala neuvoja kyseleen, nih!"
Starttaako? Jos starttaa muttei käynnisty, niin seuraavaksi bensapumpun rele, bensapumppu.
Jossei starttaa, ni akkuun virtaa ja uusi yritys. Jos ei vieläkää, ni startti sökö?
Noilla vaikka alkuun.
Jossei starttaa, ni akkuun virtaa ja uusi yritys. Jos ei vieläkää, ni startti sökö?
Noilla vaikka alkuun.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Starttaa joo, mutta ei vaan käynnisty. Olisko se muka taas menny se bensapumpun rele, siitä on aika tarkalleen kaks kuukautta kun se laitettiin..?ChiEf kirjoitti:Starttaako? Jos starttaa muttei käynnisty, niin seuraavaksi bensapumpun rele, bensapumppu.
Noilla vaikka alkuun.
Eli oisko nyt vaihtoehdot näin aluksi rajattu bensapumppuun ja starttiin et se olis niinsanotusti viturallansa?
Onko noi kuin isoja/kalliita/aikaavieviä juttuja huoltoliikkeelle tehdä..?
Kiitos muuten nopeasta vastauksesta!
Oireet äkkiseltään kuulostais siltä. Voi olla että on releen kanta menny väljäks ja rele ei saa kontaktia. Tais omaan maksaa rele merkkiliikkeessä n. 30€ (Vectra A). Vaihto luultavasti n. 5 minuutin homma. Jos relepohja löystynyt, nii varovasti kapealla ruuvarilla kampeaa "haittoja" tiukemmalle toisiaan vasten. Toivottavasti tuo jotain selvitti.
Opel Monza 2.2E -86
Missä se on se bensapumpun rele?ChiEf kirjoitti:Oireet äkkiseltään kuulostais siltä. Voi olla että on releen kanta menny väljäks ja rele ei saa kontaktia. Tais omaan maksaa rele merkkiliikkeessä n. 30€ (Vectra A). Vaihto luultavasti n. 5 minuutin homma. Jos relepohja löystynyt, nii varovasti kapealla ruuvarilla kampeaa "haittoja" tiukemmalle toisiaan vasten. Toivottavasti tuo jotain selvitti.
Ja jottei elämä olisi niin helppoa, niin lisätään mahdolliselle vikalistalle vaihtareita:
1) käynnistyksenesto haraa vastaan -> onko kokeiltu tökätä käyntiin muilla avaimilla kuin sillä tietyllä yhdellä?
2) myös kampikulman asentotunnistin osaa halvaannuttaa auton juuri tuollalailla.
1) käynnistyksenesto haraa vastaan -> onko kokeiltu tökätä käyntiin muilla avaimilla kuin sillä tietyllä yhdellä?
2) myös kampikulman asentotunnistin osaa halvaannuttaa auton juuri tuollalailla.
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Mutta taitaa noi releet olla että voi hajota vaikka seuraavana päivänä uusikin,ei se osan iästä välttämättä oo kiinni.Jos sill' on viimeks korjaantunu niin kohtuu hölmöö kokeilla edes alkuun jotain muuta.
Toisaalta näitä auton myynti puheita ei kannata ottaa vakavasti,ainahan auto on kunnossa ja ei koskaan mitään vikaa,miks pirussa täydelliset autot aina sitten myydäään !!
Toisaalta näitä auton myynti puheita ei kannata ottaa vakavasti,ainahan auto on kunnossa ja ei koskaan mitään vikaa,miks pirussa täydelliset autot aina sitten myydäään !!
-
röpönikkari
- 'Admiral'

- |Niksu|
- 'Diplomat'

- Viesti:
Lukis vikakoodit niin tietäis varmasti mikä siel on mutta kyllä se 99.9% varmuudella kampiakselin asentotunnistin on
Kuolematon totuus: Miesten ja pikkupoikien ainoa ero on heidän leikkikalujensa hinnoissa.
Owner of Yellow Devil Opel Vectra A Tbo "Jumaliste mikä ämpäriTurbo!
niko . sakko @ kotinet . com
Owner of Yellow Devil Opel Vectra A Tbo "Jumaliste mikä ämpäriTurbo!
niko . sakko @ kotinet . com
Tää tais olla taas yksi mallitopikki siitä, että kysytään neuvoa mutta ei vaivaannuta enää kertomaan lopputulemaa että löytyikö apu, ja jos niin mikä auttoi.
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta