Kokemuksia uudesta Astrasta!!!
-
Opelikuikka
- 'Agila'
Kokemuksia uudesta Astrasta!!!
Heips! Ihan uutena tälle palstalle eksyneenä...
Olen siis ajatellut heittäytyä Opelistien joukkoon. Nyt heti kärkeen tärkeää kysymistä:
Ajatuksissani on kummitellut Astra Enjoy Wagon. Vuosimalli olisi 2007, 1.6 tai 1.8 koneella ja kilometrejä 5000-15000 välillä noissa omissa vaihtoehdoissani. Kertokaapa kokemuksia kyseisestä pelistä... Plussia ja miinuksia, kaikki otetaan vastaan.
Millaiset huoltovälit ja mitä huollot maksaa noin suurin piirtein? Ja mitä mahtaa jakohihnan vaihtoväli olla noissa autoissa?
Näistä tiedoista ja kokemuksista kiitollisena kumarran!!!
Olen siis ajatellut heittäytyä Opelistien joukkoon. Nyt heti kärkeen tärkeää kysymistä:
Ajatuksissani on kummitellut Astra Enjoy Wagon. Vuosimalli olisi 2007, 1.6 tai 1.8 koneella ja kilometrejä 5000-15000 välillä noissa omissa vaihtoehdoissani. Kertokaapa kokemuksia kyseisestä pelistä... Plussia ja miinuksia, kaikki otetaan vastaan.
Millaiset huoltovälit ja mitä huollot maksaa noin suurin piirtein? Ja mitä mahtaa jakohihnan vaihtoväli olla noissa autoissa?
Näistä tiedoista ja kokemuksista kiitollisena kumarran!!!
Re: Kokemuksia uudesta Astrasta!!!
Jos en ihan mahdottomia valehtele, niin 10v/150tkm.Opelikuikka kirjoitti: Ja mitä mahtaa jakohihnan vaihtoväli olla noissa autoissa?
!!!
Plussaa on kohtuu suuret tilat (ainakin farkussa), pieni kulutus ja vakaa ajettavuus.
Miinusta antasin melutasosta ja moottorin tehosta (kokemus tosta 1.6 versiosta).
Noita 1.8 litrasiahan on kahta tyyppiä, ikivanha ja uusi. Toi uus esiteltiin tossa 2006-2007 vaihteessa jollon ne laitto tosta vanhasta kauheen tarjouksen. Siis auto ostettaessa ostaja sai valita ottaako 1.6 vai 1.8 litrasen samalla hinnalla. Vanhan 1.8:sin teho oli n.125 konia ja ton uuden on 140. Jakohihnan vaihto on noissa 1.6 litrasissa ja uudesa 1.8 koneessa 10v /150000. Siinä vanhassa ecotekissä se hihnanvaihtoväli on 4v /60000.
Noista vaihtoehdoistas sen verran että jos kyseessä on uus 1.8 niin ehdottomasti se, jos taas kyseessä on se vanha versio, suosittelen mieluumin tota 1.6 litrasta.
Huoltoväli on 1v /30000.
Miinusta antasin melutasosta ja moottorin tehosta (kokemus tosta 1.6 versiosta).
Noita 1.8 litrasiahan on kahta tyyppiä, ikivanha ja uusi. Toi uus esiteltiin tossa 2006-2007 vaihteessa jollon ne laitto tosta vanhasta kauheen tarjouksen. Siis auto ostettaessa ostaja sai valita ottaako 1.6 vai 1.8 litrasen samalla hinnalla. Vanhan 1.8:sin teho oli n.125 konia ja ton uuden on 140. Jakohihnan vaihto on noissa 1.6 litrasissa ja uudesa 1.8 koneessa 10v /150000. Siinä vanhassa ecotekissä se hihnanvaihtoväli on 4v /60000.
Noista vaihtoehdoistas sen verran että jos kyseessä on uus 1.8 niin ehdottomasti se, jos taas kyseessä on se vanha versio, suosittelen mieluumin tota 1.6 litrasta.
Huoltoväli on 1v /30000.
-
Opelikuikka
- 'Agila'
Tehoista sen tietää. Vanha 1.8=92kW ja uusi 1.8=103kW. Oman kokemuksen mukaan 92kW:lla pärjää mutta siinä kaasupolkimen kanssa saatta olla ongelmia. Itse en osannut ajaa G-Astralla enkä myöskään H-Astralla ilman nyökkimistä. Molemmat katkaisivat bensansyötön tosi nopeasti kun nostaa jalan kaasulta. Nykyisessä Zafirassa (103kW) bensan syöttöä ei katkaista ihan yhtä jyrkästi. Sama tökkiminen ilmeni myös vakionopeussäätimellä alamäessä.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.
1.6 twinport on koneensa vuoksi mielestäni tosi ikävä ajettava. Nykii ja hötkyilee kaupunkikiihdyttelyssä vaikka kuinka yrittäisi totutella kaasun ja kytkimen käyttöä. Ja laiskakin tuo kone on varsinkin alemmilla kierroksilla. Muilta osin nuo H-Astrat on olleet hyviä ajettavia.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Nyt olen omistanut kuukauden astra wagonin 1.6 koneella. Ei voi kauheesti kehua autoa, paitsi ulkonäkö on ihan ok ja on tilava. Mutta tuo kytkin/kaasu on ihan ihmeellinen, ihan kuin ajaisin autoa ekaa kertaa: kytkintä painettaessa kaasu jää päälle ja kiekat tipahtaa siinä vaiheessa alas kun vaihde on vaihdettu jo. Ykkönen on liian pitkä koneen väännölle, samoin pakki. Kuka haluaa peruuttaa 50km/h vauhtia?? Ohjaus on liian tehostettu ja rengasmelu on aika kova eikä huono poppikone pysty peittämään sitä. Jarrut on kylläkin tosi tehokkaat.
Ajovalot on aika heikot myöskin. Vaihteensiirto on opelimaisen tahmeaa ja ajon aikana pientä nypytystä, mutta ne on opeleis vakiona.
Oma auto ei aina tahdo startata kunnolla ja jää käymään n.500rpm hyrskytystä. Pari päivää sitten auto kävi ilmeisesti kolmella. Samoin tyhjäkäynti seilaa 500-1200rpm välillä. Ensi tiistaiksi varattuna aika huoltoon, saavat kattoo että mikä sitä vaivaa. Olis se nyt saanu toimia vähä pitempään ku 2000km.
Ajovalot on aika heikot myöskin. Vaihteensiirto on opelimaisen tahmeaa ja ajon aikana pientä nypytystä, mutta ne on opeleis vakiona.
Oma auto ei aina tahdo startata kunnolla ja jää käymään n.500rpm hyrskytystä. Pari päivää sitten auto kävi ilmeisesti kolmella. Samoin tyhjäkäynti seilaa 500-1200rpm välillä. Ensi tiistaiksi varattuna aika huoltoon, saavat kattoo että mikä sitä vaivaa. Olis se nyt saanu toimia vähä pitempään ku 2000km.
Kummallista, kun noin monella on huonoja kokemuksia 1.6twinportista
Isälläni on vm2006 astra cosmo 1.6twinport ja itse en keksi pahaa sanottavaa autosta. Kytkimeen ja kaasuun tottuu nopeasti ja auto on muutenkin ihan mukava ajettava. Ainoa miinuksena voisin sanoa kyseiselle autolle moottorin tehon, nimittäin kiihyttäessä auto ei tunnu lähtevän oikein mihinkää ilman kunnon kengittämistä. Tosin itselläni on vm97 vectra 1.8:lla, jossa vääntö on suurempi ja vääntöalue muutenki laajempi. Varmaan olen tottunut oman autoni tehoihin ja siksi pidän 1.6twinport astraa laiskana. Mutta kyllähän tuo 1.6twinport on ihan perushyvä kone jos ei vaadi moottorilta kovaa suorituskykyä.
Olen ajanut uutta vectraa 1.8twinport moottorilla ja voin sanoa, että kyseisen moottorin suorituskyky on huomattavasti parempi kuin 1.6twinportissa
Olen ajanut uutta vectraa 1.8twinport moottorilla ja voin sanoa, että kyseisen moottorin suorituskyky on huomattavasti parempi kuin 1.6twinportissa
En itekkään kyllä pidä tota twinporttia minään kauheena. Itellä tosiaan oli aikasemmin toi b-veccu 2 litrasella ja toki astra on mopompi siihen verrattuna. Onhan se kuitenkin saman kokonen auto.-Tome- kirjoitti:Kummallista, kun noin monella on huonoja kokemuksia 1.6twinportistaIsälläni on vm2006 astra cosmo 1.6twinport ja itse en keksi pahaa sanottavaa autosta. Kytkimeen ja kaasuun tottuu nopeasti ja auto on muutenkin ihan mukava ajettava. Ainoa miinuksena voisin sanoa kyseiselle autolle moottorin tehon, nimittäin kiihyttäessä auto ei tunnu lähtevän oikein mihinkää ilman kunnon kengittämistä. Tosin itselläni on vm97 vectra 1.8:lla, jossa vääntö on suurempi ja vääntöalue muutenki laajempi. Varmaan olen tottunut oman autoni tehoihin ja siksi pidän 1.6twinport astraa laiskana. Mutta kyllähän tuo 1.6twinport on ihan perushyvä kone jos ei vaadi moottorilta kovaa suorituskykyä.
Itseasiassa ite kun ostin ton keksinnön niin verrattiin myyjän kanssa noita käyriä tohon vanhaan 1.8 ja vääntöalueessa /huippuväännössä ei ollu käytännössä mitään eroa, siksi valitsin ton 1.6 litrasen, nehän sai samaan hintaan. Onhan se kuitenkin paljon uudempaa tekniikkaa ja vei yli litran vähemmän seka-ajossa. (salaa toivoin että ei tarttis enää vaihtaa joka viikko antureita eikä putsailla tyhjäkäyntimoottoreita, siks toi mopompi sai kelvata).
Astrahan ei tosiaan liiku mihinkään mutta siinä on kuitenkin se "käytännön" suorituskyky ihan kohallaan, kiitos sen säätyvän imukanavan vai mikä nyt olikaan. Siis oma kokemus on se että astra vetää siitä 1500 rpm paremmin kun vanha 20xev, sitte ku tule 2500 kelloon niin astra jää kauas...
En tiedä olisko noissa jotain softaeroja ku moni on täälä sanonut että astra vetää huonosti alakierroksilla, itsellä on tosiaan ihan päinvastanen kokemus.
kyllä mulla ainakin -04 astra vetää hienosti tuhannella kierroksella lievään ylämäkeenki. kaverin uudella corollalla samankokosella koneella kokeilin niin ei kyllä mitään saumaa edes tasasella alle 1500 kierroksella.. välillä kyllä tuntuu että on säästä kiinni miten se twinport jaksaa vääntää 
Astra -04 1.6 Cosmo
kolmosel viel hienosti ja nelosellaki pääsee eteenpäin noilla kierroksilla, nopeutta 30-40 km/h. tilanneha toki muuttuu jos takapenkille pistetään pari kaveria kyytiinAstra2006 kirjoitti:Tuohan on lähes tyhjäkäyntiä. Kysymys kuuluukin, että mikä vaihde/nopeus?Larvanto kirjoitti:kyllä mulla ainakin -04 astra vetää hienosti tuhannella kierroksella lievään ylämäkeenki.
Astra -04 1.6 Cosmo