Mistä mä tiedän mikä kone autossa on?
Mistä mä tiedän mikä kone autossa on?
Vein tuossa auton huoltoon, ja sain tilalle toisen samanlaisen. Nyt rupesi vaan ihmetyttämään, että miksi tuo sijaisauto kulkee niin pirun paljon paremmin, eli olisiko tuohon mun autoon tehtaalla kolahtanut se pykälää pienempi kone.
Auto on siis Vivaro, tällä uudella 2 litraisella dieselillä. Tuo sijaisauto vääntää paljon terhakkaammin, ja kone vetää iloisesti johonkin vajaaseen 4krpm asti johon raaskin sitä huudattaa, omassa veto loppuu jo jossain 3500 kohdalla, niin että seuraava pykälä on pakko tarjota viimeistän siinä.
Auto on siis Vivaro, tällä uudella 2 litraisella dieselillä. Tuo sijaisauto vääntää paljon terhakkaammin, ja kone vetää iloisesti johonkin vajaaseen 4krpm asti johon raaskin sitä huudattaa, omassa veto loppuu jo jossain 3500 kohdalla, niin että seuraava pykälä on pakko tarjota viimeistän siinä.
Astra G & Vivaro
No minkäs ikäinen se sun oma vivaro on? Niitähän tehtiin 1,9 CDTI koneella (74kW/101HV) aiemmin ja nykyään on käytössä 2,0 dci (84kW/115HV), jonka tehon eron omien kokemuksienikin mukaan kyllä huomaa. Vanhempaa vivaroa tehtiin myös 2,5 litraisena (99kW/136HV), mutta siitä minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta.
Jos sijaisautosi etuoven alanurkassa lukee dci115 niin siinä on se 115 HV kone.
Jos sijaisautosi etuoven alanurkassa lukee dci115 niin siinä on se 115 HV kone.
Skoda Octavia TDI
Toi mun auto on hieman uudempi kuin sijaisauto. Ja kumpikin pitäisi olla nimenomaan sillä 84kW 2 litraisella koneella. Ovessa tosin lukee 2900 kummassakin, Renuissa lukee tuo dci115 tms.
Runkonumerot katsoin, ja niissä ei ollut muuta eroa kuin että järjestysnumero on mulla jotain 15000 suurempi.
Runkonumerot katsoin, ja niissä ei ollut muuta eroa kuin että järjestysnumero on mulla jotain 15000 suurempi.
Astra G & Vivaro
Sori jos sekoitin, meillä vaihtui firmassa autot opeleista nissaneihin ja sen takia niissä lukee tuo 115, sama auto kuitenkin kyseessä. Mikäli molemmissa autoissa olisi sama kone niin vaikea uskoa että siinä vakiovermeillä huomattavaa eroa olisi. Kuinkas paljon sulla on omassas kuormaa? Hyllyjä, telineitä?Jule kirjoitti:Ovessa tosin lukee 2900 kummassakin, Renuissa lukee tuo dci115 tms.
Skoda Octavia TDI
Tuossa ynnäilin että siellä olisi ollut noin 50kg kuormaa, mitään kiinteitä hyllyjä tai vastaavia siellä ei ole, pelkät koukut ja vaneroinnit. Eikä autojen varusteissakaan mitään mainittavia eroja ole, ainakaan sellaisia mitkä jotain painaisi, meidän autossa Valorauta nokalla, mutta ei sekään nyt paina kuin jotain 5 kiloa.
Mäkin mietin että olisiko autoliike siinämäärin kiero että olisi laittanut autoonsa lastun, tuota samaa kärryä ne kai antaa myös koeajolle. Tuo on kyllä miellyttävämpi, koska varsinkin liikkeelle lähdössä tuossa sijaisautossa on enemmän vääntöä. Oma tekee sellaista että jos se mainaa sammua liikkeelle lähdössä, niin että keirrokset putoaa johonkin 500rpm, niin se kiihtyy todella verkkaisesti johonkin 2000rpm asti kunnes tavallaan herää uudelleen.
Mäkin mietin että olisiko autoliike siinämäärin kiero että olisi laittanut autoonsa lastun, tuota samaa kärryä ne kai antaa myös koeajolle. Tuo on kyllä miellyttävämpi, koska varsinkin liikkeelle lähdössä tuossa sijaisautossa on enemmän vääntöä. Oma tekee sellaista että jos se mainaa sammua liikkeelle lähdössä, niin että keirrokset putoaa johonkin 500rpm, niin se kiihtyy todella verkkaisesti johonkin 2000rpm asti kunnes tavallaan herää uudelleen.
Astra G & Vivaro
Mitä toi muuten merkkaa? Renussa ja datsunissa on tosiaan se dci100/115 mutta ei ole mulle auennut toi opelin merkintä..Jule kirjoitti:Ovessa tosin lukee 2900 kummassakin
"Sculptural Artistry and German Precision"
Opel Vectra C2 1,8 (Z18XER) 2006
Mercedes-Benz E 220D 1996
Mercedes-Benz E 350CDI 4-Matic 2010
+Suzuki GSX750F 1999
Opel Vectra C2 1,8 (Z18XER) 2006
Mercedes-Benz E 220D 1996
Mercedes-Benz E 350CDI 4-Matic 2010
+Suzuki GSX750F 1999
Joo, kyllähän se tiedetään mikä kone siinä _pitäisi_ olla.
Mietin että kun tuo ajo on aika kaupunki painotteista että voisiko se olla vaan tukossa, mutta se ei oikein tunnu loogiselta, ajokilometrejä on kuitenkin vasta vajaa 9tkm, ja toisaalta uuden koneen jäykkyys pitäisi olla jo poissa. Itseasiassa ihmettelin hieman tuon sijaisauton rivakkuutta jo silloin kun noin 1500km paikkeilla asennettiin tuohon cruise, mutta silloin pistin sen vaan uuden jäykän koneen piikkiin.
Ja tuota tukkoon nokeentumista ei oikein selitä sekään miksi se vetää sen niin nuhaiseksi jos se lähdöss meinaa sammua, kun tuota sijaisuatoa ei edes saa sillälailla nyykähtämään lähdössä.
Myös sellaisen asian olen huomannut että tuo meidän auto savuttaa jonkunverran. Olen kuullut että Euro4 dieselistä ei tule voimasavua ollenkaan, mutta kyllä tuosta jonkunverran tulee, ei tietenkään mitään mahdottomia, mutta esim kun tasanopeduesta tinttaa kaasun pohjaan niin kyllä sieltä selvästi mustaa tulee, samaan tyyliin miten vanhemmistakin säädöissään olevista vakiodieseleistä. Ei tuota tietenkään näe itse ajamalla, mutta mitä olen joskus tuon perässä ajanut.
Mietin että kun tuo ajo on aika kaupunki painotteista että voisiko se olla vaan tukossa, mutta se ei oikein tunnu loogiselta, ajokilometrejä on kuitenkin vasta vajaa 9tkm, ja toisaalta uuden koneen jäykkyys pitäisi olla jo poissa. Itseasiassa ihmettelin hieman tuon sijaisauton rivakkuutta jo silloin kun noin 1500km paikkeilla asennettiin tuohon cruise, mutta silloin pistin sen vaan uuden jäykän koneen piikkiin.
Ja tuota tukkoon nokeentumista ei oikein selitä sekään miksi se vetää sen niin nuhaiseksi jos se lähdöss meinaa sammua, kun tuota sijaisuatoa ei edes saa sillälailla nyykähtämään lähdössä.
Myös sellaisen asian olen huomannut että tuo meidän auto savuttaa jonkunverran. Olen kuullut että Euro4 dieselistä ei tule voimasavua ollenkaan, mutta kyllä tuosta jonkunverran tulee, ei tietenkään mitään mahdottomia, mutta esim kun tasanopeduesta tinttaa kaasun pohjaan niin kyllä sieltä selvästi mustaa tulee, samaan tyyliin miten vanhemmistakin säädöissään olevista vakiodieseleistä. Ei tuota tietenkään näe itse ajamalla, mutta mitä olen joskus tuon perässä ajanut.
Astra G & Vivaro
OT: Lastusta senverran tuli mieleeni,että kaverin Passattiin kokeiltiin lastua,niin teho ja vääntö kun lisääntyi,samalla putkesta tuli myös mustaa vastaavasti enemmän,kuin vakiona.
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Kyllä sieltä jotain on särki, ei tarvii kummallinen vika olla kun nyky diesel alkaa sekoomaan.Jule kirjoitti:Joo, kyllähän se tiedetään mikä kone siinä _pitäisi_ olla.
firmalla oli edellinen auto T5 volkkari ja siinä oli vastaavia "ongelmia" tehot oli kadoksissa, meenasi sammua välillä yms. huollossa ei löytynyt mitään "vikaa". kun mittarit ei näytä mitään vikaa. Aikamme tapeltiin ja saatiin samalla koneella oleva auto testiin niin liikku ihan er tavalla. Lopulta vika selvisi ahtimesta oli siivet jumittunut pikkusen auki (muuttuva siipinen) nosti paineet vissiin, mutta mutta hitaasti eikä oikeen pienillä kierroksilla. Toki ennen tuota oli rumpatti ilmamäärämittaria yms.
Nyt on 2.5 CDTi vivaro ja ei oo tarvinu hetkeekään katua, varustelu o kuitenkin "täydellinen" sähköllä kaikki, ilmastointi, cruise (jälkiasennus)
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Näin kun ajattelee sen toimintaa, niin jos se olisi perinteinen dieselkone, niin sanoisin että siellä on ennakko liian pienellä, mutta voiko tuollaisessa tietokonepelissä ennakko olla liian pienellä?
Turbossa vika tuskin on, tietääkseni tuossa on perinteinen hukkaporttiturbo, ja jotenkin tuo käytös ei tunnut loogiselta turbo-ongelmaksi. Se liikkeellelähtö ongelma on alle turbon toiminta-alueen, yläpään tukkoisuuden voisi tietysti selittää se että esim hukkaportti jumii, siellä olisi hervoton ahtopaine.
Turbossa vika tuskin on, tietääkseni tuossa on perinteinen hukkaporttiturbo, ja jotenkin tuo käytös ei tunnut loogiselta turbo-ongelmaksi. Se liikkeellelähtö ongelma on alle turbon toiminta-alueen, yläpään tukkoisuuden voisi tietysti selittää se että esim hukkaportti jumii, siellä olisi hervoton ahtopaine.
Astra G & Vivaro