OPEL:n HUOLTO ja HINNAT ?

Opel-aiheiset gallupit
Jartsi
'Senator'
'Senator'

Re: ..jatkoa Merivaan..

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

eiabergm kirjoitti:No huh huh.

Hain tosiaan auton huollosta, nyt kun valo-ongelma on korjattu.. ja puslaa odotellaan jopa muutama viikko Saksasta.

Ehdin päivän ajella ja valo syttyi taas. No, ei se ennen korjaamistakaan palanut kuin silloin tällöin.

Ajoin takaisin Opelille ja ihmettelin, oliko tuo 200e osa edes tarpeellinen..

He vastasivat, että "Kyllä se vika siinä on. Autosi näköjään polttaa tuon osan jostain syystä."

Ensi ke vien auton taas sinne. Taas tuo 200e osa vaihdetaan (saan kuulemma taas maksaa?) ja koitetaan keksiä syy, miksi se hajoaa.

--

Jaa-a. Jos eivät ensi kerralla keksi syytä ja saan taas auton takaisin .. ja osa taas hajoaa ajaessa, vaihtavat varmaankin kolmannen .. Sitten onkin jo 600e kasassa. Kuukaudessa saisin mukavasti 800e maksettua ja vuodessa sitten oltaisi kymppitonnissa. No ei .. tuleehan tuohon vielä työt päälle :lollis:

--

Katos vaan. On sitten hajonnut lisäjarruvalokin jossain.. pitänee vaihtaa samalla. Pitäisiköhän sitä varten ottaa vaikka vähän ylimääräistä asuntolainaa? :o

.:e:.
Merkkiliikkeessä varaosilla on 2v takuu, työllä puoli vuotta.
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja djtonzah »

WTA kirjoitti:Mä kyllä ihmettelen miksi joku edes vie auton johonkin pikahuoltoon polttimonvaihdon takia. Eri asia on jos on firman auto eikä itse tarvitse maksaa mutta muissa tilanteissa. Tuohan on 2 min. homma kun itse vaihtaa. Mä voin tästä lähin vaihtaa palstalaisille polttimon 10 €:lla.
Jos viestisi koski osittain mun viestiä, niin muun isomman huollon yhteydessä meni toi polttimon vaihto. En siis vienyt yhden vaivasen jarruvalopolttimon takia autoa huoltoon.. :lollis: Eli kyllä tulee ite vaihdeltua noita polttimoita ihan tarpeeksi..
Corsa OPC -09
Astra2006
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Astra2006 »

WTA kirjoitti:Mä kyllä ihmettelen miksi joku edes vie auton johonkin pikahuoltoon polttimonvaihdon takia.
Helpot tapaukset vaihdan itse. Astrassani joutui käpälöimään ruostesuojauksen meikkaamaa sisälokasuojaa ja sieltä pienestä aukosta käsikopelolla lisää. Sotkekoon kätensä kelle siitä maksetaan jos kerran tuolla 12,5€/pari selviää.

Voishan tuon parin asennuskaljan jälkeen tehdä joskus itsekin kun nyt näki livenä tuon homman. Mutta maksaa ne kaljatkin...
... saapa nähä...
eiabergm
'Agila'

Merivan korjailua..

Viesti Kirjoittaja eiabergm »

Jaa.. toivottavasti osatakuu on. Kirjoitin kuitenkin mitä Metro-Auton heppu sanoi. Kertoi, että pääsen maksamaan.

--

Nyt kuitenkin epäilen, että syy ei ole osissa.. vaan heput vaihtoivat osan aivan turhaan.

Huomasin, että auto haisee ummehtuneelle.. ja aloin siivota. Kun nostin lattiamatot ylös, huomasin, että lattia niiden alla oli kostea. Itse asiassa se on läpimärkä. Kaikkialta.

Sähköviat (tai oikeastaan varoitusvalojen ilmoittelu) johtuu takuulla kosteudesta, jota on näköjään päässyt jostain sisään näiden viime sateiden aikana.

Huomenna menee auto taas Metro-Autoon ja tsekataan tämä ongelma... eli mistä vesi pääsee sisään, tai miksei se pääse pois.
Japejape
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Japejape »

Opel-merkkiliikkeessä.
Z20LET
vv-kumien vaihto(tehtiin kierteet. Ei pitäis enää nousta niin helposti)
jakohihnan vaihto(välipyörä,vesipumppu,jakohihna,kiristin)
nokka-akselin stefat
sytytystulpat
venttiilikopan tiiviste
nokka-akselin pultit

Kaikki osat ja työt yhteensä 680e.
Ei paha.. Mun mielestä. :)
Wannabecalibra
Minut on bannattu!

Re: Merivan korjailua..

Viesti Kirjoittaja Wannabecalibra »

eiabergm kirjoitti:Heh.

Ostin 03 Meriva Cosmon 1.8 koneella, kun kyllästyin korjailemaan Renault Scenic:iä. Rellu oli 3v. vanha ja siinä hajosi ensin vaihde (1600e) ja sitten kummatkin takalaakerit (400e). Vaihteisto ei tullut kunnolla edes kuntoon ja kertoivat, että jos hajoaa kokonaan, pitää varautua >3000 remonttiin.

No, eipä Merivan kanssa kovin herkkua ole ollut (ajettu nyt 50 000).

Tässä vähän kokemuksia Metro-Auto Viikistä:

Ensin ihmeteltiin jotain helvetin resonointi-kolinaa jota kuului kun oli vähänkin epätasaisuutta. Sanoivat, että pitää vaihtaa koko rattiakseli .. heh.. ja tilasivat osan jostain saksasta. Kului puoli vuotta ja osa saapui.. vein asennukseen ja huomasivat tilanneensa väärän osan. He olivat kuitenkin ehtineet purkaa autoa tuossa välissä .. ja kun kasasivat takaisin, hävisi kolina siinä samassa.

Osaa odotellessa vaihdettiin takalasinpyyhkijän moottori (asensivat pyyhkimään alaspäin, siis peltiä :D) ja korjattiin cruise, joka yhtäkkiä hajosi. (joku kytkin 100e). Vuosihuolto tuli myös tehtyä, 227,31e. Sis. aktiivihiilisuod., öljynsuod., tulpan tiiviste, 5l öljyä.. niin ja tietty lasinpesuneste

Sitten vaihteistossa oli jotain .. kun 1 ei aina mennyt kunnolla päälle. Jokin osa vaihdettiin sinne.

Eivät sitten huomanneet vuosihuollossa (vaikka erikseen pyysin tsekkamaan) että jarrupalat olivat lopussa. Ajelin sen jälkeen 500km ja levyt naarmuuntuivat ja ne piti vaihtaa.

Pari viikkoa sitten syttyi joku helvetin valo ..

Vein auton vaihteeksi Kallion Metro-Autoon. Autoon vaihdettiin lämpötilatunnistin ja korin ohjainlaite. 366 e.

Samalla mainitsin, että vaihteisto piti ihme kolahduksen, kun vaihdan 1/2 vaihteelle. Kuulemma joku pusla on paskana - maksaa 150 ja 3h työtä á 83,40e. Lähti tilaukseen.

Ei just just.. taas 500 lisää.. sitten onkin mennyt jo tonni tässä kuussa.

:yawn:

Että näin. Kyllä vuoteen mahtuu aika paljon kaikkea mukavaa.
:lollis:
On se kumma muuten, että juurikin tuolla Viikissä auto hajoaa vain entistä enemmän. Asiakaspalvelu on pelannut mun kohdalla erittäin loistavasti ja esimerkillisesti, mutta aina joku menee paskaks huollon jälkeen. Entisen auton edellinen omistaja oli huollattanut autonsa, kun oli osa pettänyt. Tämän jälkeen hän kävi noin 2-3 kertaa näyttämässä korjattua kohdetta ja mitään muta ei ollut...Auto vaihtui minulle ja syykin selvisi, että olivat hajottaneet autoa pahemman kerran.
No eikun näyttämään ja pikakorjaus aluks, jotta pystyy ajamaan. No uusi huolto varattiin, että osa korjataan ja nimeomaan korjataan ei uusita. No eipä saanu korjattua osaa ja nyt sitten uuden osan tilaus ja odottelua....samassa auto ihan paskanen ja sisustassa jotain länttejä penkissä.....3kk meni ja osa saapui, vaihtoivat mutta rikkoivat toisen osan 8) Sitten jokin aika vierähti, niin edellisen omistajan osa paukahti rikki ja meni varaosatakuuseen. Taas ajo paikalle ja näyttö sekä huollon varaus viikkojen päähän... Viikkoja meni ja auto meni vihdoin huoltoon.... Ja ei muuten osia ollu tullu sen aikana, joten auto sitten jäi odottelemaan osia.... vihdoin rupes olemaan valmis, mutta sitten taas meni paskaks toinen osa ja taas odottamista.... 2 viikkoa auto seisoi korjaamolla (reilun päivän homma) :D ....Vihdoin ja viimein kaikki oli kunnossa....Noh kehää ajelin niin rupes kuulumaan ihme naputusta, jota aikasemmin ei ollut. Yksi mersu-kuski ajoi ohi ja viittoi eturenkaan juureen...selvä pysähdyin....Oli sitten tunkin suojapala huonost kiinnitetty joka sitten jäi roikkumaan narun varaan ja hakkas helmoja :)

Noh pääasia, että viimein on kunnossa ja minä pääsin autosta eroon..... Asiakaspalvelusta kyllä täydet pointsit Viikille.
Allekirjoittaneella rupeaa ikä painamaan... Näkökin rupeaa heikkenemään, kun ei meinaa enään selvää päivääkään nähdä.
Wannabecalibra
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Wannabecalibra »

eiabergm kirjoitti:Jaa.. toivottavasti osatakuu on. Kirjoitin kuitenkin mitä Metro-Auton heppu sanoi. Kertoi, että pääsen maksamaan.

--

Nyt kuitenkin epäilen, että syy ei ole osissa.. vaan heput vaihtoivat osan aivan turhaan.

Huomasin, että auto haisee ummehtuneelle.. ja aloin siivota. Kun nostin lattiamatot ylös, huomasin, että lattia niiden alla oli kostea. Itse asiassa se on läpimärkä. Kaikkialta.

Sähköviat (tai oikeastaan varoitusvalojen ilmoittelu) johtuu takuulla kosteudesta, jota on näköjään päässyt jostain sisään näiden viime sateiden aikana.

Huomenna menee auto taas Metro-Autoon ja tsekataan tämä ongelma... eli mistä vesi pääsee sisään, tai miksei se pääse pois.
En osaa autostas sanoa, mutta itellä oli hirvee savotta viime talvena. Ihmettelin, kun lasit meni jatkuvasti huuruun sisältä ja talvella jäätyivät vielä. Purin raitisilmasuodattimen kaukalon ja otin kaikki hilppeet pois. Tunnustelin kädellä raitisilmasuodattimen aukosta ja kosteahan se oli. Oli siis huollossa asennettu suodattimen yläpuoliset muovit päin helvettiä niin, että vesi tippui suoraan suodattimen päältä sisälle ja ei ollu paljosta kiinni tuo virhe.

Purin kynnyskotelot, hanskalokeron, penkit, b-pilarin ja nostin mattoja.... Apukuskin takalattialla oli noin 3cm vettä lillumassa eikä päässy minnekkään pois sekä matot oli kauttaaltaan aivan märät. Myös kuskinpuoli oli hieman märkä, mutta vesi ei lillunu, joten vika oli raitisilmasuodattimen asennuksessa huollon yhteydessä.

Ensiksi imuroin vedet pois ja kuivasin rätillä. Kakkosnelosia tukemaan mattoa ja sisätilanlämppäreitä puhaltamaan täysille ja samalla kuumailmapuhaltimella kuivattelua. Kuskinpuoli meni nopeasti, mutta apparin työt oli täysin persiistä :no:

Ja sellainen kysymys, että paljonkohan mahdollisesti mahtaa maksaa iskarin vaihto, iskari ja nelipyöräsuuntaus merkkiliikkeessä? Kyse nyt ei ole opelista (passat), mutta osaisko joku antaa suuntaa-antavaa hintaa koko operaatiolle?
Allekirjoittaneella rupeaa ikä painamaan... Näkökin rupeaa heikkenemään, kun ei meinaa enään selvää päivääkään nähdä.
Tumppi87
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tumppi87 »

Minkä takia porukka ei vaihda itse jotain noin yksin kertaisia hommia,kun tulpat tai öljyt??? Jakopäänhihna ja vesipumppu nyt on ihan ymmärrettävä vaihdattaa ammattimiehellä jos epäilee omia kykyjä... Itse valitsisin ainakin pienen autokorjaamon... Niissä on vähintääkin yhtä pätevät miehet töissä ja hinta puolta pienempi...! Jos meinaa auton myyntiä nii kyllähän pienetkin pajat sulle lapun kirjottaa missä lukee mitä tehty ja minkä kohdalla....

Itse suosittelisin kääntymään pienten auto pajojen puoleen. Niissä ne hommat ainakin tehdää kunnolla! ISOT PASKAT VAAN RAHASTAA AUTON PAJALLA SEISOTTAMISESTA!
Opel 4D ASTRA 2.0I GSI 16V 96vm
Mitsubishi 5D LANCER STW 1.6 GLXI-16V 93vm
henteri

Kumit voi vaihtaa itse

Viesti Kirjoittaja henteri »

kingiz kirjoitti:Onkos porukalla mitään kokemuksia venttiilivarrenkumien vaihdattmisesta? Onko minkä hintasta huvia? Pitäs tohon omaan x20xev:n tässä lähiaikoina vaihdattaa -(z)- -(z)-
Minä vaihdoin ainakin Asconan 1.6 koneeseen itse. Eihän se maksanut kun muutaman euron + parit iltapuhteet. (Sylinterinkantta ei tarvinnut irroittaa.)
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Kumit voi vaihtaa itse

Viesti Kirjoittaja TJT »

henteri kirjoitti:
kingiz kirjoitti:Onkos porukalla mitään kokemuksia venttiilivarrenkumien vaihdattmisesta? Onko minkä hintasta huvia? Pitäs tohon omaan x20xev:n tässä lähiaikoina vaihdattaa -(z)- -(z)-
Minä vaihdoin ainakin Asconan 1.6 koneeseen itse. Eihän se maksanut kun muutaman euron + parit iltapuhteet. (Sylinterinkantta ei tarvinnut irroittaa.)
Asconan 1.6 kone vaan on rakenteeltaan aika rankasti erilainen, joten venavarrenkumeihinkin pääsee huomattavasti helpommin käsiksikin(puhumattakaan niitten puolta pienemmästä lukumäärästä ;) )
Jartsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Wannabecalibra kirjoitti: Ja sellainen kysymys, että paljonkohan mahdollisesti mahtaa maksaa iskarin vaihto, iskari ja nelipyöräsuuntaus merkkiliikkeessä? Kyse nyt ei ole opelista (passat), mutta osaisko joku antaa suuntaa-antavaa hintaa koko operaatiolle?
crystal olisi varmasti oikea henkilö antamaan asiantuntevan vastauksen tuohon OffTopic-kysymykseen. :peukku:
Mannion
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Mannion »

Astra2006 kirjoitti:Lähivalopolttimoiden vaihto pikahuollossa 12,51€, ei paha...
Ei todellakaan paha. Yhden polttimonvaihdon laskun nähnyt, ja oli sentään päälle 100 euroa. Johonki Rellun Meganeen kun joutuu etupuskurin irroittaa jos haluaa polttimot vaihtaa.. Uusissa autoissa noi osien vaihtamismahdollisuudet on HIEMAN toisenlaisia, kuin esim. 80 luvun rotteloissa.

Citroen C5 parkkipolttimonvaihtoon saa menee melkei kaks tuntia, ku se on niin hemmetin ahtaassa paikassa, ja joutuu hieman purkaa osia edestä että sinne pääsee käsiksi. Kakkosgolfii vaihtaa minuutissa max kahdessa parkkivalon..
OCFormulatietäjä 2011
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Temezz
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Temezz »

Länsiauto Lahti, 150tkm huolto, sigun c-vecccu

hinta 255 (-20 etuseteli :) =235)

Eli perus öljynvaihto + RI-suodatin ja katselut/tarkastelut päälle. Korjasivat pyytämättä ja yllätteäen ilman lisälaskua myös ABS:n, jossa vikana oli vasemman taka-anturin katkennut johto.

Että näin tällä kertaa, pointsit länsiautolle. Vertailun vuoksi kysyin airportin metroautosta ni sama setti oli melkeen 350...eli aika rankka ero näinkin lähellä toisiaan olevissa liikkeissä.

PS. Huolto menis kevyesti omallakin osaamisella, mutta saipahan leiman huoltokirjaan ;)
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
driver
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja driver »

mannion kirjoitti:
Astra2006 kirjoitti:Lähivalopolttimoiden vaihto pikahuollossa 12,51€, ei paha...

Ei todellakaan paha. Yhden polttimonvaihdon laskun nähnyt, ja oli sentään päälle 100 euroa. Johonki Rellun Meganeen kun joutuu etupuskurin irroittaa jos haluaa polttimot vaihtaa..
Meganessa on luukut sisälokasuojissa joiden kautta polttimot vaihdetaan.
- Astra J 1.4 turbo -11
- Astra GTC Cosmo -05
- Vectra GTS 2.0 turbo -04
- Astra 2.2 Sport -00
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Kohtahan sitä pääsee kärsimään näistä huollon hinnoista, kun tuli laitettua 2.6L V6-kone. Kuulemma pelkkä tulppien vaihto merkkiliikkeessä maksaa jonku 160 euroa, kun joutuvat purkamaan konetta ja vaihtaan tiivisteitä. Jotenkin kyllä veikkaan, että tuon taidan tehdä itse jos joutuu joskus pelkästään noi vaihtamaan...

Sinällään mukavasti tämä uuden auton omistus lähtenyt käymään, kun siinä sytty se pakokaasun merkkivalo (se missä on moottorin kuva? Tässä moottorin vikavalo on kait erinäkönen?) jo autoliikkeestä kotiin ajettaessa. Kävin sitten myöhemmin autoliikkeessä ja vaihtoivat ilmamassamittarin, vai mikä nyt olikaan. No tämä ei auttanut, niin auto pääsi päiväksi valohoitoon ME-autoon suomenojalle. Kait olivat sitä jollain mittarilla katsoneet kun saivat valon sammumaan.

neljän päivän päästä valo taas syttyi ja seuraavaksi metroauto ehdotti noin 1000 euron remonttia, jossa vaihdettaisiin puolat ja tulpat + jotain muuta. vaihto+(liike josta ostin auton) sitten keksi että maksaisin tästä 1/3-osan koska vaihtuu kuluvia osia, mutta eihän se kuluvien osien summa töineen ole kuin sen 160 euroa, ja sekin vain jos vaihtaisivat pelkät tulpat. Periaatteessa pitäisi riittää, että maksan vain kuluvien osien summan, kun kone kerta on jo auki niiden puolien takia...
Vastaa Viestiin